Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Automobilio pirkimas: kodėl lietuviai itin pamėgo dvi spalvas?

Kasmet lietuviai nusiperka per 100 tūkst. naudotų ir naujų lengvųjų automobilių. Atrodytų, kad jų spalva nėra pats svarbiausias veiksnys, lemiantis pasirinkimą. Vis dėlto oficiali statistika rodo, kad beveik du trečdaliai Lietuvoje registruojamų automobilių yra pilki arba juodi.

Portalas tv3.lt pasidomėjo, kokios yra populiariausios transporto priemonių spalvos Lietuvoje ir kokios spalvos mašinas renkasi užsienio šalių gyventojai. Kas lemia, kad esame labiau linkę rinktis tamsių, neišsiskiriančių spalvų automobilius?

Lietuvoje – kitos spalvos nei Europoje ir pasaulyje „Regitros“ duomenimis, pirmąjį praėjusių metų pusmetį mūsų šalyje pirmą kartą iš viso buvo įregistruota apie 112,5 tūkst. lengvųjų automobilių. Iš jų daugiau nei 89 tūkst. sudarė naudoti ir virš 23 tūkst. nauji. Šiemet pirmąjį pusmetį Lietuvoje pirmą kartą iš viso buvo įregistruota per 88 tūkst. lengvųjų automobilių, iš kurių apie 71,5 tūkst. sudarė naudoti ir beveik 17 tūkst. nauji.

„Taigi, daugiausiai registruojama pilkos spalvos lengvųjų automobilių – jie sudaro netoli 40 proc. nuo visų atvejų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra juoda spalva, o trečioje – mėlyna. Į populiariausių spalvų penketuką taip pat papuola balta ir raudona. Mažiausiai registruojama geltonos, oranžinės, violetinės spalvos automobilių“, – situaciją komentuoja „Regitra“.

kpj<obi

Apskritai 65 proc. visų šiemet Lietuvoje registruotų automobilių yra arba pilki, arba juodi. Beje, naudotų ir naujų automobilių populiariausios spalvų penketukas kiek skiriasi. Jei tarp naudotų mašinų antroje vietoje yra juoda spalva (29 proc.), tai tarp naujų – balta (21 proc.). Be to, perkantys naujus automobilius kiek rečiau renkasi pilką spalvą (33 proc.) nei pirkdami naudotus (39 proc.).

JAV dažų bendrovė „Axalta“ kasmet atlieka tyrimą, kokių spalvų nauji automobiliai populiariausi visame pasaulyje ir atskiruose regionuose. Sprendžiant iš pernykščio tyrimo, jau aštuonerius metus iš eilės pasaulyje daugiausia nuperkama baltų automobilių (38 proc.). Antroje vietoje – juodi (18 proc.). Trečioje ir ketvirtoje – sidabriniai (12 proc.) ir pilki (12 proc.).

Azijoje beveik pusė (48 proc.) visų automobilių yra balti (Kinijoje – net 59 proc.). Tuo metu Europa yra vienintelis regionas, kuriame mėlynos spalvos automobiliai sudaro dviženklį procentą (10 proc.). Palyginti su kitais regionais Europoje baltų automobilių dalis (25 proc.) yra mažiausia.

Pasirinkimą lemia pasiūla

Lietuvos autoverslininkų asociacijos direktorius ir valdybos narys Tomas Grabauskas įsitikinęs, kad Lietuvoje automobilių spalvų mados yra panašios kaip ir svetur. „Lietuvių pasirinkimai iš esmės nėra kitokie nei pasaulio. Automobilių gamintojai, nuo konvejerių leidžia tokias spalvas, kurios madingos ir perkamos.

Spalvų gamą, jų pokyčius ir tendencijas lemia daug faktorių – naujos formos, bendros mados (ne tik automobilių), formos, pigmentų galimybės. Gamintojai siūlo, pirkėjai perka“, – komentavo T. Grabauskas.

