Dauguma jaunesnių nei 3 metų amžiaus vaikų, išgirdę klausimą „Nori pyrago ar brokolių?“, rinksis brokolius.

Jei trejų metų vaikui užduosime klausimą „Nori pyrago ar brokolių?“, kaip manote, ką jis pasirinks? Naujas mokslininkų tyrimas parodė, kad dauguma mažų vaikų rinksis brokolius.

Kiekvienas žmogus turi savo skonį, dalykus, kuriuos mėgsta ir tuos, kurių nemėgsta. Skirtumas tas, kad dėl dalies vaikų pasirinkimų kalti ir patys klausimai, nes jaunesni nei 3 metų vaikai įprastai renkasi antrąjį pasiūlytą variantą.

Dauguma jaunesnių nei 3 metų amžiaus vaikų, išgirdę klausimą „Nori pyrago ar brokolių?“, rinksis brokolius. Jie žino, ką reiškia šie žodžiai, jie suvokia, ko jų klausiama, tačiau vis tiek dažniau renkasi tą variantą, kurį išgirdo vėliau.

Mokslininkai subūrė 24 vaikų grupelę. Jų amžius svyravo nuo 21 iki 27 mėnesių. Kiekvienas tyrimo dalyvis išgirdo 20 klausimų, kurie reikalavo rinktis tarp vieno ar kito dalyko. Kuomet į klausimą turėjo atsakyti žodžiu, 85,2 proc. dalyvių rinkosi antrąjį pasiūlytą variantą. Tiesa, kai atsakymą reikėjo pasirinkti rodant pirštu, antrąjį variantą rinkosi tik 51,6 proc. apklaustų vaikų.

Mokslininkai teigia, kad šis eksperimentas parodo, kaip vystosi vaikų protiniai gebėjimai ir atmintis. Kitaip tariant, naujesnei informacijai skiriamas didesnis dėmesys. Kuomet variantai pateikiami kaip objektai, jie gali būti suvokiami vienu metu, todėl vaikai nėra linkę rinktis antrojo pasiūlymo.

Mokslininkai taip pat teigia, kad vaikai patenka į fonologinę kilpą. Nors jie jau yra išmokę šiuos žodžius, jie jų nėra įvaldę. Jiems reikia pagalvoti, norint suvokti, ką reiškia kiekvienas žodis. Todėl jie atsako greičiau, pakartoja ką tik girdėtą žodį.

Kuo vaikai vyresni, tuo jie lengviau atsispiria pagundai visada rinktis antrąjį pasiūlytą variantą. Tačiau mokslininkai atliko eksperimentus ir su priešmokyklinio amžiaus vaikais, kurių paprašė duoti vardą žaislui. Buvo siūlomi du bereikšmiai žodžiai. Vaikai jų nesuprato, todėl dažniau rinkosi antrąjį pasiūlymą.

Mokslininkai teigia, kad tėvai tai turėtų žinoti. Jie turėtų suteikti galimybė vaikams pagalvoti apie pasirinkimus ir gudriau formuoti klausimus, kai tai yra svarbu. Emily Sumner, viena tyrimo autorių, teigia, kad „šis tyrimas rodo, kaip svarbu kartais sukeisti pasiūlymus, kuomet kalbama su vaiku“. Pavyzdžiui, tėvai savo vaikams taip gali įsiūlyti brokolių.