Asociatyvi nuotr.

Į „Ukmergės žinių“ redakciją paskambinęs ukmergiškis Povilas pasakojo nusipirkęs nekokybišką žoliapjovę. Įrenginys, pasak jo, barška, tarška ir turi požymių, kad tikrai nėra firminis, kaip kad nurodoma.

Ukmergiškis sako jau po savaitės nuvykęs į parduotuvę pranešti, kad žoliapjovė nekokybiška, tačiau pardavėjas bet kokias pretenzijas atmetė.

Deja, panašūs priekaištai prekybininkams – gana dažni, tad pabandysime pateikti kuo daugiau informacijos, kaip elgtis panašioje situacijoje, kur kreiptis ir ką būtina žinoti.

Lietuvos vartotojų institutas pateikia išsamią informaciją, kurią pravartoti žinoti kiekvienam.

Pirmiausia siūloma atminti, kad kreiptis į pardavėją būtina raštu, nurodyti prekės trūkumus ir savo reikalavimus. Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.

Kai pardavėjas ar paslaugų teikėjas nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti išsamų rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui.

Nekokybiškas prekes keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas, jeigu sutartis nenustato, kad už tai yra atsakingas vartotojas.

***

Pardavėjas privalo grąžinti pinigus vartotojui priėmęs prekę. Jeigu pardavėjas neturi reikiamos grąžinti pinigų sumos, ji vartotojui turi būti grąžinta per 15 dienų nuo prekės priėmimo.

Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ar kitą vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją.

Atkreiptinas dėmesys, kad prie ginčus nagrinėjančioms institucijoms teikiamo prašymo turi būti pridėta pardavėjo/paslaugos teikėjo atsakymo kopija, o jeigu pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymas per 14 dienų negautas – vartotojo kreipimosi į pardavėją kopija.

Pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, turi teisę pareikšti reikalavimus dėl nekokybiškos prekės per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo prekės įsigijimo.

***

Kai pardavėjas nustato trumpesnį nei dvejų metų daikto kokybės komercinės garantijos terminą ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.

Kokybiškos prekės yra keičiamos ir grąžinamos per 14 dienų nuo prekės–pirkimo pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino. Todėl dovanodami dovanas, nepamirškime pridėti pirkimą–pardavimą patvirtinančio dokumento, jeigu jos nepatiktų. Tačiau kai kurios kokybiškos prekės gali būti grąžinamos ir keičiamos tik pardavėjui sutikus.