Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kai venomis teka ne kraujas, o… benzinas

Ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautiniu mastu pripažintų firmų direktoriai, solidūs verslininkai, karininkai, valdininkai, policininkai, medikai, pedagogai ir sportininkai po ilgos darbo dienos sugrįžę namo, nekantriai suskumba nusiimti kaklaraiščius, atsisagstyti kostiumų ir uniformų sagas, tvarkingai pasikabina biuro drabužius spintose ir... paskubomis šoka į odines baikerių aprangas.

Sėda ant savo plieninių žirgų ir pasileidžia keliu. Dažnai – keliu į niekur.

Kėdainių baikerių klubo „Born Again MCC“ prezidentas Edmondas Bagdonas.

Kėdainių baikerių klubo „Born Again MCC“ prezidentas Edmondas Bagdonas.

Šitaip jie atsipalaiduoja nuo įtampos. Nuo per dieną patirto streso.

Ir išsivalo mintis...

„Nė nepalyginsi kelyje važiuoti motociklu ar automobiliu. Juk pats geriausias jausmas pasaulyje – po darbo sėsti ant motociklo ir pravažiuoti dvidešimt–trisdešimt kilometrų. Nebelieka įtampos, nebelieka blogų, neigiamų minčių, per dieną sugadinta nuotaika kaipmat pasitaiso. O užvis maloniausia – tas žodžiais nenusakomas laisvės pojūtis. Vėjo dvelksmas. Pabandykite patys ir puikiai viską suprasite“, – šypteli 2011-aisiais įkurto, prieš dvejus metus Lietuvos baikerių kongreso nariu tapusio Kėdainių baikerių klubo „Born Again MCC“ (liet. – „Gimę iš naujo“) prezidentas Edmondas BAGDONAS.

Pirmiausia uždaro pas save, vėliau – laikinojoje sostinėje

Būtent jo vadovaujamas baikerių klubas, tęsdamas Lietuvos baikerinio judėjimo tradicijas, paskutinįjį rugsėjo šeštadienį rajone suorganizavo sezono uždarymą. Viduryje Lietuvos rinkosi dešimtys motociklininkų iš visos šalies. Gausioje kolonoje miesto gatvėmis kartu su kraštiečiais važiavo ir kitų Lietuvos klubų – H.O.G. Vilnius Chapter Lithuania, Maltos ordino iš Kauno, Lietuvos kariuomenės klubo Perkūnas MCC – nariai.

Na o prieš kiek daugiau nei savaitę, spalio 7 dieną, kraštiečiai dalyvavo Lietuvos baikerių kongreso regionų sezono uždaryme Kaune.

„Anksčiau Kėdainiuose baikerių sezono uždarymą organizuodavome tą pačią dieną, kaip ir mūsų broliai bei seserys didžiuosiuose šalies miestuose. Tačiau supratome, kad nėra gerai, kuomet renginiai dubliuojasi, norisi pasveikinti bendraminčius, pabendrauti su kitų miestų baikeriais, tad normaliai nesuspėji nei vienur, nei kitur. Todėl šįmet uždarymą suorganizavome savaitėle anksčiau“, – pasakoja E. Bagdonas.

Motociklų garažuose dar nerakins

Nors oficialiai ir uždarė šiųmetį motociklų sezoną, aštrių pojūčių mėgėjai savo plieninių žirgų į garažus nugrūsti neskuba – po gana nedėkingo šiltojo sezono keliuose baikeriai bus sutinkami tol, kol leis paskutinės saulėtos rudens dienos.

Šis pliušinis meškiukas, ko gero, pasaulio matęs daugiau nei statistinis kėdainietis. Šiais metais jis motociklu įveikė 6 tūkst., pernai – 11 tūkst. kilometrų.

Šis pliušinis meškiukas, ko gero, pasaulio matęs daugiau nei statistinis kėdainietis. Šiais metais jis motociklu įveikė 6 tūkst., pernai – 11 tūkst. kilometrų.

