Flickr.com nuotr.

„Darbe patiriamas stresas gali prisidėti prie 120 tūkst. mirčių kasmet“, – teigia medicinos ekspertai. Meditacija – vienas iš streso priešnuodžių.

Stresas yra praėjusio amžiaus pabaigos ir šio amžiaus pradžios nuodas. Žmonės jį patiria beveik kasdien, tai atsiliepia ne tik nuotaikai, bet ir sveikatai. Tą patį galima pasakyti ir apie nerimą.

Nerimas darbe. Jis gali nužudyti daugiau žmonių nei diabetas, Alzheimerio liga ar gripas. Kai esame pervargę ir apimti streso, apie produktyvumą šnekėti sunku. Pirmiau reikia atsipalaiduoti ir tik tuomet kibti į darbus. Tyrimai rodo, kad įvairios meditacijos programos padėjo žmonėms, jaučiantiems didelį klinikinį nerimą, taip pat daugumą tiriamųjų išgydė nuo depresijos. Meditacija padeda lengviau susidoroti su stresu, dėl šios priežasties kai kurie žmonės net numeta svorio – kai nebėra streso, nelieka ir emocinio valgymo poreikio.

Sunku užmigti. Neretam pažįstamas jausmas: kūnas ir protas pervargę, bet užmigti nepavyksta. Lenda įvairiausios mintys, pradedame nervintis ir tampa dar sunkiau užmigti. Taip jaučiasi maždaug trečdalis žmonių, dauguma jų dirba protinį darbą. Tinkamai praktikuojama meditacija padeda išmokti atsipalaiduoti ir „išjungti“ protą – to reikia, kad pavyktų užmigti.

Širdies ir kraujagyslių ligos. Tai viena dažniausių mirčių priežasčių visame pasaulyje. Dažnesnė už vėžį. Nors širdies ligos neretai genetiškai paveldimos, daug kas priklauso ir nuo mūsų gyvenimo būdo. Jei patiriame stresą ir nemėginame to kontroliuoti, mažai judame ir nesveikai maitinamės, nenuostabu, kad ir vidutinio amžiaus žmogus gali patirti insultą. Geriausias priešnuodis – meditacija. Amerikiečiai mokslininkai teigia, kad ji širdžiai gali padėti labiau nei vaistai.

Chroniški skausmai. Nesvarbu, kurią kūno dalį skaudėtų, – skausmas labai nemalonus ir sekinantis. Tačiau specialistų praktika rodo, kad meditacija sumažina stiprių nuskausminamųjų poreikį, nes aktyvina smegenų sritis, atsakingas už skausmo suvokimą, t. y. meditacija kontroliuoja skausmą.

Nuo ko pradėti. Yra įvairių kursų ir mankštų programų, supažindinančių su meditacija, taip pat sukurta ne viena išmanioji programėlė, siūlanti lengvai ir greitai pamedituoti. Kad būtumėte sveiki ir laimingi, gerai išsimiegoję ir produktyvūs, turite treniruoti smegenis taip, kaip treniruojate kūną sporto klube. Reguliari meditacija veiksmingai gydo ne tik nuo streso, nerimo ar širdies ir kraujagyslių ligų, bet ir pagerina tarpusavio santykius, dėmesio koncentraciją, padeda atsikratyti priklausomybių, skatina kūrybiškumą. Medituoti reikėtų po 10 minučių kasdien, stengtis apie nieką negalvoti, būti čia ir dabar, su savimi. Po dviejų trijų savaičių turėtumėte pajusti teigiamą meditacijos poveikį.

 

Parengė Ina Laumenytė