Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Alternatyva kemperiui – atostogoms skirta priekaba

Nelikus galimybės keliauti į tautiečių pamėgtus šiltuosius kraštus, šią vasarą daugelis „atrado“ naujas kryptis poilsiui – Latviją, Estiją ar Lenkiją – ir naujus atostogų būdus. Mes išmėginome poilsį Lenkijos pajūryje, pirmą kartą pasirinkę namelį ant ratų. Tai pasirodė labai patraukli ir gerokai pigesnė alternatyva kemperiui.

Prie pat jūros

Vienas svarbiausių kriterijų renkantis atostogų vietą – noras būti kuo arčiau jūros, tad iš esmės realiausias pasirinkimas yra pajūryje esantys kempingai su juose įrengtais stacionariais ar mobiliaisiais nameliais. Latvijoje apstu kempingų ant Baltijos jūros kranto, tačiau dažname jų stinga esminių patogumų, tad šiuos kempingus būtų galima vadinti „laukiniais“ ir jie mūsų netraukė.

Lenkijoje – priešingai, kempingai paprastai turi visą reikiamą poilsiui infrastruktūrą: kavines, parduotuves, skalbimo mašinas ir kita. Be to, Lenkijoje gerokai „draugiškesnės“ paslaugų ir pramogų kainos.

Dažnai galvojama, kad keliaujant kemperiu pavyks sutaupyti pinigų, tačiau toks keliavimo būdas yra brangus, jeigu važiuojama dviese. Mat kemperio nuoma parai svyruoja nuo 60 iki 120 eurų parai, jis naudoja daug degalų (be 10 litrų šimtui kilometrų neišsiversi), be to, paprastai prašoma palikti kelių šimtų eurų depozitą. Tad turint tokį biudžetą dienai, galima kur kas pigiau keliauti lengvuoju dyzeliniu automobiliu ir dar pasilikti nemenką eurų rezervą pramogoms.

Draugiškos kainos

Taigi, sklidinai pripildę dyzelinio „Ford Focus“ baką startuojame Gdansko kryptimi. Prieš tai, žinoma, atlikę namų darbus ir internetu pasidomėję būsimų nakvynių vietomis.

Pasirinkome šalia Gdansko pušyne esantį kempingą „Stogi“, nuo kurio iki jūros vos apie 350 metrų, o apsistojome prikabinamame namelyje ant ratų. Juos kaip vasarvietes labai mėgsta tam skirtose poilsiavietėse pasistatyti vokiečiai, toks atostogavimo būdas populiarėja ir Lenkijos bei Lietuvos pajūryje.

Kad kainos Lenkijos pajūryje nesikandžioja, įsitikinome vos išsikrovę daiktus iš mašinos ir nusprendę čia pat, kempinge, pavakarieniauti: karšti patiekalai kainuoja apie 20 zlotų, pilstomo alaus bokalas – 6,5 zloto. Nesunku paskaičiuoti, kad dabar, kai euro kursas yra 4,4 zloto, alaus bokalas kainuoja 1,47 euro, o karštas patiekalas – 4,5 euro.

Pati nakvynė triviečiame namelyje su visais patogumais ir virtuve taip pat nepasirodė brangi – 33 eurai parai, įskaitant mokestį už automobilio stovėjimą. Taigi, atsižvelgiant į tokią nakvynės kainą ir tai, kad „Focus“ naudoja mažiau nei 5 litrus dyzelino šimtui kilometrų kelio, tikrai vertėjo įveikti tuos 600 kilometrų nuo Vilniaus iki Gdansko ir pasimėgauti puikiu paplūdimiu bei jūra. Ir tikrai gerai, kad nesirinkome kemperio, už kurį būtume mokėję 3 kartus daugiau.