„Negalėčiau sakyti, kad šių metų sezonas motociklininkams buvo geras. Labai daug lijo. Na, ką padarysi, čia Lietuva, čia lietūs lyja... Tačiau vieną kitą gerą savaitgalį ištaikėme. „Born Again MCC“ dalyvavo kasmetiniame baikerių susitikime „Kurland Bike Meet“ Ventspilyje, Latvijoje. Tai – trijų dienų renginys, į kurį suvažiuoja visa Lietuva. Galima sakyti, kad „braliukai“ latviai suorganizuoja renginį lietuviams, – juokiasi E. Bagdonas. – Dalyvavome ir Šventojoje vykusiame Lietuvos baikerių suvažiavime. Vienas iš klubo narių aplankė Graikiją, nuvažiavo šešis su puse tūkstančių kilometrų. Tai – išties nemažas atstumas.“

Klube – vienuolika narių

Kėdainių baikerių klubas „Born Again MCC“ šiandien vienija vienuolika narių. Tarp kandidatų į klubo narius – dar du nauji motociklininkai.

„Mes labai laukiame papilnėjimo, laukiame naujų veidų. Norime atsinaujinti. Norime palikti kažką po savęs, – šypteli klubo prezidentas. – Aišku, baikerių klubo nariu išsyk netampama. Norint patekti į jį turi turėti bent vieno iš jau esamų narių rekomendaciją – na, kad papasakotų šis kitiems klubo nariams apie žmogų, ketinantį įstoti į mūsų klubą. Reikalavimų nėra daug – geras elgesys, kas be ko, potencialus klubo narys turi mylėti motociklus ir kelią. Na, o greitį? Greitį – sąlyginai. Mes, čioperistai, nelakstome. Mes tiesiog dieviname laisvę ir nepriklausomybę.“

Meškutis kartu – jau aštuonerius metus

Ant kėdainiečiui E. Bagdonui priklausančio „Harley Davidson“ markės motociklo jau aštuonerius metus įsitaisęs amžinasis jo keleivis – minkštas, pliušinis, šviesiai rudos spalvos meškiukas.

2011-aisiais įkurtame, 2015-aisiais Lietuvos baikerių kongreso nariu tapusiame Kėdainių baikerių klube „Born Again MCC“ šiuo metu yra vienuolika narių. Klubo prezidentas E. Bagdonas pripažįsta labai laukiantis naujų, jaunų veidų.

2011-aisiais įkurtame, 2015-aisiais Lietuvos baikerių kongreso nariu tapusiame Kėdainių baikerių klube „Born Again MCC“ šiuo metu yra vienuolika narių. Klubo prezidentas E. Bagdonas pripažįsta labai laukiantis naujų, jaunų veidų.

„Ilgokai važinėjamės kartu. Lygiai prieš aštuonerius metus Vilniuje „Delfi“ žurnalistai nufotografavo ir parašė tai kaip faktą, – juokiasi baikeris. – Kaip tik buvau nusipirkęs naująjį motociklą. Vaikščiojau po sendaikčių parduotuvę, pamačiau šį meškutį, jis man labai patiko, todėl nusipirkau. Kiek kilometrų nuvažiuota kartu? Na, šiemet nuvažiavau nedaug, tik kokius 6 tūkstančius kilometrų – lijo lietus, o ir darbą keičiau, visokių kitų reikalų turėjau. Palyginimui, pernykščio sezono metu įveikiau 11 tūkstančių kilometrų. Bet iš esmės mes, baikeriai, nei kilometrus, nei išdeginto benzino litrus skaičiuojam. Padangas tik pasikeičiam – ir vėl leidžiamės į kelią.“

Baikeriai – diskriminuojami keliuose

E. Bagdonas Kėdainių rajono baikerių sezono uždaryme akcentavo ir tai, kad ne vien blogi, lietingi orai liūdina baikerius.

