Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Daugiau sėdimų vietų automobilyje – privalumas

Ieškant šeimai tinkamo automobilio pirkėjų akys vis dažniau krypsta ne į tradicinius penkiaviečius, bet į septynviečius automobilius. Juolab kad pastaruoju metu papildomas dvi sėdimas vietas siūlančių automobilių rinkoje – nors vežimu vežk. Iš viso Europoje parduodami net 44 modeliai, kuriais prireikus galima važiuoti septyniese: nuo kompaktiško „Fiat 500L MPV“ iki erdvaus „Land Rover Discovery“. Kokie septynviečio automobilio privalumai ir trūkumai?

Daugiau yra geriau?

„Nematau didesnių septynviečio trūkumų, gal tik bagažinė šiek tiek mažesnė. Įvertinus septynviečio panaudojimo galimybes įvairiais gyvenimo atvejais, tai neabejotinai racionalesnis pasirinkimas“, – „Valstiečių laikraščiui“ teigė renginių organizatorius ir vedėjas Jogaila Morkūnas. Su žmona Indre kovo mėnesį susilaukęs antros atžalos, jis įsigijo septynvietį „Peugeot 5008“ automobilį.

Mažesnis bagažinės dydis yra bene pagrindinis skirtumas tarp šiuolaikinių septynias vietas turinčių automobilių ir jų analogų su penkiomis sėdimomis vietomis. Penkiaviečio „Peugeot 5008“ modelio bagažinė yra 1 060 litrų talpos, o septynviečio (kai sėdynės sulankstytos) – 952 litrų.

Kitas „Valstiečių laikraščio“ kalbintas pašnekovas Marius G. iš Kėdainių pripažino, kad apie septynviečio automobilio privalumus nesusimąstė tol, kol per dukros gimtadienį nereikėjo vežti draugų ir maisto į pokylio vietą. „Supratau, kad savo „Opel Corsa“ niekaip nespėsiu sutartu laiku suvežioti draugų ir kalno picų bei gėrimų. Tuomet iš draugo pasiskolinau septynvietį „Chevrolet Orlando“ ir lengvai viską sutvarkiau“, – šypsosi pašnekovas.

Septynviečiu „Volkswagen Touran“ važinėjanti Aušra Kurauskaitė buvo visai priešingos nuomonės. „Anot specialistų, pagal salono erdvę, keliaujančiųjų patogumą ir kainą tai – bene geriausiai vertinamas septynvietis. Bet per trejus metus nė karto nepanaudojau tos trečios sėdynių eilės, kuri papildomai kainavo net 800 eurų. Mano atveju tai buvo visiškai nereikalingas dalykas, išmesti pinigai“, – teigė ji.

Keičiasi mados

Stipriausias planetos žmogus Žydrūnas Savickas taip pat mėgsta vairuoti būtent septynviečius automobilius. Išmėginęs įvairius „Volkswagen“, „Nissan“ ir „Peugeot“ modelius sportininkas neslepia, kad tokį pasirinkimą lemia ir praktiškumas – į mažesnį automobilį jis tiesiog netilptų. O dažnai vežant keleivius, visureigio suteikiama erdvė atsiperka.

Asmeninnio archyvo nuotr.

„Septynios sėdimos vietos praverčia, kai turi svečių ar reikia į kokį renginį važiuoti. Negali turėti visko viename automobilyje, tad jeigu reikėtų rinktis tarp dviejų papildomų vietų gale ir kiek didesnės bagažinės, aš rinkčiausi pirmąjį atvejį“, – teigia sportininkas ir priduria, kad pritrūkus vietos bagažinėje visada galima panaudoti galinę sėdynę.

Prieš gerus du dešimtmečius septynviečius modelius galėjai suskaičiuoti ant rankų pirštų, o dabar vien Europos rinkoje siūlomi net 44 tokie modeliai. Vos Lietuvai atkūrus nepriklausomybę, septynviečių automobilių iš esmės buvo trys modeliai: „Chrysler Voyager“, „Renault Espace“ ar „Volkswagen Sharan“.

Tiesa, buvo keistų gamintojų bandymų iš įprasto lengvojo automobilio padaryti septynvietį tiesiog  įmontuojant dvi papildomas sėdynes. Vienas tokių pirkėjų nesuprastų bandymų – pirmos kartos „Renault Laguna“ universalas, kuriame dvi papildomos sėdynės buvo įmontuotos tiesiog bagažinėje ir keliaujantieji jose sėdėjo nugara į kelią. Natūralu, kad tokio sprendimo pirkėjai nepamėgo.

Vėliau plūstelėjo tikra septynviečių banga: „Renault Scenic“, „Opel Zafira“, „Citroen C4 Picasso“, „Ford C-Max“ ir „S-Max“, „Toyota Verso“ pildė pirkėjų lūkesčius. Paskui atėjo pirmųjų septynviečių didesnio pravažumo automobilių eilė.

Svarbu šeimos dydis

Šiuo metu kas trečias pasaulyje parduodamas automobilis yra didesnio pravažumo. Jie išstumia iš rinkos vienatūrius – pavyzdžiui, 2017 m. pardavimo duomenimis, didžiausią nuosmukį vienatūrių rinkoje patyrė prieš daugelį metų jo pradininku buvęs „Renault Espace“.