Pirkti ar nuomotis

Praleidus penkias dienas namelyje ant ratų, nejučia kilo mintis, ar nevertėtų tokį įsigyti. Jų kainos, priklausomai nuo amžiaus ir būklės, svyruoja nuo 2 iki keliolikos tūkstančių eurų. Tačiau ir jų nuomos kainos kur kas mažesnės nei kemperių.

Skelbimuose galima rasti, kad mėnesiui dvivietį prikabinamą namelį galima išsinuomoti už 160 eurų, tai būtų maždaug 5,50 euro parai.

Tačiau labai aktualus klausimas – kur laikyti šią transporto priemonę. Jeigu negyvenate nuosavame name ar neturite giminaičių, kurie galėtų priglausti namelį savo namo kieme, teks jį laikyti mokamoje ilgalaikio stovėjimo aikštelėje. Kaina priklauso nuo priekabos dydžio, bet Vilniuje ji prasideda nuo 35 eurų mėnesiui.

Kemperio draudimas metams kainuoja apie 200 eurų, o prikabinamo namelio – 25 eurus. Techninė apžiūra būtina tiek kemperiui, tiek prikabinamam nameliui (kainuoja apie 8 eurus).

Todėl pasirinkimą iš esmė lemia keli faktoriai – pirkimo (nuomos) kaina, išlaikymas, kelių ir parkavimosi mokesčiai bei panašiai.

Atkreipti dėmesį

Namelių ant ratų pardavėjai teigia sulaukiantys vis daugiau klausimų, ir portale 15min.lt pateikė savo patarimus, kaip išsirinkti kelionėms tinkamą namelį ant ratų, perkant jį naudotą. Iš tiesų, dalis lietuvių namelius ant ratų perka ir parduoda ne kelionėms, o stacionariam laikymui – pvz., sodybai ar statybų aikštelei.

Visų pirma, reikėtų atsirinkti pritaikytus gyventi ne tik kempinge, bet ir laukinėje gamtoje. T. y. kuriuose yra vanduo, 12 V elektra, biotualetas, dujomis veikiantis vandens šildytuvas ir šaldytuvas. Mat ilgai ir patogiai keliauti be šių prietaisų ir komunikacijų po laukinę gamtą būtų neįmanoma.

Tuo tarpu senesni vokiečių gamybos nameliai ant ratų (kurie šiaip yra tvirti ir patikimi) dažnai neturi nei 12 V elektros, nei tualetų, nei dujų – nes yra skirti kelionėms po kempingus. Labai norint, ir tokiuose nameliuose galima įsirengti tiek 12 V elektrą, tiek dujas ir kt., tačiau tai jums papildomai kainuos laiko ir pinigų.

Prieš eidami į namelio vidų, atidžiai apžiūrėkite jo išorę ir įsitikinkite, kad plastmasės nebūtų įskilusios ar lūžusios, mat tai yra vienas iš esminių požymių, nusakančių namelio būklę. Dažnai plastikas būna suskeldėjęs ar sutrupėjęs palei rankenas, kampus, bagažinę.

Esantys įskilimai dažniausiai yra sunkiai pataisomi, o šaltis ir duobėti keliai juos dar labiau skaldo. Per esančius įskilimus patenka drėgmė, kuri pūdo medinį namelio karkasą. Kad ir koks gražus ir pigus būtų jūsų apžiūrimas namelis ant ratų, jeigu jo išorinis korpusas yra suskeldėjęs ar aplūžęs, turėkite omenyje, kad tai yra vienas iš kritinių namelio gedimų, ir apie jo taisymo perspektyvas (norint tokį namelį pirkti) reiktų pasitarti su patyrusiais specialistais.

Priešas – drėgmė

Namelių korpusas (grindys, sijos) dažniausiai yra medinis. Tad esminis kriterijus namelio ilgaamžiškumui ir tvirtumui yra korpuso sausumo lygis. Kadangi medinės namelio dalys visuomet paslėptos po vidaus apdaila, yra keletas skirtingų būdų, kaip nustatyti, ar jos sausos, ar jau paveiktos pelėsio ir puvimo procesų, t. y. drėgmės.

