Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Projektas: „Range Rover Classic" atnaujinimas

Automobilis – ne pats tinkamiausias objektas investuoti. Eksploatuojama transporto priemonė dyla, jos rinkos vertė nesulaikomai krinta, kad ir kaip būtų stengiamasi palaikyti techninę būklę. Bet lazda, kaip sakoma, turi du galus. Nutraukus gamybą, po kelių dešimtmečių kai kurių modelių vertė gali gerokai šoktelėti. Aišku, jeigu jie nesutrūniję ir nesudūlėję, gerai išlaikyti, su veikiančiais originaliais agregatais bei mechanizmais. Svarbu ir tai, kad juos išsaugant nebūtų pakeisti autentiški ypatumai.

Numatyti vertę

Kad automobilis „išgyventų“ iki tokio amžiaus, kai vertė pradeda augti, jis dažniausiai restauruojamas. Apie šį procesą pasakos naujas „Valstiečių laikraščio“ projektas. Visiškos restauracijos objektas – britų automobilių gamintojo „Land Rover“ flagmanas „Range Rover Classic“, visureigis, kurio gamyba nutraukta daugiau kaip prieš du dešimtmečius. Šio automobilio išskirtinumą rodo tai, kad tokiu modeliu savo laiku važinėjo Jos Didenybė Anglijos karalienė Elžbieta II. Be to, šis visureigis pirmasis pasaulyje iš transporto priemonių pelnė pasaulinės „Expo“ parodos apdovanojimą ir pradėjo visureigių premium segmento istoriją. Automobilio konstrukcija rėminė, kėbulas pagamintas iš aliuminio, o kai kurios detalės – iš plieno. Būtent jas, rėmą ir važiuoklės elementus dažniausiai pažeidžia metalo korozija, ir tai tampa tikru galvos skausmu šio automobilio savininkams.

Akivaizdu, kad verta atnaujinti ypatingesnį automobilį, kuris ateityje turėtų traukti istorinės technikos žinovų dėmesį.

Visiškas atnaujinimas

Mūsų aprašomą „Range Rover Classic“ įsigijo vilnietis automobilių mėgėjas. Kaip jis pasakojo, tokio automobilio su dyzeliniu varikliu ieškojo ne vienus metus, ir ne tik Lietuvoje. Tačiau dažniausiai tokio amžiaus „Range Rover“ būna kiaurai surūdiję. Automobilį netikėtai pamatė stovintį kieme Lietuvoje. Užsuko pasikalbėti su šeimininku ir netrukus jį įsigijo. Automobilio būklė buvo palyginti nebloga, stebėtinai gerai išsilaikęs rėmas, beveik nepažeistas korozijos kėbulas – tik galiniai bagažinės dangčiai ir ratų arkos buvo kiek parūdiję. Automobilis turėjo 2,5 litro dyzelinį variklį ir mechaninę pavarų dėžę.

„Range Rover“ buvo pristatytas į Vilniaus rajone, Rudaminoje, įsikūrusią bendrovę „Pelkinis“, kuri dėl sėkmingai restauruojamų visureigių gerai žinoma ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje.

Šiam projektui vadovaujantis Michailas Rakalovičius sukaupęs turtingą „Land Rover“ markės visureigių atnaujinimo patirtį. Pradėjęs nuo „Defender“, jis antram gyvenimui sėkmingai prikėlė ir kitų markių – „Toyota“, „Nissan“, „Mercedes-Benz“ – visureigius. M.Rakalovičiaus teigimu, „Range Rover Classic“ visureigį prireikė visiškai atnaujinti, o kai kuriuos jo elementus, pvz., rėmą, netgi patobulinti. „Gamintojai visureigio rėmą tiesiog nudažydavo. Mes jį nuvalėme smėliasrove, vėliau pamerkėme į cinko vonią ir padengėme cinku. Tokio proceso gamintojai neatliko. Tad jeigu norima, kad rėmas būtų sveikas, nerūdytų, reikia arba jį atnaujinti, kaip mes padarėme, arba nusipirkti brangiai kainuojantį naują rėmą“, – aiškino M.Rakalovičius.

8. Automobilis grįžta iš dažymo cecho.

Prireikė „donoro“

Kadangi automobilyje esančiam varikliui reikėjo sudėtingo ir nepigaus remonto, teko ieškoti „donoro“. Anglijoje buvo įsigytas „Land Rover“ „Discovery“ modelis, iš kurio buvo paimtas 300 Tdi variklis su automatinė pavarų dėže. Beje, „Range Rover Classic“ modelių su 2,5 litro 300 Tdi varikliais ir automatine pavarų dėže buvo pagaminta labai nedaug.

„Range Rover Classic buvo išardytas iki paskutinio varžtelio. Buvo visiškai pakeista pakaba – visi amortizatoriai ir jos elementai (galinės svirtys, šarnyrai, traukės, demferis), sudėtos poliuretaninės pakabos įvorės ir kt. Teko restauruoti visą stabdžių sistemą: naujai išvedžioti varinius sistemos vamzdelius, pakeisti žarneles, diskus ir jų tvirtinimus.

Būtina išvalyti

„Išvalėme abiejų tiltų vidaus ertmes, kuriose per ilgą laiką alyva, susimaišiusi su įvairios kilmės nešvarumais, pavirsta tiršta mase, primenančia želė. Valant tiltus išimami pusašiai, todėl galima pamatyti, kokios jie būklės. Taip pat išvalėme degalų baką ir visą kuro sistemą, specialistai perrinko pavarų dėžę.

Durų apmušalai, sėdynės ir kiti salono apdailos elementai siuvami nauji. Tokių „Range Rover Classic“ modelių liko jau nedaug, todėl restauruotų automobilių vertė smarkiai kyla“, – teigė M.Rakalovičius.

Kėbulų meistrai išlygino visas pažeistas automobilio kėbulo vietas, nušveitė, iškirpo ir sulopė surūdijusias vietas. Vėliau automobilio dugną ir ertmes padengė antikorozine danga. Automobilis buvo nudažytas tokia pat spalva, kokia buvo anksčiau – „Ardennes green“.

Šiuo metu automobilis grįžo į „Pelkinio“ dirbtuves. Kaip baigėsi „Range Rover Classic“ restauravimo projektas, papasakosime, kai projektas bus baigtas, po 2–3 mėnesių.

Gabrys Stasiūnas

Rekomenduojami video