Bendrovės nuotr.

Oro temperatūra už lango primena, kad artėja žieminių padangų sezonas. Specialistai pataria jas montuoti anksčiau nei numato įstatymai, o remtis siūloma skaičiumi 7. Jeigu oro temperatūra aukštesnė, su kelio danga geriau sukimba vasarinės padangos, jei žemesnė – žieminės. Įprastai žieminės padangos naudojamos 3–5 sezonus, bet nemaža dalis vairuotojų spalio mėnesį lankys parduotuves ir rinksis naują automobilio apavą. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

Amžius – ne problema

Padangų parduotuvėse žmonės neretai nustemba, gavę nenaudotas padangas, ant kurių šono šviečia praėjusių ar dar ankstesnių metų pagaminimo data. Specialistų teigimu, tai nieko nereiškia – normalu, jog parduotuvėse yra dvejų trejų metų senumo padangų.

„Daugelis gamintojų rekomenduoja formulę 5+5: padanga gali būti 5 metus sandėliuojama ir paskui dar tiek pat naudojama iki visiškai susidėvės. Laikoma tinkamai (negauna tiesioginių saulės spindulių, užtikrinama reikiama temperatūra bei drėgmė sandėlyje), ji išlaikys visas geriausias savybes ir praėjus penkeriems metams“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Todėl gerai žinomose ir patikimose parduotuvėse yra visiškai saugu pirkti prieš kelerius metus pagamintas padangas.

Ta pati formulė galioja ir atsarginėms padangoms – po 10 metų jas reikėtų keisti. Nors jos negauna tiesioginių saulės spindulių, kintanti temperatūra bei drėgmė bagažinėje padangoms nepalankūs – net ir vizualiai gerai atrodanti dėl saugumo turėtų būti pakeista.

Skirtumai – dėl modelių

Tinkamai sandėliuojama padanga sensta minimaliai, o skirtumų tarp to paties gamintojo produktų gali atsirasti nebent lyginant skirtingus modelius. Technologijų pažanga šioje srityje yra išties didelė.

„Pavyzdžiui, 2013 ir 2014 m. pagamintų padangų savybės nesiskiria, tačiau naujesnio modelio, 2017 m. nuo konvejerio nuriedėjusi „UltraGripIce 2“ jau yra pranašesnė už savo pirmtakę. To priežastis – ne pagaminimo metai, o pats modelis. Juk padangos tobulėja kaip ir automobiliai – siekiant užtikrinti kuo geresnį sukibimą, komfortą ir ekonomiškumą naujos technologijos diegiamos kiekvienais metais“, – sako M.Grinbergs.

Kaip pavyzdį jis pateikė „Auto Bild“ kasmet atliekamus žieminių padangų testus. Skirtingais metais atliktų bandymų rezultatų palyginimas geriau nei bet kas kitas atskleidžia didelį šuolį kokybės skalėje.

2012 m. „Auto Bild“ žieminių padangų stabdymo nuo 80 km/val. iki nulio teste ant šlapios kelio dangos geriausias rezultatas buvo 40,1 m, o ant sniego nuo 50 km/val. iki nulio – 31 m. O 2017 m. atlikto analogiško testo žieminių padangų rezultatai gerokai skiriasi: geriausias rezultatas stabdant tuo pačiu greičiu – atitinkamai 32,2 m ir 25,9 m.

Per 5 metus labai retai testai būna atliekami identiškomis sąlygomis, tiksliems skaičiams įtakos daro konkreti kelio dangos, oro temperatūra ir kitos aplinkos sąlygos. Tačiau pagrindinis faktas nėra kvestionuojamas – padangų technologijos išties tobulėja labai sparčiai.

Naudotos – ne tas pats

3–4 metus sandėliuojamos nenaudotos padangos negali būti lyginamos su tiek pat laiko naudotomis.

Padangų efektyvumą įvertinti galima pamatavus jų protektoriaus gylį, tačiau tai nėra vienintelis kriterijus. Naudotos padangos gali būti sandėliuotos netinkamai, pavyzdžiui, daugiabučio balkone, tad jų guma bus praradusi pagrindines sukibimą su kelio danga žiemą suteikiančias savybes. Be to, jos gali turėti išoriškai nematomo broko, pavyzdžiui, pažeistą karkasą, dėl to gali netikėtai sprogti.

Nėra abejonių, jog „Premium“ gamintojo padangos geriausios – jas pirkdami žmonės visada gaus aukščiausios kokybės produktą. Dalis turi labai ribotą biudžetą, bet aš jiems jokiu būdu nepatariu ieškoti naudotų padangų skelbimų portaluose ar turguje. Nepaisant gamintojo, montuoti nenaujas padangas yra nesaugu. Geriau jau įsigyti naujas, tačiau biudžetines ar ekonominės klasės, pavyzdžiui, „Dębica“ ar „Sava“. Tai yra dukterinės „Premium“ gamintojų įmonės, kurios rinkai tiekia patikimas bei kokybiškas padangas.