Komercinis „Peugeot Partner“ ilgus metus puikiai iliustravo automobilio, kurį šnekamąja kalba dažniausiai vadina „kabluku“, paveikslą. Tai paprastos konstrukcijos, minimalios komforto ir saugumo įrangos automobilis, skirtas nedideliems kroviniams vežti. Tačiau naujasis, pernai rudenį debiutavęs „Partner“ žengė į teritoriją, kuri iki šiol „kablukų“ turėtojams būdavo nepasiekiama.

Daugiau patogumo

Gamintojai, kurdami šį komercinį modelį panaudojo lengvųjų „Peugeot“ automobilių elementus, sugebėjo pasiekti tokį komforto, saugumo ir praktiškumo lygį, kuris iki šiol buvo nepasiekiamas mažų komercinių automobilių pirkėjams.

Priklausomai nuo automobilio ilgio, galimybė vežti nuo 670 iki 1000 kilogramų svorio krovinį, maksimalus bagažinės tūris gali siekti iki 4,4kubinio metro – tai skaičiai, kurie labiausiai rūpi šiuos automobilius perkantiems ūkio subjektams.

Tačiau juos vairuojantiems žmonėms ne mažiau rūpi važiavimo patogumas, saugumas ir kaip praktiškai įrengtas salonas. Taigi, būtent vairuotojo kabinoje slypi didžiausi privalumai, kurie padarė „Peugeot“ krovininį automobilį nepalyginti patogesnį nei buvo.

Nemažai naujovių „Partner“ kūrėjai šiame segmente įdiegė pirmieji: tai – elektrinis stovėjimo stabdys, adaptyvi greičio valdymo sistema su visiško sustabdymo funkcija, greičio ribojimo ženklų atpažinimas, aktyvus įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos, vairuotojo dėmesingumo stebėjimo asistentai, automatinis avarinis stabdymas, priekabos stabilumo valdymo pagalbininkas, automatiškai persijungiančios artimosios/tolimosios šviesos, galinė 180 laipsnių vaizdo kamera, nematomų zonų stebėjimo ir beraktė įsėdimo bei variklio paleidimo sistemos.

Tai pagalbinės sistemos, apie kurias „Partner“ vairuotojai anksčiau galėdavo tik pasvajoti, tačiau yra įprastos šiuolaikiniuose lengvuosiuose automobiliuose.

Įlipus į „Peugeot Partner“ kabiną, į akis krenta modernus „i-Cockpit“ salonas su mažu ir žemai nuleistu vairu, 8 colių lietimui jautriu ekranu, atpažįstamu iš kitų šio gamintojo naujų modelių. Taip pat pro akis nepraslysta praktiški dalykai – daiktadėžės įrengtos po keleivių sėdynėmis, kitose salono vietose.

Lyginant su senuoju modeliu ir dabar rinkoje esančiais konkurentais, smarkiai pagerėjo irvažiavimo akustinis komfortas. Šis automobilis bene labiausiai nustebino puikia garso izoliacija tiek nuo padangų, tiek nuo variklio ir vėjo keliamo triukšmo. Iš esmės, liežuvisnet nesiverčia jo vadinti „kabluku“, nes vairuotojo vieta iš esmės nelabai skiriasi nuo įprasto lengvojo automobilio. Toks buvo gamintojų tikslas – ir jis buvo pasiektas.

Gelbsti vaizdo kameros

Pernai rugsėjį Hanoveryje (Vokietija) „Partner“ buvo paskelbtas tarptautiniu „Metų furgonu2019“.Tai penktasis „Metų furgono“ titulas, kurį „Peugeot“ laimėjo nuo nominacijos įsteigimo 1992 metais. Naujasis „Partner“ nominaciją pelnė dėl dinaminių ir akustinių savybių, aukšto technologinio lygio ir saugumo, dviejų skirtingų kėbulo ilgių (4,4 ir 4,75 metro) bei didelio variklių ir papildomos įrangos pasirinkimo – visa tai gerokai palengvina vairuotojo darbą.

