Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vasarinės padangos: paieškai skirtas laikas padės sutaupyti

Nuo rytojaus jau galima važinėti vasarinėmis padangomis, o jų paieškai paskyrus kelias valandas įmanoma sutaupyti gražaus pinigėlio. Mat dabar labai auga padangų pardavimai internetu, jų pardavėjams nebereikia užšaldyti didelių apyvartinių lėšų perkant prekes į sandėlius, todėl panaršius internete galima rasti tikrai patrauklių pasiūlymų. Svarbiausia – žinoti, ko ir kaip ieškoti.

Svarbūs keli faktoriai

Štai viename visose Baltijos valstybėse veikiančiame interneto portale siūloma rinktis iš bemaž 110 padangų gamintojų, o įvairiuose portaluose vienu metu siūloma rinktis iš 10 tūkstančių naujų ir naudotų padangų. Kaip nepasiklysti tokioje pavadinimų gausoje, juk daugelio jų pavadinimai visiškai nieko nesako vairuotojams?

Padangų specialistai primena, kad oro temperatūra, kuria turėtų remtis vairuotojai, yra 7 laipsniai. Jeigu ji žemesnė – geriau naudoti žiemines padangas, jeigu aukštesnė – vasarines.

Siekiant mažiausios rizikos įsigyti katę maiše rekomenduojama rinktis iš geriausiai žinomų ir ne vienadienę istoriją turinčių gamintojų, kuriems priklauso nemažai antrinių įmonių, kurių produkcija yra gerokai pigesnė.

„Bridgestone“ priklauso „Firestone“ gamintojas, „Continental“ – tai „Barum“, „General Tire“, „Gislaved“, „Mabor“, „Matador“, „Sportiva“, „Viking“, „Uniroyal“ gamintojų ženklai.

„Goodyear“ valdo „Debica“, „Dunlop“, „Fulda“, „Kelly-Springfield“, „Sava“ prekės ženklus.

„Michelin“ priklauso „BFGoodrich“, „Kleber“, „Kormoran“, o „Pirelli“ valdo „Agom“, „Courier“, „Metzeler“.

Taip pat patikimumą pelniusiems ženklams galima priskirti Pietų Korėjos „Hankook“, „Nexen“, japonų „Yokohama“ ir kai kuriuos mažiau žinomus, bet sparčiau augančius Kinijos padangų gamintojus.

Taigi, panaršę po pardavėjų svetaines, jose suvedę savo automobiliui tinkantį padangų dydį (jį nurodo dauguma pardavėjų), užsibrėžę kainų ribas, pristatymo terminus ir kitus svarbius faktorius, galite rasti tikrai labai patrauklių pasiūlymų. Štai 205/55 R16 dydžio kiniška padanga kainuoja vos 31 eurą.

Tiesa, ne visos Kinijoje gamintos padangos yra priimtino kokybės lygio, todėl prieš įsigyjant verta įvesti jų pavadinimą į „Google“ paieškos sistemą, pažiūrėti, kaip šios padangos pasirodė lyginamuose testuose, kokia informacija pateikiama apie patį gamintoją, kiek metų jis veikia padangų rinkoje.

Vis daugėja kiniškų

„Valstiečių laikraščio“ kalbinti padangų pardavėjai minėjo vieną faktą – šalyje vis daugiau nuperkama Kinijoje pagamintų padangų. Jų dalis bendroje prekyboje per pastaruosius kelerius metus šoktelėjo iki 40 procentų.

Jų manymu, kai kurios Kinijoje pagamintos padangos jau yra visai padorios kokybės, nepalyginamai geresnės nei buvo anksčiau, o jų kaina maždaug 2 kartus žemesnė nei europinių gamintojų.

„Nauja padanga visais atvejais yra geriau nei naudota, kuri gali turėti paslėptų defektų. Todėl nesuprantu ir nepateisinu tų, kurie vis dar ieško naudotų padangų, savo saugumo sąskaita taupo kelis eurus, kai naujų kainos tokios žemos“, – kalba Kęstutis Tubutis, bendrovės „AD Baltic“ generalinis direktorius.

Jis įsitikinęs, kad kai yra tokios žemos naujų padangų kainos, nebėra jokios prasmės pirkti naudotų, nežinia kaip eksploatuotų ir sandėliuotų padangų.

Kam patikėti keitimą?

Tačiau padangų pirkimas internetu turi savų trūkumų – ne kiekvienas, keičiantis padangas savo kieme, turi galimybių apžiūrėti savo automobilį iš apačios, įvertinti gedimus, kuriuos reikia greitai tvarkyti, bet jie dar nėra labai išryškėję.

Jeigu padangos jau yra sumontuotas ant ratlankių, jas pasikeisti nėra sudėtinga. Tačiau pačiampasitikrinti ratų balansavimą yra neįmanoma. Ne visuomet blogas ratų subalansavimas jaučiasi vos atsisėdus į automobilį, o dėl netinkamo subalansavimo gali dėvėtis pakaba arba padangos.

Be to, neįmanoma pasidaryti ir ratų suvedimo, kurį reikia atlikti po automobilio važiuoklės pažeidimo pravažiavus per duobę ar kitą kliūtį, pajutus, kad automobilį „neša“ į šoną, pastebėjus, kad automobilio padangos dyla nevienodai, po važiuoklės remonto.

Be to, montuojant padangas negalima keisti jų sukimosi krypties. Kai kurie keisdami net pažymi, kurioje pusėje konkreti padanga buvo anksčiau. Padangas galima keisti iš priekio į galą ir atvirkščiai, tačiau jokiu būdu nekeisti dešinės su kaire. Taip padarius, laikinai padidėja degalų sąnaudos, padangos greičiau dėvisi.