„Lietuvoje motociklininkai yra labai diskriminuojami keliuose. Mūsų, motociklininkų, ir automobilių vairuotojų teisės yra nevienodos. Automobilių vairuotojai į alkotesterį gali įpūsti 0,4 promilės, mums – griežtas nulis. Mūsų valdžia nori užsidėti „pliusiuką“ prieš Europos Sąjungą. Štai paima ir įveda nulį promilių motociklininkams. Daugmaž: „Va, mes padarėm, įvedėm, vadinasi, gerai dirbam. Pagirkit mus, dar ir medalius užkabinkit“. Na, tebūnie – išgėrei, nebesėsk tu prie to vairo. Tačiau mus ir už greičio viršijimą baudžia skirtingai. Leistiną greitį motociklu viršiję 30 km/h, vairuotojo pažymėjimui ir visoms turimoms kategorijoms iš karto gali tarti „viso gero“. Automobilių vairuotojų šitaip nebaudžia, – dviračių ir keturračių transporto priemonių nelygybe piktinasi E. Bagdonas. – Turi būti lygiava. Esame to paties eismo dalyviai. Negana to, mūsų važiavimo sezonas trumpesnis. Iš tiesų, mes jaučiamės diskriminuojami.“

Matosi, kas prijaučia, o kas – ne

Į Kėdainių rajono baikerių sezono uždarymą susibūrė dešimtys motociklų mylėtojų.

Į Kėdainių rajono baikerių sezono uždarymą susibūrė dešimtys motociklų mylėtojų.

Jau dešimtmetį čioperį vairuojantis E. Bagdonas, paklaustas, ar metai iš metų automobilių vairuotojai tampa mandagesni motociklininkų atžvilgiu, negali atsakyti nei teigiamai, nei neigiamai: „Įvairiai. Tiesiog iš karto jaučiasi, kuris automobilistas prijaučiantis motociklui, netgi matosi, kuris motociklu pats važinėja, o kuris – ne. Tas, kuris prijaučia – ir ranka pamos kelyje, ir į priekį tave užleis.“

Lietuvėlė – maža ir graži

Baikerių klubo „Born Again MCC“ prezidentas nesunkiai įvardija mėgstamiausias lankytinas Lietuvos vietas.

„Man patinka aplankyti Druskininkus, važiuojame nusimaudyti į Molėtus, prie Bebrusų ežero. Lietuvėlė mūsų maža, atstumai nedideli, o ir labai labai graži – visur, kur tik nuvažiuoji, gerai“, – šypteli motociklininkas.

Patars, padės ir skriausti neleis

Pasidžiaugia E. Bagdonas tuo, kad ant keliuose riaumojančių motociklų vis dažniau sėda ir moterys. „Yra Lietuvoje ir moterų baikerių klubas – „Vėjo laumės“. Su šiuo klubu palaikome gana tvirtus ir šiltus santykius, organizuojame vaikų stovyklas, dalyvaujame bendruose projektuose. Mes važiuojame į svečius pas jas, o jos atvyksta pas mus, – pasakoja kėdainietis. – Mūsų baikerių klubas „Born Again“ yra MCC, todėl mūsų taisyklės leidžia priimti moteris. Pas save labai, labai, labai laukiam damų. Padėsime, patarsime ir saugosime, neleisime, kad kas nors nuskriaustų.“

Šiukštu neklausti, kiek metų moteris važinėja motociklu

Kėdainių rajono motociklininkų sezono uždaryme netrūko žavingų damų.

Dėmesio: motociklu rieda karys! Tas, kuris myli ir gerbia savo laisvę, tėvynę ir jos žmones, savo pasirinktą kario profesiją, bei turi plačią širdį. 2008-aisiais Lietuvos kariuomenės baikeriai metė iššūkį karams, vaikų žūtims, žmonių luošinimui keliuose ir įkūrė Kariuomenės baikerių klubą „PERKŪNAS“. Šiuos žmones suvienijo meilė ir pagarba motociklui, judėjimo laisvei, vėjui, vienas kitam ir žinoma žmogui ir jo gyvenimui. Karių motociklininkų klubas „Perkūnas“ yra savanoriškas Lietuvos kariuomenės karių ir krašto apsaugos sistemos darbuotojų, NATO karių reziduojančių Lietuvos teritorijoje, kurie turi ir valdo bet kokio modelio motociklą, motociklininkų klubas, veikiantis visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

Dėmesio: motociklu rieda karys! Tas, kuris myli ir gerbia savo laisvę, tėvynę ir jos žmones, savo pasirinktą kario profesiją, bei turi plačią širdį. 2008-aisiais Lietuvos kariuomenės baikeriai metė iššūkį karams, vaikų žūtims, žmonių luošinimui keliuose ir įkūrė Kariuomenės baikerių klubą „PERKŪNAS“.