 Lygindamas pasaulines tendencijas ir Lietuvos, jis atkreipia dėmesį, kad mūsų šalyje yra parduodama gana nedaug naujų automobilių.

„Mūsų šalyje naujų automobilių registravimas yra labai mažas, visą kiekį sudaro naudoti automobiliai. O tai reiškia, kad jei statistinis Lietuvos pirkėjas norėtų sudalyvauti jį supančios mados spalvų „trende“ ir išsirinkti atitinkamą automobilį, jį labai ribotų pasiūla, nes jis dairytųsi ir jam būtų prieinamos prieš 10 metų naudotų spalvų, madų gama“, – aiškino direktorius.

Jo teigimu, Lietuvių nupirktų ir registruotų automobilių spalvų gama negali atitikti ES šalių spalvų gamos vien dėl to, kad lyginame nepalyginamus dalykus. „Dažnas ES pirkėjas renkasi iš platesnio, naujoviškesnio spektro, o mes, pirkdami praėjusio dešimtmečio kūrinius, esame apriboti to laikotarpio pasiūla ir spalvine gama. Tai yra vienintelis dėmuo, kodėl pasaulinės spalvų ataskaitos yra šiek tiek kitokios nei matome Lietuvoje“, – svarstė T. Grabauskas.

Jis pripažino, kad automobilio spalva turi įtakos jo kainai. Tačiau tai yra automobilio gamintojo strateginis sprendimas, kaip ją pozicionuoti. Portalo autoplius.lt vadovas Artūras Mizeras pripažino, kad ir šiame portale pilkos (sidabrinės) ir juodos spalvos automobiliai sudaro daugiau nei pusę parduodamų automobilių.

Trečioje vietoje – balta spalva. „Galime kalbėti apie kelias priežastis. Dažnai tikimasi, kad įsigijus neutralios spalvos automobilį jį ateityje bus lengviau parduoti, o taip pat kartais nenorima gatvėje išsiskirti. Bet pagrindinė priežastis, tikriausiai, paprastesnė – tokių spalvų automobilių pasiūla tiesiog yra pati didžiausia, tad ir rinktis tenka iš jų“, – komentavo vadovas.

Anot jo, Mažiausiai rinkoje – žalios, rudos, geltonos (auksinės) bei kitų retų spalvų automobilių. „Įdomu ir tai, kad būtent neutralių spalvų (pilkos, juodos, baltos, rudos) automobilių pardavėjai ir susidomėjimo, skambučių iš pirkėjų vidutiniškai sulaukia daugiausiai. Tad skaičiai rodo, kad populiari nuomonė, kad juodų ir baltų automobilių privengiama, nebėra teisinga. Tai labiau likęs įsitikinimas nuo senų laikų“, – svarstė A. Mizeras. Anot jo, portalo statistika rodo, kad vidutiniškai mažiausiai susidomėjimo sulaukia raudoni, oranžiniai bei žali automobiliai.

Nenoras išsiskirti ir prabangos įspūdis

Požiūrį į skirtinga spalvas ir su jomis susijusias asociacijas tyrinėjantis Mykolo Romerio universiteto lektorius dr. Arvydas Kuzinas teigia, kad labai retai žmonės mėgsta pilką spalvą. Tačiau polinkis pirkti pilkus automobilius turi paaiškinimą. „Noriu pabrėžti, kad čia bus daug vietos interpretacijoms. Pilka spalva tarsi niekada neminima tarp labiausiai mėgstamų. Tačiau jos privalumas tas, kad savo savybėmis ji yra neišsiskirianti. Čia ir būtų pagrindinė prielaida, kodėl ją žmonės renkasi – tiesiog nenori išsiskirti. Tiesiog, kad netrikdytų, kad netrauktų dėmesio. Skirtingos priežastys gali būti, bet pagrindinė, manyčiau, yra susijusi su nenoru išsiskirti“, – svarstė mokslininkas.

 kuily

Rekomenduojami video