Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Prancūzas vokiečio kailyje

Tikriems opelių gerbėjams geriau nė nežinoti, kad naujausias modelis „Opel Grandland X“ gaminamas toje pačioje gamykloje Prancūzijos Sošo mieste, kaip ir „PSA Peugeot Citroën“ koncerno automobiliai. Kadangi „Opel“ pernai perėjo į prancūzų rankas, tokie sprendimai mažinant sąnaudas ir labiau išnaudojant gamybos linijas atrodytų visai logiški. Be to, šiame „Opel“ modelyje nė su žiburiu nerasi jokios jo techninio dvynio „Peugeot 3008“ detalės.

Santūrių bruožų

Skirtingai nei „Peugeot 3008“, naujasis „Opel“ atrodo gerokai santūresnis, jo išorė ne tokia įspūdinga, mažiau aktreipianti dėmesį. Tačiau nuosaikesnio stiliaus pirkėjams tai turėtų patikti – šio automobilio interjeras ne toks ekstravagantiškas kaip „Peugeot“, tačiau dailus, vairas įprasto dydžio, eksterjeras taip pat nerėžia akies, be to, naujasis modelis yra praktiškas savybės, o jo kaina patraukli. Tiesa, dėl skonio nesiginčijama – man asmeniškai ektravagantiškesnis „Peugeot 3008“ yra labiau prie širdies.

„Grandland X“ papildė „Opel“ kuriamą modelių su X raide šeimą – jis pasižymi tokiais pat bruožais kaip krosoveriai „Mokka X“ bei „Crossland X“ ir yra didžiausias šeimos narys. „Grandland X“ dalijasi ta pačia platforma su naujuoju „Citroën C5 Aircross“ ir pirkėjų simpatijas jau iškovojusiu „Peugeot 3008“. Be to, „Grandland X“ naudojasi prancūzų varikliais ir pavarų dėžėmis.

Bandytame „Opel“ modelyje labai patiko du dalykai. Ne itin galingas 2 litrų darbo tūrio dyzelinis variklis puikiai dera su automatine pavarų dėže ir leidžia be jokios įtampos atlikti lenkimo manevrus. Tam gelbsti ir gana didelis 300 Nm sukimo momentas, nes iki 100 km įsibėgėjama tik per 12 sek.

Kitas patrauklus dalykas – automatinės greičio palaikymo, stabdymo ir linijų laikymo sistema veikia išties puikiai. Net tokiame kelyje, kur kelkraščiai ne visai kruoščiai nuvalyti. Žodžiu, vairuotojui į automobilio valdymo procesą kištis tereikia minimaliai: mašina laikosi savo eismo juostos, išlaiko atstumą iki priekyje važiuojančios mašinos, o šiai pradėjus stabdyti taip pat efektyviai pristabdo.

Dar įdomiau, kad keletą kartų specialiai leidus automobiliui elgtis „savarankiškai“ netrukus prietasų skyde pasirodė pasiūlymas pailsėti ir informacija apie artimiausias degalines bei sustojimo aikšteles. Tarsi automobilis sakytų: „Vairuotojau, esi pavargęs, laikas stabtelėti.“ Tokios sistemos nestebina aukštesnės klasės automobiliuose, bet tokiame santykinai „biudžetinės“ klasės modelyje jų veikimo darna tikrai verta pagyrimo.

Nereikalingas ratas

Nors šis automobilis traktuojamas kaip šeimos automobilis, kuriuo gali patogiai keliauti bent 4 žmonės, reikėtų pasakyti, kad bagažinė nėra labai talpi. Tiesa, jos dydis gana padorus (514 l), bet labai aukštas galinis buferis ir aukštos bagažinės grindys trukdo patogiai padėti daiktus. Keisčiausia, kad toks privalumas kaip bagažinės talpa aukojamas dėl normalaus dydžio atsarginio rato, kuris jau senai tapo atgyvena daugelyje automobilių.

Atsarginius ratus pakeitė vienkartinio remonto komplektai su kompaktiniu kompresoriumi padangai prisipūsti ir nuvažiuoti iki artimiausio serviso. Jų atsisakyta net tokiuose modeliuose kaip „Mini Countryman“, nes Europoje įvairiausių servisų tinklas puikiai išplėtotas, juos pasiekti nėra sudėtinga, o atsarginis ratas užima daug vietos ir prideda keliolika kilogramų papildomo svorio.

Žodžiu, „Opel Grandland X“ bagažinė nelabai dera su įsivaizuojamos šeimos poreikiais ir šiek tiek stebina žinant, kad „Peugeot 3008“ bagažinė yra net 77 litrais didesnė (590 l).

Kadangi automobilį bandžiau dar tuomet, kai buvo sniego, nemaloniai stebino ir tai, kad jis nuolat buksavo išvažiuojant iš šalutinio kelio į pagrindinį ar apsnigtose aikštelėse – tai ne tik nemalonu, bet ir nesaugu. Tiesa, atskirai paminėti reikėtų ant šio automobilio ašių sumontuotas žiemines „Toyo Snowprox S954“ padangas. Ko gero, jos vienos blogiausių, kokiomis yra tekę kada nors važiuoti. Kad jos beviltiškos, pajutau ne tik savo kailiu – testuodami žiemines padangas vokiečių žurnalo „Sport Auto“ žurnalistai joms skyrė tvirtą paskutinę vietąir įvertino kaip „rekomenduotinas su atsarga“.

Geriausias užmiestyje

Bandyto modelio kaina 31 tūkst. eurų – nelabai pateisinama, nes pradinė kaina yra nuo 20 tūkst. Tad galima atsisakyti kai kurių papildomos įrangos elementų ir susikomplektuoti, tarkime, už 24 tūkst.

„Opel“ gamintojai tikina atradę pardavimo receptą – jų teigimu, praėjus pusmečiui po pristatymo jau gauta per 70 000 užsakymų, o tai esą viršijo lūkesčius.

Nors automobilį vairuoti lengva, „Grandland X“ vairas į pasukimus reaguoja staigiai ir aštriai. Tiesa, informacijos apie priekinių ratų padėtį kelyje kiek trūksta. Vairavimo smagumo, vadinamojo „draivo“, šis „Opel“ modelis tikrai stokoja, tačiau tai, ko reikia miesto krosoverių vairuotojams – turėti galimybę lengvai, nekomplikuotai vairuoti, – jis atlieka deramai. Komforto įspūdį stiprina palyginti nebloga ratų, motoro ir vėjo keliamo triukšmo izoliacija.

Tai racionalus, daugeliui kasdienio gyvenimo atvejų tinkamas automobilis, kuris neprivers labai susižavėti ar nustebti. Turėtų būti nebrangus eksploatuoti. Geriausiai tinka ilgoms sužmiesčio kelionėms.

 „Valstiečių laikraščio“ vertinimas

Mums patiko:

  • Automatinės pagalbinės sistemos
  • Lengvai vairuojamas
  • Komfortiškas

Mums nepatiko:

  • Ribotas galinis matomumas atgal
  • Bagažinės talpą mažinantis atsarginis ratas
  • Mažiau stilingas nei „Peugeot 3008“

Šiame „Opel“ modelyje nė su žiburiu nerasi jokios jo techninio dvynio „Peugeot 3008“ detalės.

Rekomenduojami video