Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kantrybė padės sutaupyti tūkstančius

Pirkti naudotą mašiną svarstančiam žmogui naujo automobilio kaina gali pasirodyti bauginamai didelė, tačiau pirmas žvilgsnis neretai būna apgaulingas. Specialistų skaičiavimais, iš visų 2017-aisiais Lietuvoje parduotų 29 tūkstančių naujų lengvųjų automobilių maždaug dešimtadalis buvo parduoti su didele (15 proc. ir daugiau) nuolaida. Todėl kantrybė ir žinios, ruošiantis įsigyti automobilį, gali padėti sutaupyti tūkstančius.

Verta palaukti 

Paprastai su didelėmis nuolaidomis parduodami jau pagaminti ir pardavėjo salone ar gamintojo sandėlyje esantys konkrečios komplektacijos modeliai. Tokiu atveju pirkėjas negali pasirinkti įrangos, bet turi tenkintis tuo, kas jau yra pagaminta.

Automobilių gamintojai kas 3–4 metus atlieka vadinamuosius valymus: prieš pasirodant naujam modeliui, norima kuo greičiau išparduoti senuosius, kurie jau surinkti tūno sandėliuose. Renkantis tokius modelius galima tikėtis gerokai didesnių nei įprasta nuolaidų.

„Be to, oficialių atstovų bandomieji automobiliai paprastai parduodami kas 6–9 mėnesius. Perkant tokius automobilius, kurie yra maksimaliai sukomplektuoti, mažos ridos ir puikios būklės, kartais galima gauti 20 ar net 30 proc. nuolaidą. Todėl nusižiūrėjus tinkamą bandomąjį automobilį ir sutarus su atstovu, tikrai verta palaukti mėnesį kitą, kol jis bus parduodamas“, – aiškina automobilių su nuolaidomis paieška užsiimančio portalo vadovas Nerijus Alška.

Nerijus Alška

Nuolaidų lyderiai

Kokie automobiliai pernai buvo parduodami su tokiomis didelėmis nuolaidomis? Paskutinį 2017 m. ketvirtį didesnes nei 15 proc. nuolaidas dažniausiai taikė bendrovės „Toyota“ ir „Renault-Nissan“.

„Šie trys dažniausiai nuolaidas suteikiantys gamintojai turi plačias modelių gamas, jų atstovybės veikia visuose pagrindiniuose Lietuvos miestuose, o ir patys modeliai yra populiarūs – nuolat užima vietas geriausiai parduodamų automobilių dešimtukuose. Tai paaiškina jų lyderystę nuolaidų srityje“, – pasakoja automobilių rinkos ekspertas.

Prabangių automobilių markių atstovai nuolaidomis nesišvaisto. Aktyvesni šioje rinkoje yra „Audi“, „Lexus“, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“, kartais išskirtinių pasiūlymų pateikia „Jaguar“ ir „Land Rover“, tačiau jų aktyvumui toli gražu iki „Nissan“ ar „Toyota“. Vienu metu su didele nuolaida parduodama per šimtą „Toyota“ modelių, o „Audi“ ar „Volvo“ tokių – vos po keliolika.

Rekordas – 35 procentai

„Prabangių automobilių gamintojų atstovai nuolaidas suteikia rečiau, tačiau didesnes. Naują „Lexus“ ar „Volvo“ modelį neretai galima nusipirkti 20 proc. pigiau, eurais tai būtų daugiau nei 10 tūkstančių“, – teigia N.Alška.

Pavyzdžiui, didžiausia nuolaida absoliučia verte 2017 metais užfiksuota parduodant prabangų „Land Rover Range Rover“ – 22 638 eurai.

Kita vertus, didžiausią procentinę nuolaidą užfiksavo toli gražu ne „premium“ klasės automobilių atstovai – didelis visureigis „SsangYong Rexton“ buvo parduodamas net 35 proc. pigiau.

Vis dėlto tai labiau išimtis nei taisyklė. Ir procentine, ir finansine išraiška nuolaidų lyderiai yra prabangių automobilių gamintojai.

Renkasi skirtingai

Automobilių su didele nuolaida pasiūla atitinka paklausą – daugiausia čia kompaktinės klasės hečbekų bei krosoverių, netrūksta ir sedanų.

Itin retai pasitaiko išparduodamų didelių visureigių ar kabrioletų – tokio tipo automobilių paklausą jų pardavėjai vertina labai atsargiai, tad atstovybės Lietuvoje retai užsisako daug ekspozicinių ar bandomųjų modelių, o ir gamintojas nepripildo sandėlio brangiomis, sunkiau parduodamomis transporto priemonėmis.

Nedažnai su didele nuolaida galima pamatyti ir parduodamus komercinius automobilius: rinkoje kartais atsiranda vienas kitas pikapas ar furgonas, tačiau tai – labiau išimtis nei taisyklė.

„Komerciniai automobiliai retai perkami po vieną – įmonės dažniausiai įsigyja kelis identiškus modelius ir gauna gerą nuolaidą nuo bazinės kainos. Be to, komercinių modelių tarnavimo laikas kur kas ilgesnis nei asmeninės paskirties automobilių – jie atnaujinami rečiau“, – aiškina N.Alška, ir priduria, kad išimtimi galima laikyti tuos modelius, kurie naudojami ne tik komercinėms, bet ir asmeninėms reikmėms. Tai 7-ių vietų mikroautobusai, penkiaviečiai furgonai ar pikapai – didelės nuolaidos kartais taikomos ir pavieniams tokių kėbulų automobiliams.

 

Rekomenduojami video