Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Popiežius Pranciškus atsisakė automobilių neperšaunamais stiklais

Vos po trijų dienų prasidės antrasis popiežiaus vizitas Lietuvoje – kaip žinia, pirmą kartą, prieš 25 metus, mūsų šalyje viešėjo Jonas Paulius II, šį kartą sulauksime popiežiaus Pranciškaus. Didesnių susibūrimų metu pontifikas paprastai naudojasi vadinamaisiais papamobiliais („papa“ italų kalba reiškia popiežius, „(auto)mobile“ – automobilis), kurie skirti tam, kad Šventasis Tėvas būtų kuo arčiau žmonių. Likus trims savaitėms iki vizito, į mūsų šalį iš Airijoje vykusio Pasaulinio šeimų susitikimo buvo atvežti du papamobiliai. Kokie tai automobiliai, kuo jie skiriasi nuo šv. Jono Pauliaus II naudotų? Į popiežiaus naudojamas transporto priemones „Valstiečių laikraštis“ pažvelgė iš arčiau.

Palygino su skardine

Viktorija Urbonaitė, popiežiaus vizito komunikacijos turinio koordinatorė „Valstiečių laikraščiui“ sakė, kad rugpjūčio 30 dienos vėlyvą pavakarę į Lietuvą buvo atvežti du papamobiliai: vienas sukonstruotas naudojant pikapo „Isuzu D-Max“, kitas – naudojant „Dodge“ markės pikapo bazę.

Skirtingai nei ankstesnių popiežių naudoti automobiliai, kurie po 1981 metais Vatikane įvykusio pasikėsinimo į šv. Joną Paulių II buvo gaminami su neperšaunama galine dalimi ir stiklais, popiežius Pranciškus naudojasi paprastesniais  automobiliais – jis atsisakė ilgą laiką Vatikane dominavusių „Mercedes-Benz“ markės papamobilių, neperšaunamų stiklų ir kai kurių kitų saugumo priemonių.

Jau pirmoje savo užsienio kelionėje šarvuotą papamobilį jis pavadino konservų dėžute ir atsisakė juo naudotis.

Pirmoji išrinktojo popiežiaus Pranciškaus kelionė vyko 2013 metų gegužę į Braziliją, kur Rio de Žaneire jam buvo paruoštas uždaras papamobilis su neperšaunamu stiklu. „Tačiau aš negaliu sveikinti tautos ir sakyti, kad ją myliu iš sardinių dėžutės, net jeigu ji krištolinė. Man tai – siena“, – cituoja popiežių A.Torniellis knygoje „Kelyje: pokalbiai su Jo Šventenybe Pranciškumi“.

Apsauga – tik nuo lietaus

Pontifikas Pranciškus pasižymi paprastumu. Kai 2013 metais kovo mėnesį jis buvo išrinktas į popiežius, net po rinkimų jis atsisakė važiuoti specialiu automobiliu ir namo keliavo viešuoju transportu. Užsienio spauda skelbia, kad tokie jo įpročiai ir mažiau apsaugoti automobiliai yra popiežiaus saugumu besirūpinančių Vatikano saugumo tarnybų galvos skausmas, tačiau toks yra paties Pranciškaus noras.

Todėl nuo 2013 metų daugiau nei 3 tonas sveriantis šarvuotasis „Mercedes-Benz“ papamobilis su penkių centimetrų storio dvigubais stiklais, atlaikančiais net „Kalašnikovo“ šūvius, nenaudojamas stovi Vatikano automobilių parke. Ir nuo to laiko, nepaisant lankomų šalių (nuo Sarajevo iki Centrinės Afrikos Respublikos) saugos tarnybų įtikinėjimų, popiežius nė karto neįlipo į šarvuotą automobilį.

Kalbėdamas apie papamobilius, Pranciškus išreiškė vienintelį pageidavimą – kad virš automobilyje įrengtos pakylos, nuo kurios jis sveikina susirinkusius, būtų neperšviečiamas stogas, apsisaugantis nuo tiesioginių saulės spindulių ir lietaus.

Likus trims savaitėms iki popiežiaus vizito, vėlų rugpjūčio 30 d. vakarą į Lietuvą iš Airijos buvo atgabenti papamobiliai, iš kurių popiežius Pranciškus sveikins tikinčiuosius Vilniuje ir Kaune.

Renkasi paprastesnius

Popiežius Pranciškus mėgsta paprastesnes transporto priemones nei jo pirmtakai, todėl jis gana greitai užbaigė „Mercedes-Benz“ dominavimą Vatikano automobilių parke: lankydamasis skirtingose šalyse jis važinėjo ne tik „Mercedes-Benz“, bet ir „Fiat“, „Isuzu“, „Toyota“, „Hyundai“, „Jeep“, „Dodge“ ir „Chevrolet“ gamybos papamobiliuose. Į Lietuvą atvyksiantis Bažnyčios vadovas Vatikane ir užsienio šalyse sveikindamas tikinčiųjų minias važinėja tik atviru papamobiliu.