Šiuos žmones suvienijo meilė ir pagarba motociklui, judėjimo laisvei, vėjui, vienas kitam ir žinoma žmogui ir jo gyvenimui. Karių motociklininkų klubas „Perkūnas“ yra savanoriškas Lietuvos kariuomenės karių ir krašto apsaugos sistemos darbuotojų, NATO karių reziduojančių Lietuvos teritorijoje, kurie turi ir valdo bet kokio modelio motociklą, motociklininkų klubas, veikiantis visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

„Dailiosios lyties atstovės klausti, kiek metų ji jau važinėjanti motociklu, yra toks pats įžeidimas, kaip bet kurios kitos moters paklausti, kiek jai yra metų. Praktiškai, tai – lygiai toks pats nepadorus klausimas“, – kvatoja vyresniųjų klasių moksleiviams Kaune matematiką dėstanti Ala Danasienė.

Vyrams vis dar kelia nuostabą

„Manau, kad vyras atkreipia dėmesį į kiekvieną gatvėje sutiktą moterį. Na, nebent vyras nenormalus, – juokiasi baikerė, paklausta, ar gatvėje sulaukianti daug vyrų žvilgsnių. – O į moterį su „baiku“ vyrai dažniausiai žvelgia smalsiai. Daugmaž: „Wow, kaip faina!“. Dažniausiai žiūri su šypsena ir pagarba. Aišku, pastarąją irgi užsitarnauti reikia. O tai padaryti nėra paprasta.“

Vairuoti – nelengva

Kaunietės teigimu, riaumojančią dviratę transporto priemonę vairuoti nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš šono.

„Nėra taip, kad tiesiog atsisėdai ir važiuoji pirmyn. Galima pagalvoti: „Na, jeigu ji, tokia nedidukė, lieknutė, smulkutė gali važiuoti, tai, matyt, bet kas gali“. Tačiau pažvelkite iš kitos pusės: įveikiame šimtus, tūkstančius kilometrų. Motociklo vairavimas reikalauja ištvermės. Keliuose – daug greitos, galingos technikos ir be mūsų. Motociklo vairuotojas turi pasižymėti gera, greita reakcija. Juk automobilis gali tavęs nepastebėti, privalai išlaviruoti, nes kitaip gali pasibaigti išties labai prastai“, – pasakoja baikerė.

Daugėja dailiosios lyties atstovių

Pasaulinio „Harley Davidson“ baikerių klubo H.O.G., Lietuvoje vienijančio per 80 narių, narė A. Danasienė čia pat paantrina E. Bagdonui – Lietuvos keliuose išties daugėja moterų baikerių.

„Štai ir prieš Kėdainių rajono motociklininkų sezono uždarymą, stabtelėjusi degalinėje, joje sutikau tris mergaites su motoroleriais, viena iš jų dar ir keleivę pasisodinusi buvo. Atsisuku ir sakau: „Šaunuolės mergaitės! Taip ir toliau!“. Greitai mums, vyresnėms, vietos keliuose nebeliks, – juokiasi viešnia iš laikinosios sostinės. – Moterys vairuoti motociklą gali taip pat šauniai, kaip ir vyrai. Tai, kad baikeriais gali būti tik vyriškiai – kažkoks stereotipas iš pirmykštės santvarkos. Tačiau kad vyrų daug daugiau – tai faktas. Galbūt dėl to, kad moterys turi kitų užsiėmimų, ko gero, jos neturi tiek galimybių kaip vyrai palikti namuose šeimą, vaikus ir išvažiuoti su bendraminčiais dienai, dviem, penkioms ar net porai savaičių.“

 Nei kilometrų, nei išdeginto benzino litrų tikri baikeriai neskaičiuoja. Jie tik pasikeičia padangas ir vėl leidžiasi į kelią.