Karantino įtaka

Per karantiną kai kurie gyventojailabai mažai naudojosi automobiliaisir padangų prekeiviai tvirtina, jog pirkimai ženkliai krito – žmonės, kurie planavo pasikeisti padangas, dabar nusprendžia to nedaryti, nes neaišku,ar kur bus galima važiuoti. O sukiojantis vienos savivaldybėse ribose net ir turimų padangų nedidelio protektoriaus gylio turėtų pakakti iki žiemos.

Nemažai žmonių per karantiną išviso nejudėjo savo mašinomis, todėl prieš kur nors vykstantspecialistai primygtinai rekomenduoja atidžiai apžiūrėti padangas. Retas vairuotojas profilaktiškai tikrina padangų slėgį degalinėje ar su specialiu matuokliu, nors gamintojai rekomenduoja tai daryti kas savaitę ar dvi.

Važinėti žieminėmis nedygliuotomis padangomis šiltuoju metų laikuyra kiekvieno vairuotojo sprendimas. Jei važinėjama mažai – tai nėra problema, jei daugiau – žieminių padangų savybės nėra pritaikytos važiavimui vasarą, tad automobilio valdymas gali būti sudėtingesnis, be to, šiltu oru žieminės padangos greičiau dėvisi.

„Po balandžio pirmosios derėtų stebėti oro sąlygas ir padangas keisti, kai oro temperatūra jau bus stabilesnė. Tačiau nereikėtų laukti ir vasaros, nes ratus reikiakeisti kaip batus, juk vasarą su žieminiais batais nepatogu, taip pat ir jūsų automobiliui“, – pataria draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Kur laikyti padangas?

Norint tinkamai pasirūpinti padangomis, ne sezono metu jas reikėtų laikyti sausoje, tamsioje ir vėsioje vietoje. Šiukštu padangų nesandėliuoti balkone, lauke ir pan., nes padangos yra veikiamos saulės, jų guma senėja ir kietėja, praranda savo savybes. Jei nėra galimybės padangas sandėliuoti namuose, servisai taip pat siūlo šią paslaugą.

Pagal Kelių eismo taisykles, nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis kaip 1,6 mm, bet padangų ir transporto priemonių gamintojai rekomenduoja vasarą važinėti padangomis, kurių protektoriaus gylis yra bent 3 mm, tokiu atveju padangos atitinka gamintojųnumatytassavybes ir yra saugios.

Padangos skirstomos pagal sezonus ne šiaip sau. Skiriasi jų protektoriaus raštas: vasarinės gerai išstumia vandenį ir neleidžia automobiliui „plaukti“ balos paviršiumi (akvaplanuoti), o žieminėse daugybė smulkių įpjovų užtikrina sukibimą su sniegu. Be to, skiriasi gumos sudėtis ir temperatūra, kuriai esant padangos veikia optimaliai.

Padangų specialistai ginčijasi dėl daugelio dalykų, bet dėl vieno sutaria: jas keisti reikia, kai oro temperatūra pasiekia 7 laipsnius. Kai aplinka šiltesnė, geriau dirba vasarinės, kai vėsesnė – žieminės padangos. Toks skirtumas yra dėl jų gumos mišinio.

Neigiamoje, kad ir –5 laipsnių, temperatūroje vasarinių padangų guma tampa labai kieta, o automobilis – visiškai nestabilus. Kai temperatūra siekia 20 laipsnių ar yra dar aukštesnė, žieminės taip pat veikia netinkamai: labai greitai perkaista, sparčiai dyla ir, nors įprastai ne kiekvienas pastebi, nutikus ekstremaliai situacijai – prireikus staiga stabdyti ar sukti vairą – išryškėja nestabilumas. Tuomet automobilis nemaloniai nustebina, nes vairuotojo norai ir galimybės visiškai nesutampa.

Yra ir trečia padangų rūšis – universalios, neva tinkamos visiems sezonams. Universalios padangos geriau nei vasarinės susidoroja su nedidele minusine temperatūra, tačiau jos beveik bejėgės važiuodamos sniegu ar plonu ledu padengtu keliu.

Nebūtinai „Premium“

Specialistai pataria nevažiuoti iki leistinos 1,6 mm protektoriaus gylio ribos dėl dviejų priežasčių: pirma ir svarbiausia – tai tiesiog nesaugu, o antra – laukiant, kol nudils iki ribos, labai lengva ją pražiopsoti. Tuomet, sustabdžius pareigūnams, tektų atsisveikinti su technine apžiūra.

Gamintojai atlieka bandymus, kaip kinta padangų efektyvumas mažėjant protektoriui. Sulig pirmaisiais nudilusiais milimetrais padanga dar dirba puikiai, tačiau kai protektoriaus gylis krinta žemiau 4 mm, efektyvumas mažėja labai greitai. Dėl to rekomenduojama padangas keisti ties šia riba ir nelaukti, kol liks 2 milimetrai, nes ant šlapio paviršiaus su tokiomis yra visiškai nestabilu.

Todėl specialistai rekomenduoja pirkti naujas padangas. Nebūtina dairytis į „Premium“ gamintojus, tokius kaip „Continental“ ar „Goodyear“, nes jų aukščiausios kokybės produktai yra brangūs ir įkandami tikrai ne kiekvienam.

Tie patys „Premium“ gamintojai valdo antrines įmones, kurios gamina ekonominės ar biudžetinės klasės padangas – jos nėra blogi gaminiai, į jas sudėta daug technologijų, anksčiau naudotų tų pačių „Premium“ gamybai.

Rekomenduojami video