Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vairuoti moko visą gyvenimą – dabar vieni geriausių

Bendradarbiaudamas su žurnalu „Reitingai“, „Delfi“ pirmą kartą pristatė Lietuvos vairavimo mokyklų reitingus. Tarp geriausiųjų – ir Tauragės vairavimo mokykla „Biceda“. Jos direktorius Vytautas Šimaitis, vairuoti mokantis visą gyvenimą, savo mokykla didžiuojasi pelnytai: ji vienintelė Lietuvoje turi specialiai jai pastatytą ir puikiai įrengtą pastatą, tvarkingus automobilius, o svarbiausia – joje dirba puikūs instruktoriai. 

Vertinta įvairiapusiškai

Reitingas sudarytas pagal tai, kokie šalies vairuotojus rengiančių institucijų efektyvumo rodikliai, kokie įkainiai, kurių instruktorių auklėtiniai geriausiai išlaiko egzaminus, ar mokykla turi nuobaudų, ar dėl vairavimo mokyklos gauta skundų. Vienas pagrindinių rodiklių – kiek mokinių išlaikė egzaminą iš pirmo karto.

Iš pirmo karto B kategorijos vairavimo egzaminą Lietuvoje išlaiko vidutiniškai 40–42 proc. vairavimo mokyklų mokinių, o kiti dar turi mokytis papildomai.

Tauragės apskrityje šis rodiklis geriausias „Bicedoje“: 2013–2016 m. B, B1 kategorijų vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaikė 44 proc. mokinių.

UAB „Biceda“ auklėtiniai C1, C1E, C, CE kategorijos egzaminus laiko sėkmingiausiai Lietuvoje – 78,3 proc. mokinių vairuotojo pažymėjimus pavyksta gauti pirmuoju bandymu.

Vairavimo mokyklos reitinguotos ir pagal tai, kurių instruktorių auklėtiniai geriausiai išlaiko egzaminus. Tauragės apskrityje „Bicedos“ rodiklis tarp vairavimo mokyklų geriausias: 63,1 proc. mokinių vairavimo egzaminą A1, A2, A, B, B1, C1, C1E, C, CE kategorijose išlaiko iš pirmo karto. Šis rodiklis – aštuntas šalyje. „Bicedoje“ dirbantys Ugnius Šermukšnis, Viktoras Jakubauskas, Darius Nūtautas, Romas Čepulis – geriausių šalies instruktorių dvidešimtuke.

Vertintos ir vairavimo mokymo paslaugų kainos, pagal jas „Biceda“ – per viduriuką: bazinė B kategorijos kursų kaina – 350 Eur, papildomo vairavimo kursų akademinės valandos kaina – 10 Eur.

16-tas gimtadienis

UAB „Biceda“ įsteigta 2001 m. liepos 1 d., taigi ryt įmonė minės 16-ąjį gimtadienį.

Iki tol Vytautas Šimaitis irgi dirbo ne ką kita, o mokė vairuoti.

– Tauragės autotransporto įmonė turėjo padalinį, kuriame ruošdavo sau vairuotojus. Mokyti pakvietė mane, tada dirbau Klaipėdos autotransporto mokymo kombinate, – senus laikus prisimena V.Šimaitis. – Klasės, pamenu, buvo Kelių valdyboje, prie „Vymerinės“. Mokslas tada trukdavo pusę metų. Ir stipendiją mokėdavo. Deja, dauguma išmokusiųjų dirbti įmonėje nelikdavo.

2001-aisiais, bankrutavus autotransporto įmonei, V.Šimaitis perpirko visą įrangą ir toje pačioje bazėje, Pramonės g. 30, įkūrė „Bicedą“. Iškart ėmė mokyti visų kategorijų. Įmonės pavadinimas, pasak jo, sudarytas iš vairavimo kategorijų raidžių.

Nuo 2003 m. lapkričio „Biceda“ yra Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos narė.