Kodėl žmonės taip pamėgo didesnio pravažumo automobilius? Priežastys paprastos: šiuolaikinės technologijos leidžia juos subalansuoti taip, kad jie būtų valdomi tarsi hečbekai ir nedaug nuo jų atsiliktų degalų ekonomijos srityje. Aukštesnė sėdėsena bei didesnis praktiškumas ir septynios sėdimos vietos lemia, kad didesnio pravažumo automobiliai labai sparčiai atima rinką iš vienatūrių ir kai kurių kitų ilgesnę istoriją turinčių automobilių kėbulo tipų.

Pardavėjų teigimu, trečią sėdynių eilę papildomai įrengti prašo net ir trijų ar keturių asmenų šeimos, nors jos ir neplanuoja dažnai jų naudoti. Privalumas kainuoja santykinai nedaug, užima mažai bagažinės vietos, tad daugelis klientų papildomą sėdynių eilę renkasi tarsi navigacijos sistemą – abiejų funkcijų prireikia retai, tačiau kai taip nutinka, jos atsiperka akimirksniu.

Patarimai renkantis

Jeigu jums tik retkarčiais prireikia važiuoti šešiese ar septyniese, tuomet kompaktinis vienatūris ar didesnio pravažumo automobilis patenkins poreikius: jie turi pakankamo dydžio bagažinę ir galimybę transformuoti saloną į septynvietį. Tačiau jeigu ruošiatės dažniau ir ilgesniais atstumais vežti daugiau nei 4 žmones, tuomet labiau tiks didelis vienatūris arba „stambaus kalibro“ visureigis.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis septynvietį?

Lengvai transformuojamos antros eilės sėdynės: reikalaujančios minimalių fizinių pastangų ir paprastai nulenkiamos, kad būtų galima lengvai patekti į trečia sėdynių eilę. Geriausias testas – įsivaizduokite, kad pakelėje sutikote nuo lietaus permirkusį, sušalusį draugą ir sustojote jį pavežti. Kaip greitai niekada to nedaręs draugas įsirioglins į jūsų septynviečio galinę sėdynę? Taip pat net vaikai turėtų sugebėti be vargo patekti į trečią sėdynių eilę.

Daloma trečia sėdynių eilė: galimybė panaudoti 6 iš 7 sėdynių tuo atveju, jeigu keliaujate šešiese ir reikia vietos bagažui. Pavyzdžiui, „Mitsubishi Pajero“ tokios galimybės neturi.

Sulankstoma trečia sėdynių eilė: sėdynės turėtų būti sulankstomos į ertmę grindyse, o ne bagažinės šonuose. Kai kuriuose senesnės kartos visureigiuose jos sulankstomos būtent taip ir mažina apžvalgumą bei bagažinės erdvę.

Sulankstoma antra sėdynių eilė: tikrai geras septynvietis yra tas, kurio antros ir trečios sėdynių eilės susilanksto taip, kad sukuria lygias grindis iki pat priekinių sėdynių ir taip maksimaliai išnaudoja salono erdvę didelių gabaritų kroviniui vežti.

ISOFIX tvirtinimai: jeigu kartais prireiktų vežti vaikus trečioje sėdynių eilėje, ISOFOX vaikiškų kėdučių tvirtinimai yra būtini.

Erdvė bagažui: labai retai septyni žmonės automobiliu keliauja visiškai be jokio bagažo. Tad kažkokia erdvė bagažui už sėdinčiųjų yra būtina. Mažesniųjų septynviečių bagažinės gylis iki trečios sėdynių eilės gali būti, tarkime, 47 centimetrai, o, pavyzdžiui, „Volvo XC90“ – visai padorūs 60 centimetrų. Alternatyva – vežti daiktus bagažinėje ant stogo.

Puodelių laikikliai/daiktadėžės: svarbu, kad trečioje eilėje važiuojantieji turėtų galimybę pasidėti puodelį kavos ar smulkius daiktus.

USB/12v lizdai – šiuolaikiniame automobilyje turėtų būti bent du tokie lizdai priekyje, po vieną antroje ir trečioje sėdynių eilėje. Ne visuose visureigiuose tai yra.

Reguliuojama atkaltės padėtis: pagal poreikius svarbu modeliuoti erdvę tarp pirmos antros ir trečios sėdynių eilės. Tai galima daryti reguliuojant atkaltės padėtis. Pirma sėdynių eilė visada turi tokią galimybę, bet antros ir trečios – ne visuose modeliuose.

Ventiliacija gale: trečia sėdynių eilė būtinai turi turėti efektyvią ventiliaciją. Idealu, kai gale sėdintieji turi galimybę patys reguliuoti temperatūrą ir oro srautų stiprumą.

Šviesa: kuo daugiau šviesos važiuojantiesiems gale, tuo geriau jie jaučiasi. Didelis panoraminis stoglangis būtų idealus sprendimas.

 

Rekomenduojami video