Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Šilta žiema – palankus metas keisti mašiną

Norintys įsigyti naudotą automobilį paprastai tai daro pavasarį arba vasarą – ilgesnės dienos ir šiluma sukuria geresnes sąlygas apžiūrėti, išmėginti norimą mašiną. Bet žinia, kad pavasarį naudotų automobilių kainos išauga. O šilta šiųmetė žiema sukuria labai įdomias aplinkybes pirkti mašiną: kainos – kaip žiemą, o sąlygos apžiūrėti – kaip pavasarį.

Žiemą – geriau?

Naudotų automobilių prekyba užsiimantys verslininkai mano, kad, skirtingai nei vyraujanti nuomonė, automobilį pirkti geriau žiemą, o ne vasarą. Mat pavasarį–vasarą išauga mašinų kainos ir mažiau galimybių nusiderėti. Be to, perkant automobilį žiemą, bus aišku, kaip jo variklis užsiveda per šalčius, o salono plastikas ir pakabos detalės šaltyje greičiau atskleidžia savo trūkumus.

Jeigu nenorite arba negalite laukti, rekomenduojama vengti savaitgalių arba mėnesio pradžios, kai darbuotojams išmokamos algos. Didžioji dalis potencialių pirkėjų būtent tada išsiruošia pasidairyti automobilių. O didelė paklausa mažina pardavėjo norą nuleisti kainą.

Pirkdami iš privačių žmonių stebėkite pasirinktų automobilių kainas keletą mėnesių. Jeigu jos krenta, galite dar palaukti, o jeigu pradeda augti – metas veikti.

Įvertinkite sezoną ir kitu kampu. Pavyzdžiui, logiška, kad žiemą sumažėja galiniais ratais varomų galingų automobilių, kabrioletų poreikis. Tai atsispindi ir kainose, todėl galima tuo pasinaudoti.

Svarbu apsispręsti

Išsirinkite ir tvirtai apsispręskite dėl automobilio modelio. Geriausias automobilis yra tas, kuris atitinka jūsų poreikius. Dažnai žmonės neapsisprendžia ko nori, blaškosi, ir išleidę daug pinigų ir laiko automobilių apžiūroms galiausiai nusiperka visai ne tokį automobilį, kokio ieškojo.

Atidėkite emocijas į šalį ir atsakykite sau, kokio tipo automobilio jums reikia:

  • Galbūt jis turi būti itin erdvus, skirtas didelei šeimai?
  • Gal keliais, kuriais vairuojate, įprastai pravažiuoja tik automobiliai su keturiais varomais ratais?
  • Gal tai turi būti tiesiog ekonomiškas, be didelių ambicijų automobilis, o galbūt turite pakankamai racionalių argumentų raudonam kabrioletui? Ar jums reikės, pavyzdžiui, kablio priekabai arba nameliui ant ratų?
  • Važinėjate trumpais atstumais mieste ar leidžiatės į ilgas keliones greitkeliuose?
  • Ar jūsų mašina turėtų taupiai naudoti degalus spūstyse paskendusiame mieste ir lengvai tilpti mikroskopinėje stovėjimo vietoje?
  • Ar jums reikės vietos kūdikio vežimėliui ar sporto įrangai, o gal vienintelis krovinys bus du maišeliai iš maisto prekių parduotuvės?

Asmuo ar bendrovė?

Ieškodami naudoto automobilio turite galimybes pirkti jį tiesiai iš savininko arba iš bendrovės. Abu atvejai turi savų pranašumų ir trūkumų.

Perkant iš fizinio asmens galima rasti tikrai įdomių pasiūlymų, pavyzdžiui, su maža rida, kai bendrovių automobiliai niekada „neatostogauja“ ir jų ridos paprastai būna didelės.

Taip pat derybos gali būti ne tokios įtemptos, kadangi bendrausite ne su apmokytu pardavėju, kuris žino kaip derėtis ir išlaikyti kuo didesnę kainą, o su paprastu mašinos savininku.

Tačiau perkant iš fizinio asmens derybos būna įkyrios dėl to, kad buvę savininkai kartais per daug susisaisto su savo ratuotu draugu. Jie parduoda ne vien daiktą, bet ir prisiminimus. Ir gali tekti ilgai derėtis vien dėl to, jog parduodamą „Volvo“ vairavo mylimas senelis.

Taip pat fiziniai asmenys neteikia jokių garantijų ir visi gedimai bus jūsų problema. Nevažiuokite į pardavėjo rekomenduojamą servisą, o jeigu pardavėjas atsisako tikrinti automobilį servise arba teisinasi, jog neturi laiko – nerizikuokite ir rinkitės kitą variantą.

Perkant iš įmonės galima tikėtis tvarkingesnio automobilio. Įmonės įprastai prižiūri automobilius ir nenori rizikuoti savo reputacija, todėl jų parduodami automobiliai būna techniškai tvarkingi.

Kai kurios bendrovės gali nupirkti seną jūsų automobilį ir suteikti nuolaidą naujam, o jeigu neturite pakankamai grynųjų pinigų, įmonė gali pasiūlyti lizingo variantą.

Tačiau įmonių parduodami automobiliai paprastai būna brangesni, derybos sudėtingesnės, nes derėtis teks su pardavimų profesionalais.

