Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Parodos dalyvius stebino... jos darbo laikas

Praėjusį trečiadienį „Litexpo“ centre duris atvėrė transporto profesionalams skirtos parodos „Transbaltica“ ir „Mechanika“. Organizatorių teigimu, tai – didžiausias transportininkams skirtas renginys Lietuvoje. Tačiau parodos dalyvius stebino neracionalus parodos darbo laikas – ji veikė tik iki penktadienio ir tik darbo valandomis. Todėl nenuostabu, kad dėl nepatogaus darbo laiko lankytojų buvo itin mažai.

Vieni pas kitus

Nors parodos ekspozicijų stendai užėmė daugiau nei 9 tūkst. kv. m viduje ir lauke, pirmąsias dvi dienas lankytojų labai stigo. Parodos dalyviai juokavo, kad jiems iš nuobodulio lieka nebent vaikščioti apžiūrinėti vieniems kitų ekspozicijų. Tik penktadienį apie pietus lankytojų kiek padaugėjo; bilietas kasose kainavo 6 eurus.

„Nesuprantama, kodėl paroda neorganizuojama šeštadienį ir sekmadienį, o veikia tik darbo dienomis ir tik nuo 10 iki 17 valandos, kai dauguma žmonių tiesiog negali išeiti iš darbo“, – stebėjosi bendrovės „Amanda“ vadovas Algis Narutis. Jis „Valstiečių laikraščiui“ pasakojo neseniai lankęsis panašioje parodoje Kroatijoje, kurios darbo laikas buvo nuo 15 iki 22 valandos. Pašnekovo manymu, panašiai turėtų būti ir pas mus.

„Jeigu jau paroda nevyksta savaitgalį, tai jos darbo laikas galėtų būti, pavyzdžiui, nuo 13 iki 20 valandos. Tuomet joje apsilankytų tikrai gerokai daugiau specialistų, tiesiog smalsuolių ir technikos gerbėjų“, – įsitikinęs jis.

Tokios pat nuomonės buvo ir greta kito stendo stovėjęs pusamžis vyras: „Tikrai nepatogus darbo laikas. Turiu nedidelį servisą, pats visą dieną jame plušu ir į parodą užsukau tik todėl, kad su reikalais važiavau į Vievį – tiesiog buvo pakeliui.“

Lietuvos komercinio automobilio konkurse iš viso varžėsi 8 automobiliai. Geriausiais pripažinti identiški modeliai „Volkswagen Crafter“ ir MAN TGE.

Seniausias eksponatas

Tiesa, penktadienį parodoje jau buvo kiek daugiau šurmulio, mat tądien prie parodos prisijungė „Auto Bazar“ projektas, kurio esmė – per dvi dešimtys naujų automobilių modelių, kuriuos visi norintieji galėjo ne tik apžiūrėti, bet ir išbandyti lydimi pardavėjų-konsultantų. Tai buvo tarsi savotiška naujų automobilių bandymų aikštelė.

Nemažą šios ekspozicijos dalį užėmė ir išskirtinės istorinės transporto priemonės – prieš 40–60 metų pagaminti modeliai. Sportinių automobilių ekspozicijoje buvo galima išvysti naująjį Roko Baciuškos modelį – lenktynininkas šiuo metu užima antrą vietą Europos ralio kroso čempionate. Iš viso „Auto Bazar“ ekspozicijoje buvo apie 90 įvairių automobilių ir keli KTM motociklai.

Šios ekspozicijos žvaigžde galima drąsiai vadinti 1929 metais pagamintą „Dodge Standart 6 Deluxe“. Pro šį žinomam sportinių automobilių inžinieriui ir mechanikui Henrikui Šiliniui priklausantį automobilį retas kuris praeidavo nesustojęs. Puikiai restauruotas automobilis su medinių stipinų ratais, 6 cilindrų ir tam laikmečiui gana padoriu 58 AG pajėgumo varikliu gerbėjus traukė lyg cukrus bites.

H.Šilinis „Valstiečių laikraščiui“ pasakojo, kad šis antikvarinis automobilis tik neseniai baigtas restauruoti ir savo eiga jau buvo nuvažiavęs į senovinių automobilių renginį Pasvalyje. „Pastaruoju metu dirbau prie senovinių automobilių restauravimo, daugiausia pas žinomą verslininką ir kolekcininką Saulių Karosą, tačiau pagaliau nusprendžiau, kad ir man atėjo laikas ką nors įsigyti“, – nusišypsojo H.Šilinis. Jo teigimu, Lietuvoje yra tik 3 tokio modelio automobiliai, tačiau gerokai prastesnės būklės.

Ir ūkiui, ir verslui

Parodoje buvo paskelbtas ir konkurso Lietuvos „Komercinis automobilis 2018“ nugalėtojas. Šį sykį nugalėtojais tapo du identiški modeliai: „Volkswagen Crafter“ ir MAN TGE. Tai visiškai vienodi modeliai, skiriasi tik šių automobilių tam tikros apdailos detalės, tad komisijos nariai nusprendė jų neišskirti ir nugalėtojais skelbti abu. Geriausią komercinį modelį Lietuvoje rinko dešimties specialistų komisija, kurioje – apie automobilius rašantys žurnalistai, įmonių transporto parkų valdytojai ir profesionalūs vairuotojai.

2018-ųjų konkurse dalyvavo aštuonios transporto priemonės: pikapai „Fiat Fullback“, „Mercedes-Benz X-Class“, „Volkswagen Amarok“ bei krovininiai furgonai „Ford Custom Tourneo“, „Ford Custom Van“, „Iveco Daily“, MAN TGE, ir „Volkswagen Crafter“.