Vos įėję į namelio vidų, patikrinkite jo grindis. Tiesiog apeikite visą jų plotą, pasiūbuokite ant vienos kojos vienur ir kitur. Lengvai išgirsite ir pajusite, jei namelio grindys girgžda, siūbuoja ir minkštai linguoja. Taip neturi būti. Sausos ir drėgmės nepaveiktos grindys visuomet bus tvirtos, neskleis jokių garsų jas mindant. Jeigu grindys siūbuoja ir linguoja, vadinasi jos yra smarkiai paveiktos drėgmės – toje vietoje supuvusios.

Atidžiai apžiūrėkite namelio lubas ir sienas – ypač vietas palei langus, liukus, vandens čiaupus, tualetą. Neturi būti jokių pelėsių, pajuodimų ar deformacijų. Sienos turi būti tvirtos, lygios, stangrios, nesupelijusios.

Kai kurie pirkėjai vertina namelio sausumo lygį elektroniniais matuokliais, kurie, juos priglaudus prie namelio vidinių sienų, tiksliai parodo tos vietos drėgmę. Tokius prietaisus galima išsinuomoti, tačiau mes tokių įrankių savo pirkiniams nenaudojome, tad plačiau komentuoti negalime. Taigi, namelio drėgmė yra vienas esminių kriterijų, nusakančių namelio tvirtumą, ilgaamžiškumą, tinkamumą ilgoms kelionėms. Buvo ne vienas atvejis, kuomet parduodamas namelis atrodė labai jaukus ir tvarkingas, tačiau viena jo siena visiškai supelijusi arba grindys siūbavo kaip batutas. Kelionėms tokių namelių rinktis nerekomenduojame.

Įsitikinę, kad namelio išorė nepažeista, o vidus sausas ir tvirtas, galite pradėti vertinti namelyje sumontuotų baldų ir prietaisų būklę. Iš pradžių apžiūrėkite dušą, tualetą, virtuvėlę, vandens pompą, pakabinamas spinteles, ritinines užuolaidas ir langų tinkliukus nuo vabzdžių. Visi baldai ir prietaisai turi laikytis tvirtai, o dušo kabina, kriauklės, tualetas – būti be įskilimų.

Žinoma, bet kuriuos montuojamus prietaisus galima pakeisti, dušo kabiną bandyti klijuoti, tačiau tai papildomai jums gali kainuoti itin brangiai, ypač dušo kabinos ar tualeto keitimas. Tad aptikę neveikiančius ar netinkamai sumontuotus prietaisus, apie jų kainą (su darbais) pasikonsultuokite su keliais skirtingais specialistais ar pardavėjais.

Atlikti važiavimą

Taip pat įdėmiai apžiūrėkite dujų ir vandens vamzdžius, įvadus, sujungimus, čiaupus – įsitikinkite, jog jie sandarūs. Vandens sistemos nesandarumus galėsite nesunkiai (ar nebrangiai) ištaisyti, tuo tarpu dujų nuotėkį vertintume kaip rimtą priežastį namelio nepirkti.

Įsitikinę, kad namelis techniškai atitinka visus jūsų lūkesčius, su juo atlikite bandomąjį važiavimą. Prisikabinkite jį prie automobilio, kuriuo ketinate keliauti, ir vertinkite, ar su tokiu nameliu jums patogu manevruoti miesto gatvėmis, stabdyti, važiuoti 90 km/val. greičiu ir pan.

Mat skirtingų gamintojų, skirtingo svorio nameliai ant ratų (kaip ir automobiliai) teiks skirtingus pojūčius juos tempiant. Todėl vienus namelius tempti gali būti žymiai patogiau nei kitus – o tai irgi gali lemti jūsų pasirinkimą renkantis tarp kelių namelių.

Rekomenduojami video