Kokia tikroji kaina?

Kiek iš tiesų kainuos jūsų naujasis pirkinys? Tai ne tik ta suma, kurią perduosite pardavėjui. Į perkamo automobilio kainą įskaičiuokite ir būsimas išlaidas. Turėkite omenyje bent keletą jų.

Degalų suvartojimas. Paprastai šie skaičiai daug dailesni gamintojų reklamose nei degalinių kvituose. Bet kokiu atveju, jeigu renkatės iš kelių modelių, verta palyginti jų ekonomiškumą. Įvairios svetainės, pavyzdžiui, Honest John, turi Real MPG įrankį. Svetainėje pateikiami duomenys, surinkti iš tikrų vairuotojų realybėje vairuojamų automobilių, o ne gamintojų laboratorijų, todėl yra kur kas patikimesni.

Draudimo išlaidos, kurias lemia ne tik statistinės vairuotojų charakteristikos, bet ir automobilio galia, metai, gamintojas, modelis, saugumo įranga, apsauga nuo vagysčių. Pasikonsultuokite su ekspertais arba paprasčiausiai pasitikrinkite internetinėse draudimo skaičiuoklėse, kurio svarstomo automobilio polisas bus mielesnis jūsų piniginei.

Bus papildomų išlaidų

Žinoma, yra nenusisekusių modelių, kurie turi dažnai pasitaikančių bėdų, apie tai galite sužinoti tos markės ar modelio forume. Bet dažniausiai viskas priklauso nuo to, kokios būklės automobilį nusipirksite.

Nesusiviliokite maža kaina. Gerai ir pigiai nebūna. Jeigu ir būna, tai tokius automobilius paprastai pagriebia supirkėjai. Jeigu jūs nesate supirkėjas, tai orientuokitės į vidutinę ar didesnę kaina. Ilgainiui būna pigiau įsigyti brangų geros būklės automobilį, nei pirkti patį pigiausią ir po to nuolat leisti pinigus remontams.

Nepirkite automobilio už paskutinius pinigus. Nepamirškite, jog netgi nusipirkus visiškai idealios būklės automobilį reikės sumokėti už registraciją, pirkti draudimą, galbūt praeiti TA, pakeisti skysčius, filtrus, diržus, padangas, stabdžių kaladėles ir t.t. O žinant, kad idealių automobilių Lietuvoje nebūna, galbūt dar reikės pasitvarkyti važiuoklę, pakeisti variklio tarpines ar sutvarkyti kitus trūkumus.

Nesvarbu, jeigu pardavėjas tvirtina, kad neseniai pakeisti filtrai, diržai, skysčiai ir kita – nusipirkus automobilį visus eksploatacinius dalykus bet kokiu atveju vis tiek reikės pakeisti.

Perkate Lietuvoje neeksploatuotą automobilį? Pasidomėkite, kiek jis kainuoja užsienyje. Stebuklų nebūna – automobilis su parvežimu, paruošimu pardavimui ir pardavėjo uždarbiu negali kainuoti pigiau, nei tokie patys užsienyje. Palyginkite kainas Mobile.de ir panašiuose portaluose.

Būtina gerai patikrinti

Specialistai pataria automobilį tikrinti šaltą. Tarkitės susitikti ne patogioje vietoje, o pas pardavėją, kol variklis tą dieną dar nebuvo užvestas. Jeigu pardavėjas nesutinka –  didelė tikimybė, kad šaltas variklis blogai kuriasi, dūmija ar skleidžia pašalinius garsus, o šiltas dirba kuo puikiausiai. Dauguma variklio defektų pirmiausia pasireiškia esant šaltam varikliui.

Būtinai patikrinkite automobilį su specialistais. Kad ir kaip prižiūrėtas atrodytų automobilis, meistrai gali rasti tokių dalykų, apie kuriuos pardavėjas net nežinos ar bent jau tvirtins, kad nežinojo. Būtinai atlikite kompiuterinę diagnostiką, ypač dyzeliams. Tokią gali atlikti tik meistrai, profesionaliai užsiimantys diagnostika arba remontuojantys tik šią markę.

Automobilio ridai didžioji dalis pirkėjų suteikia per daug reikšmės. Ji ne visada reiškia automobilio nusidėvėjimo lygį, viskas priklauso nuo to, kaip ir kokias atstumais važinėjo buvę savininkai. Automobilis 100 tūkst. km. nuvažiavęs tik mieste bus gerokai prastesnės būklės nei toks pat 400 tūkst. km. nuvažiavęs autostradose. O keliasdešimt tūkstančių skirtumas renkantis senesnį automobilį visai nieko nereiškia.

Automobilio nusidėvėjimo lygį galima įvertinti tik pagal salono ir kitų detalių būklę, bet geriau šį darbą palikti patyrusiems profesionalams. Geriau pirkti geros būklės prižiūrėtą automobilį su nepopuliaria, tačiau tikra 300–400 tūkst. ar net didesne rida, nei su standartine 198 ar 220 tūkst. ant skydelio, kuri atsukta nuo 500 000 km.

Apskritai nėra jokios prasmės žiūrėti į Lietuvoje parduodamų automobilių ridą, kadangi beveik visų ridos yra atsuktos, o tikrosios dažniausiai nėra galimybės sužinoti.

Rekomenduojami video