Komisijos nariai teigė, kad didelę įtaką galutiniam vertinimui turėjo techniniai duomenys: pradinė kaina, likutinė vertė, eksploatacijos išlaidos, techninių priežiūrų intervalas ir daugybė kitų. Viską sudėjus į vieną vietą, buvo išrinkti nugalėtojai atskirose klasėse ir bendras konkurso nugalėtojas, kurio atstovai galės didžiuotis geriausio Lietuvos komercinio automobilio titulu.

„Per mėnesį šiuos automobilius bandėme miesto gatvėse, keliuose bei Šiaulių darbo rinkos mokymo centre. Komerciniai automobiliai uždirba pinigus, todėl labai svarbūs jų kriterijai surašyti į techninių duomenų lenteles – jas teko rimtai studijuoti“, – kalbėjo vienas komisijos narių, TV laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris Valdas Valiukevičius.

Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome buvo puiki proga komisijos nariams išbandyti ne tik bandomų modelių savybes greitkelyje, mieste, bet ir lenktynių trasoje – imituoti staigius manevrus, atlikti stabdymo ir greitėjimo testus.

Pastarieji testai buvo atliekami padedant Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkui dr. Vidui Žurauliui. Jo turima įranga pavyko preciziškai tiksliai išmatuoti komercinių automobilių stabdymą ir greitėjimą.

Bandymai parodė, kad, kirtus per stabdžio pedalą, efektyviausiai stoja „Mercedes-Benz X-Class“, antras šioje kategorijoje liko „Volkswagen Crafter“, trečias – MAN TGE. Geriausiai įsibėgėjančiu konkurso dalyviu pripažintas „Volkswagen Amarok“, antroje vietoje liko „Mercedes-Benz X-Class“, trečioje – MAN TGE.

Ilgesni intervalai

Lengvųjų komercinių automobilių rinka Lietuvoje kiekvienais metais išauga maždaug po 10 proc. Ekspertų prognozėmis, šiais metais Lietuva pagal komercinių modelių pardavimą netgi pralenks Estiją, ilgus metus užėmusią lyderės poziciją tarp Baltijos šalių.

Vienas „Komercinio automobilio 2018“ komisijos narių – „Sixt Lietuva“ pardavimų vadovas Valdas Stanislovaitis. Lygindamas šių metų konkursą su ankstesniuoju, vykusiu 2016 m., jis išskyrė kelias tendencijas. Specialisto nuomone, sparčiai gerėja komercinio transporto ergonomika, patogumas, iš lengvojo automobilio persėdus į komercinį adaptuotis dabar kur kas lengviau nei anksčiau.

Šio konkurso dalyviai yra kiek brangesni, tačiau tai nenuostabu – pastaraisiais metais didėja ekologijos, saugumo standartai. Be to, praktiškai visų modelių priežiūros intervalas yra ilgesnis – pavyzdžiui, konkurse dalyvaujantys „Ford“ modeliai į servisą turi užsukti tik kas 2 metus, arba kas 60 tūkst. km.

„Komerciniams automobiliams labai svarbus patikimumas. Pakaitiniai automobiliai čia neegzistuoja – gamintojų atstovai jų neturi, tad, sugedus transporto priemonei, reikia nuomotis kitą arba turėti prastovą. Kuo rečiau komercinis automobilis stovi, tuo daugiau jis dirba, o tai – svarbiausia“, – pasakojo V.Stanislovaitis.

Skiriasi išlaidos

Šių metų konkurse dalyvavo 8 modeliai – pikapai bei mikroautobusai. Tačiau net ir panašiai išoriškai atrodantys modeliai – pavyzdžiui, pikapai – gerokai skyrėsi.

„Fiat Fullback“ yra bazinis, darbinis automobilis. „Mercedes-Benz X-Class“ ir „Volkswagen Amarok“ daugiau skirti įmonių įvaizdžiui, tad jų lyginti nelabai išeitų. Bazinės kainos jų irgi skiriasi keliais tūkstančiais eurų“, – pastebėjo V.Stanislovaitis.

Lygindamas tokius skirtingus modelius, jis pabrėžė techninės priežiūros intervalą – pavyzdžiui, „Amarok“ servise privalo apsilankyti kas 40 tūkst. km, o „Fullback“ – kas 20 tūkst. Techninė priežiūra iki 300 tūkst. km ridos „Fullback“ kainuos 4 tūkst., o „Amarok“ – 3 tūkst. eurų. Be to, „Fiat“ pikapo priežiūrai reikės 46 valandų, o „Amarok“ – tik 15,6. Šioje srityje dar geriau atrodo „Mercedes-Benz“ pikapas – jo priežiūra iki 300 tūkst. km trunka vos 11 valandų ir kainuoja 3 200 eurų.

„Amarok“ taip pat turi didžiausią garantiją – 4 metų, arba 120 tūkst. km, „Fiat“ siūlo 3 metų ir 100 tūkst. km garantiją, „Mercedes-Benz“ – 2 metų. Todėl pradinė kaina lemia dar ne viską, reikia gilintis į daugiau niuansų“, – aiškino „Komercinio automobilio 2018“ komisijos narys.

„Svarbiausias komercinio automobilio pasirinkimo kriterijus – kilometro kaina. Ji susideda iš pradinės automobilio kainos, likutinės vertės, padangų, draudimų, degalų sąnaudų ir kt. Svarbūs ir kiti kriterijai“, – teigė „Moller auto“ komercinio transporto pardavimų vadovas Giedrius Zakalskis.

Geriausias Lietuvos komercinis automobilis renkamas kas dvejus metus. 2014 m. konkurse geriausiu pripažintas „Ford Transit Van“, 2016 m. – „Iveco Daily“.

Rekomenduojami video