Tarptautinė komisija, kurią sudaro 25 automobilių žurnalistai ir žurnalų leidėjai, dėmesį atkreipėį dvi svarbias naujovės: saugų pakrovimą užtikrinančią apsaugą (indikatorių) nuo per didelio svorio bei galinės ir šoninės vaizdo kamerų sistemą, leidžiančią manevruojančiam vairuotojui matyti visą automobilio aplinką.

Būtent ši sistema, nesanti bazinėje įrangoje ir kainuojanti papildomai, objektyviai yraitin reikalingas dalykas, be kurio sunkiai įsivaizduojama „Partner“ eksploatacija. Tai vadinamasis NAC B2 paketas, kainuojantis ne kosminius pinigus – 555 eurus. Jame dvi vaizdo kameros, navigacija, radijas su 8 colių jutikliniu ekranu, USB lizdas, „Bluetooth“ laisvų rankų įranga.

Ypač svarbios yra dvi vaizdo kameros, įmontuotos automobilio gale ir dešiniajame veidrodėlyje, kurios „transliuoja“ vaizdą į galinio vaizdo veidrodėlį ir vairuotojas mato, kas vyksta automobilio gale ir šone. Labai praktiškas dalykas, nes be jo vairuotojas nematytų, kas vyksta gale – juk vairuotojo kabiną nuo krovinių skyriaus skiria aklina pertvara.

Tiesa, ši sistema mūsų gamtinėmis sąlygomis turi minusą, nes blogu oru užsiteršia sniegu, purvu ar susidariusiais vandens lašais. Tad vairuotojas prieš kelionę ar jos metu vaizdo kameras turėtų pavalyti.

Taip pat verta sumokėti papildomus 300 eurų už dešinės ir kairės pusės slankiojančias duris, nes kiekvieną kartą laipioti per galines duris pasiimti kokios nors smulkmenos būtų labai nepatogu. Tačiau šoninės durys yra per siauros rimtesniam kroviniui įkelti. Tai vienas automobilio trūkumų.

Rinktis protingai

Bazinė „Partner“ kaina prasideda nuo 13,9 tūkstančio eurų. Mūsų bandyta „Business“ versija kainavo net 25 tūkstančius eurų. Todėl, kaip ir perkant bet kurią kitą mašiną, reikia atidžiai rinktis papildomą įrangą – siūloma tikrai daug ne itin reikalingų ir gana brangių dalykų. Štai, ar komerciniam automobiliui būtinai reikia lengvo lydinio ratlankių už papildomus 400 eurų?

Taip pat ir variklio pasirinkimas leistų sutaupyti, nes galima rinktis net iš trijų1,5 litro dyzelinio motoro versijų: 75 AG/230 Nm, 100 AG/250 Nm ir 130 AG/300 Nm. Bandėme galingiausią dyzelinę versiją, tačiau tikėtina, kad kasdienius poreikius patenkintų ir kiek silpnesnis bei pigesnis 100 AG motoras.

Beje, „Valstiečių laikraščio“ bandyto „Partner“ modelio su galingiausiu varikliu deklaruojamos vidutinės sąnaudos yra 4,4 litro. Tai atrodo sunkiai tikėtina, nes nepakrautu „Partner“ važiuojant gana ramiai ir neviršijant leistino greičio, sąnaudos siekė 6,3 litro.Tikėtis itin gero ekonomiškumo būtų sunku dėl objektyvių priežasčių – automobilis labai aukštas (1,88 metro) ir gana sunkus (nepakrautas sveria 1,6 tonos).

Gera žinia yra ta, kad šis aukštas automobilis turi didelę prošvaisą (net 18 cm), tad šiuo automobiliu galima drąsiai važiuoti per sniegą ar purvą, nebijant užkliūti automobilio dugnu.

„Valstiečių laikraščio“ vertinimas

Mums patiko:

  • Gera garso izoliacija;
  • Praktiškas salonas su daug dėtuvių;
  • Aukšta prošvaisa.

Mums nepatiko:

  • Didelis aukštis ir svoris;
  • Siauros šoninės durys;
  • Apžvalgumas blogu oru.