2010 m. Susisiekimo ministerija pirmą kartą paskelbė ir apdovanojo geriausias Lietuvos vairavimo mokyklas. Nugalėtojai buvo renkami pagal teorinio ir vairavimo egzamino išlaikymo procentą „Regitroje“ (įvertinus, kiek mokinių mokyta per metus). Vertintas ir naudojamų automobilių parko amžius, atsižvelgta ir į tai, ar mokykla turi savo vairavimo mokymo aikštelę. Geriausia vairavimo mokykla Tauragės apskrityje pripažinta „Biceda“.

Bendrovėje dirbantys mokytojai ir instruktoriai atestuoti Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje.

Moderniausia Lietuvoje, nes tam ir statyta

Nuo 2013 metų liepos įmonė persikėlė į naują specialiai vairavimo mokyklai statytą moderniai įrengtą pastatą Birutės g. 31. V.Šimaitis džiaugiasi, kad mokykla miesto centre:

– Taip visiems patogiau. Kaip aš sakau, bažnytkaimis turi būti prie bažnyčios.

Direktorius prisipažįsta labiausiai besididžiuojąs kompiuterių klase. Mokykloje šviesu ir erdvu, vienam mokiniui, kaip ir privaloma, skirta 2 kv. metrai. Minkštasuoliai laukiamajame, direktoriaus kabinete – „Audi A8“ sėdynės, o stalai pagaminti iš automobilių variklių ar puspriekabių balnų. Viskas autentiška ir originalu.

Ant sienų sankryžas vaizduojančiuose maketuose – sumažintų transporto priemonių modeliukai-magnetukai. Jie irgi reikalingi – tokie Valstybinės kelių transporto inspekcijos reikalavimai.

Tikrų automobilių „Bicedoje“ irgi netrūksta.

– Lengvųjų automobilių turime šešis: dvi „Toyotas“, du „Fordus“ ir du „Golfus“, sunkvežimių – penkis, vieną autobusą,  – vardija V.Šimaitis.

„Bicedos“ vairavimo mokymosi aikštelė įrengta Mažonų kaime.

Mokinių vis mažiau

V.Šimaitis prisimena, kad vos prieš keletą metų mokiniai sunkiai tilpdavo, grupėse mokydavosi net iki 30.

– O dabar po 12, yra buvę ir septyni, o daugiausiai 20 susirenka. Ir ne tiek dėl konkurentų, kiek, manau, dėl emigracijos. Žmonių mažėja, ypač jaunimo, – sako V.Šimaitis.

Be „Bicedos“, visų kategorijų vairuotojus Tauragėje ruošia dar viena mokykla, ruošiančių tik B kategorijos vairuotojus yra daugiau.

„Bicedoje“ mokoma ir vadinamojo 95 kodo – pradinės profesinės kvalifikacijos, arba kvalifikacijos tobulinimo kroviniams ir keleiviams vežti.

Anksčiau „Bicedoje“ vykdavo ir neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimai – veikė saugaus eismo mokykla. Dabar šios veiklos atsisakyta – pernelyg daug biurokratizmo.

Geras instruktorius. Koks jis?

Labiausiai V.Šimaitis didžiuojasi savo darbuotojais. Šiuo metu įmonėje dirba aštuoni instruktoriai. Visi, pasak jo, dirba puikiai. Kokias savybes privalo turėti vairavimo instruktorius?

– Kantrybės ir vidinės kultūros, – neabejoja V.Šimaitis.

O kaip jis atsakytų į amžiną klausimą: kas vis dėlto geresni vairuotojai – vyrai ar moterys?

– Vis dėlto gal labiau vyrai, nes moterys būna mažiau įgudusios. Tačiau per metus savo mokykloje išleidžiame po 5–8 moteris, kurios mokosi vairuoti sunkvežimius ir sėkmingai dirba. Gal teisingiau būtų sakyti taip: yra žmonių, kurie gimę būti vairuotojais ir kurie ne. Būna, kad žmogus negimęs būti vairuotoju, vos lengvąją suvaldo, o nori vairuoti sunkvežimį.

Kita vertus, svarsto V.Šimaitis, jau dabar modernios mašinos tokios, kad gali vairuodamas vos ne filmus žiūrėti. Netrukus gal vairuotojų ir visai nebereiks.

Rekomenduojami video