E. Blaževič/ LRT nuotr.

25 metus vairavimo instruktoriumi dirbančio Tomo Rinkevičiaus pasišventimą darbui pastebi kiekvienas, kas įžengia į vairavimo mokymo aikštelę. Jo mokiniai socialiniuose tinkluose ne tik dėkoja už pamokas, bet ir giria jo gebėjimą mokyti bei su visais rasti kalbą. Pats vyras labiausiai džiaugiasi tais, kurie pasiryžę išmokti vairuoti motociklą. Esą jie kur kas motyvuotesni.

Per sezoną – apie 300 mokinių

Vilnietis T. Rinkevičius vairavimo instruktoriumi dirbti pradėjo prieš 25 metus. Pirmiausia jis pradėjo ruošti automobilių vairuotojus, o daugiau nei 10 metų į jį kreipiasi žmonės, norintys išmokti važinėti motociklais.

„Taip sutapo, kad tuo metu buvo finansinė krizė ir sumažėjo mokinių, laikančių B kategorijos vairavimo teises, todėl nusprendžiau praplėsti savo veiklos sritį“, – portalui LRT.lt sakė T. Rinkevičius.

Tai ilgą laiką nebuvo vienintelis vyro darbas. Dar prieš metus, kol neišėjo į pensiją, T. Rinkevičius dirbo policijos pareigūnu.

„Mano tėvas daug metų dirbo vairavimo instruktoriumi ir mane įtraukė į šią veiklą. Man šis darbas patiko nuo pirmųjų dienų“, – kalbėjo T. Rinkevičius.

Per sezoną, kai galima mokyti važiuoti motociklu, nuo kovo iki lapkričio pradžios, vairavimo instruktorius turi apie 300 mokinių, per dieną – nuo 8 iki 10. Anot jo, didžiąją daugumą jų gatvėje pažintų, tačiau atmintyje jau neišlikę patys pirmieji mokiniai. Su kai kuriais mokiniais T. Rinkevičius ir toliau palaiko ryšius.

Vyras tikina girdėjęs, kad keletas jo buvusių mokinių buvo patekę į nemalonius incidentus kelyje, tačiau, laimei, atsipirko tik lengvomis traumomis.

Anot jo, norinčiųjų išmokti važinėti motociklu skaičius per paskutinius aštuonerius metus tik auga. Pirmaisiais metais per visą sezoną jis turėjo vos kelis mokinius, o dabar skaičiuoja šimtais.

T. Rinkevičius patikino, kad dirbti su žmonėmis, pasiruošusiais išmokti vairuoti motociklą, yra labai malonu, nes skirtingai nei būsimi automobilių vairuotojai ateina tik motyvuoti mokiniai, kurių nereikia įtikinėti mokytis.

Pašnekovo teigimu, tai, kad pastaruoju metu norinčių išmokti važiuoti motociklu netrūksta, lemia keletas priežasčių.

„Galbūt žmonės finansiškai šiek tiek geriau pradėjo gyventi. Be to, važinėti motociklu pasidarė madinga. Žmonės suprato, kad motociklas nebūtinai yra britva, su kuria reikia lakstyti, o kad su šia transporto priemone galima pakeliauti, nebūtinai reikalingas automobilis“, – mintimis dalinosi T. Rinkevičius.

Pasak jo, važiavimas motociklu suteikia visai kitokių malonumų nei automobiliu: žmogus jaučia kiekvieną vėjo gūsį, kvapus.

Važiuojant motociklu – svarbiausia galvoti

T. Rinkevičius pats motociklo teises turi nuo 16 metų. Šiuo metu jis turi šešis motociklus, kurie reikalingi ne tik savo malonumui, bet ir kaip mokymo priemonė. Vyras neslepia, kad pats ant motociklo sėda pakankamai retai, nes nuo ankstyvo ryto iki vakaro dirbant instruktoriumi tam tiesiog neturi laiko.

„Aš galiu paimti bet kurį motociklą, kuris tą dieną man labiausiai patinka, ir važiuoti. Iš tiesų daugiausiai važinėju automobiliu, nes neturiu laiko pasivažinėjimui motociklu. Dažniausiai su motociklu pavažiuoju labai netoli, kai reikia susitvarkyti kokius nors reikalus. Tuomet stengiuosi išnaudoti galimybę: palieku automobilį ir sėdu ant motociklo“, – šypsojosi T. Rinkevičius.

Jis pastebi, kad dauguma motociklą labai romantizuoja, tačiau remiantis statistika, daug šia priemone važinėjančių žmonių labai rimtai susižaloja.

„Taip yra dėl to, kad žmonės pakankamai greitai įsileidžia jausmą, kad jie valdo motociklą. Tačiau jis, kaip ir arklys, gali labai greitai nusimesti žmogų. Aš visada sakau: važiuodami su motociklu galvokite į priekį ir važiuokite kur kas atsargiau. Bet koks motociklo kontaktas su kliūtimi visada blogai baigsis pačiam motociklininkui“, – pasakojo T. Rinkevičius.

Ne veltui, pasak jo, motociklo vairuotojams reikalinga speciali apranga, apsaugos, nes stengiamasi, kad žmogus nelaimės atveju būtų maksimaliai apsaugotas nuo galimų skaudžių pasekmių. T. Rinkevičius pats į jokį incidentą su motociklu nebuvo patekęs.

Nėra pakėlęs balso

Vairavimo instruktorius pastebi, kad tarp mokinių daugėja išmokti vairuoti motociklą pasiryžusių moterų, nors vyrų vis dar yra daugiau. Pasak T. Rinkevičiaus, motociklo teises laikosi labai įvairaus amžiaus žmonės: nuo 18 iki 50, nors jis turėjęs ir 59 metų mokinį.

Anot jo, tai, per kiek laiko žmogus išmoksta važiuoti motociklu, priklauso nuo pamokų skaičiaus, nes kiekvienam jų reikia skirtingai, ir nuo noro bei pasiryžimo.

„Vieni ateina mokytis jau po bandymų važiuoti motociklu, o kiti pradeda nuo nulio. Todėl viskas yra labai individualu. Tačiau visas kursas užima 5 pamokas, kurios trunka po 1,5 valandos. Kas nori, pasiima daugiau pamokų, o kam jų pakanka, eina laikyti egzamino“, – sakė T. Rinkevičius.

Pirmosios pamokos vyksta aikštelėje, kur žmonės mokosi, kaip taisyklingai atsisėsti ant motociklo, kaip nuo jo nulipti, o svarbiausia – kaip jį valdyti važiuojant mažu greičiu nedidelėje erdvėje. Kai mokinys gerai išmoksta šias pamokas, jis su instruktoriumi važiuoja į miestą.

Pašnekovo tikinimu, išmokti važiuoti motociklu gali visi. Jo darbo praktikoje pasitaiko ir mokinių, kuriems galima pritaikyti posakį – „Gimę ant motociklo“.

Anot T. Rinkevičiaus, būti instruktoriumi – tai nereiškia žmogų išmokyti teorijos ar kaip atlikti teisingai atlikti pratimus, o svarbu rasti bendrą kalbą. Todėl instruktorius su savo mokiniais pasikalba ir apie gyvenimiškus dalykus.

„Svarbu žmogui viską išaiškinti jam suprantama kalba ir normaliu tonu. Per 25 metus nesu prie mokinio pakėlęs balsą. Kadangi man patinka mano darbas, tai aš jo nevadinu darbu. Aš mėgstu aiškinti ir mokyti“, – kalbėjo T. Rinkevičius.

 

Audinga Satkūnaitė