Nei kilometrų, nei išdeginto benzino litrų tikri baikeriai neskaičiuoja. Jie tik pasikeičia padangas ir vėl leidžiasi į kelią.

Kėdainiai – skersai išilgai išvažinėtas miestas

Motociklininkų sezono uždarymo Kėdainiuose dalyvė pripažįsta, kad ją su šiuo miestu sieja ypatingai šilti ryšiai.

„Gatvės pirmyn atgal išvažinėtos, trasos puikiai pažįstamos. Motokrosu užsiėmiau penkiolika metų, tad teko čia viešėti ne kartą ir ne du, – šypteli A. Danasienė, ir tik nusijuokia paklausta, kodėl ant jos motociklo nėra jokio pliušinio žaisliuko, sėkmės talismano, kaip pas E. Bagdoną. – Aš pati kaip talismanas. Kaip vyrai baikeriai kartais sako: „O, atvažiavo Ala – Lietuvos legenda“.“

Liūtimi važiuoti – menkas malonumas

Sezono uždaryme baikeriai vienas kitam linkėjo ne ko kito, bet trumpo žiemos sezono ir tik kuo sausesnio kelio.

„Daugiau niekas nėra taip svarbu, kaip sausas kelias. Sako, kad nėra blogo oro, yra tik bloga apranga. Netiesa – stipriai lyjant motociklu važiuoti yra lygiai taip pat malonu, kaip ir eiti pėsčiomis per liūtį. Sušlampi iki pat apatinių, nors ir dėvi specialią aprangą, nors ir važiuoji leistinu greičiu – tikina A. Danasienė. – Pavažiuokite dvidešimt kilometrų liūtimi ir pamatysite – visur šlapia: ir rankos, kojos šlapios, o batus išvis gali nusiauti ir gręžti. Nėra malonu, kai visur čiurškia vanduo. Be to, šlapia danga privalai važiuoti visiškai kitaip. Manevrai kitokie. Priešais išlindo katinukas, išbėgo vaikas, mašina užstatė kelią – standartinis manevras – ir praktiškai guldai motociklą šonu ant kelio.“

Karstas ant ratų?

Neretai motociklininkai pavadinami „donorais“, jų dviračiai plieno žirgai – „karstais ant ratų“, vairuotojai kaltinami nekultūringu vairavimu, linksniuojami sukeliantys pavojingas situacijas keliuose, sėjantys baimę, traumas, o kartais – net ir mirtį.

„Jeigu automobilio vairuotojas taip sako, vadinasi, ne be pagrindo – galbūt žmogus susidūrė su kokia nors situacija, kuri jam leido padaryti tokias išvadas. Bet tą patį galiu pasakyti apie automobilių vairuotojus. Jiems kartais kažin kodėl atrodo, kad keturi ratai – tai jau transporto priemonė, o du ratai – nebe. Yra visokių vairuotojų. Bet patyrę baikeriai puikiai žino, kas yra disciplina kelyje“, – tikina A. Danasienė, moteris, kurią, daugiau nei prieš dešimtmetį važiuojančią motociklu, Šiauliuose taranavo nepatyrusio jaunuolio vairuojamas automobilis.

Po avarijos Alai teko iš naujo mokytis vaikščioti.

Ir nors medikų prognozės nebuvo palankios Alai, ši, įveikusi visas kliūtis, iš naujo žengė pirmuosius žingsnius, atsitiesė ir vėl sėdo ant motociklo.

Geriausi vyrai – baikeriai?

Paklausta, ar geriausi pasaulyje vyrai ir sutuoktiniai yra ne kas kita, o baikeriai, A. Danasienė nė nemirktelėjusi patikina – nė negali būti kitos kalbos: „Vienareikšmiškai! Kitaip ir nepasakysi. Geriausi. Patys geriausi! O kiekvienam baikeriui ir baikerei jo motociklas, kaip ir savas vaikas – pats geriausias ir pats gražiausias!“

 

Justina ŠVEIKYTĖ

www.rinkosaikste.lt

Rekomenduojami video