Oficialios „Isuzu“ atstovybės Lietuvoje, bendrovės „Autoverslo automobiliai“ komercijos direktorius Tomas Ravinskas „Valstiečių laikraščiui“ sakė tik atsitiktinai sužinojęs, jog popiežius Lietuvoje važinės „Isuzu D-Max“ pikapo bazėje pagamintu papamobiliu. „Jokių paklausimų ar pageidavimų iš popiežiaus vizito organizatorių Lietuvoje nesame gavę. Tačiau tai nenustebino: automobilis iš esmės naujas, pagamintas 2015 metais, tad, nors ir esame pasiruošę suteikti visokeriopas paslaugas, nelabai įsivaizduoju, kuo galėtume būti naudingi vizito organizatoriams“, – teigia jis.

Ravinskas neslėpė džiaugsmo, jog popiežius mūsų šalyje susitikimuose su tikinčiaisiais važinės jo bendrovės atstovaujamos markės automobiliu: „Sutikite, toks dalykas gali nutikti tik kartą gyvenime. „Isuzu“ oficialiais atstovais tapome palyginti neseniai, 2010 metais, ir net nesapnavome, kad vieną dieną išvysime mūsų automobiliu važiuojantį popiežių“.

Tuo tarpu kitos – „Dodge“ markės – automobilių, kuriuo popiežius Pranciškus taip pat naudosis Lietuvoje, oficialių atstovų mūsų šalyje nėra.

Ir lėktuvais, ir laivais

Siekiant užtikrinti deramą saugumą ir patogumą, visi papamobiliai popiežiaus kelionių metu po įvairias šalis paprastai yra plukdomi arba skraidinami iš Vatikano arba tų šalių, kuriose popiežius nesenai lankėsi. Įdomu tai, jog naujausias papamobilis su „Isuzu D-Max“ važiuokle buvo pagamintas Filipinuose, ruošiantis popiežiaus vizitui į šią šalį 2015 metų sausį, ir buvo lėktuvu nuskraidintas į Romą apžiūrai bei patikrai.

Užsienio spaudoje galima rasti informacijos, jog šio Filipinuose pagaminto papamobilio suolui panaudota iš Italijos importuota natūrali oda, taip pat iš Italijos buvo atgabentas ir raudonas kilimas.

Paprastai techninės konkrečių papamobilių techninės savybės viešai neskelbiamos, tačiau žinoma, jog važiuodami minioje papamobiliai rieda maždaug 16 km/val. greičiu, tačiau prireikus gali pasiekti net 250 km/val. greitį.

Visi papamobiliai žymimi išskirtiniais registracijos numeriais SCV1, kurie reiškia Vatikano Miesto Valstybės santrumpą italų kalba – SCV (Stato della Città del Vaticano). Tačiau asmeninio popiežiaus Pranciškaus automobilio „Ford Focus“ registracijos numeris yra SCV 00919.

Garsiausias – „Fiat“

Laikoma, jog pirmasis „oficialus“ papamobilis buvo „Mercedes-Benz Nürburg 460 Pullman“, kurį popiežiui Pijui XI gamintojas įteikė 1930 metais. Nuo tada popiežiaus automobilių parką ir „Mercedes-Benz“ automobilių gamintojus siejo glaudus ryšys, per tuos metus Vatikanui iš viso buvo pagaminta ir padovanota 12 skirtingų modelių „Mercedes-Benz“ papamobilių.

Nenuostabu, kad būtent „Mercedes-Benz“ aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje iš esmės ir suformavo dabartinių papamobilių išvaizdą: kampuoto dizaino paaukštinta galinė dalis su pakeliamomis ir nuleidžiamomis neperšaunamo stiklo sienomis, baltos odos suolas (pakeitęs ankstesniuose modeliuose buvusį sostą), sieninis apšvietimas ir dominuojanti balta spalva.

Iki tol neturėta nustatytų standartų, tad buvo pagaminta daug įvairių popiežiams skirtų automobilių variantų. Vienuose jų popiežius galėdavo tik sėdėti, o kituose – tik stovėti. Dabartiniais laikais papamobiliai pagaminti naudojant pikapų arba visureigių bazę.

Bene garsiausiu visų laikų papamobiliu galima laikyti „Fiat Nuova Campagnola“, kurį labai mėgo popiežius Jonas Paulius II ir būtent šiuo automobiliu važiuojant į popiežių buvo šauta.

 

 

 

Rekomenduojami video