Giedrės Minelgaitės-Dautorės nuotr.

Jei pastebėjote, kad pinigus pervedėte ne į tą sąskaitą ir mokėjimo nepavyko atšaukti, lieka tikėtis, kad gavėjas pinigus grąžins geranoriškai. Taip LRT.lt sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos atstovė Lina Chlebauskaitė. „Per klaidą gautų lėšų pasisavinti negalima, tačiau tokių atvejų, kai gavėjai elgiasi nesąžiningai, deja, kartais pasitaiko“ – kalba L. Chlebauskaitė. – Jei lėšų gavėjas atsisako grąžinti pinigus, belieka kreiptis į teismą.“

Pasak jos, lėšų gavėjui sutikus geranoriškai grąžinti lėšas, jos bus pervestos atgal į sąskaitą. Jei lėšų gavėjas atsisako grąžinti pinigus, belieka kreiptis į teismą.

Į LRT.lt kreipėsi skaitytoja Raimonda, kuri papasakojo, kad pervesdama mokestį namo bendrijai pagal internetinės bankininkystės svetainėje sukurtą mokėjimo ruošinį, ji pastebėjo, kad pinigai nukeliavo į kitos bendrijos sąskaitą.

„Mokesčius bendrijai, kuriai priklauso mūsų namas, kaip įprasta mokėjau per internetinėje bankininkystėje sukurtą ruošinį. Tačiau sumokėjusi pastebėjau, kad pinigai nukeliavo į kitos bendrijos sąskaitą. Bandžiau teirautis banko, ar jie gali sugrąžinti pinigus į mano sąskaitą, tačiau man buvo atsakyta, kad pinigų sugrąžinimas per banką kainuos brangiau nei pats mokėjimas. Banko konsultanto teigimu, mums belieka tikėtis, kad bendrija geranoriškai sutiks grąžinti pinigus, nors neprivalo to padaryti. Klausimai kyla keli. Kaip elgtis tokioje situacijoje, kur dar galima kreiptis? Ir kodėl bendrija neprivalo gražinti pinigų, nors jie jai nepriklauso“ – klausia skaitytoja.

Lietuvos banko Priežiūros tarnybos atstovė L. Chlebauskaitė aiškina, kad naudotis mokėjimo ruošiniais yra saugiausias būdas pervesti pinigus į reikiamą sąskaitą, tačiau jei ir tokiu būdu įsivelia klaida, svarbu kuo greičiau kreiptis į banką.

„Tam, kad išvengtumėte nesusipratimų, atlikdami mokėjimą atidžiai patikrinkite, ar suvedėte teisingus lėšų gavėjo duomenis. Jeigu mokėjimus tam pačiam gavėjui vykdote periodiškai, rekomenduotume susikurti arba naudotis mokėjimo paslaugų teikėjo sukurtais mokėjimo ruošiniais.

Pastebėjus, kad pinigus pervedėte ne tam lėšų gavėjui, nedelsiant kreipkitės į savo mokėjimo paslaugų teikėją – jeigu mokėjimo suma nespėjo pasiekti lėšų gavėjo, esant techninėms galimybėms, tokį mokėjimą galėsite atšaukti. Nespėjus mokėjimo atšaukti iki lėšų įskaitymo į gavėjo sąskaitą, jūsų mokėjimo paslaugų teikėjas suteiks jums pagalbą, išsiaiškinant, kam buvo pervestos lėšos. Per klaidą gautų lėšų pasisavinti negalima, tačiau tokių atvejų, kai gavėjai elgiasi nesąžiningai, deja, kartais pasitaiko“, – kalba L. Chlebauskaitė.

Pasak jos, lėšų gavėjui sutikus geranoriškai grąžinti lėšas, jos bus pervestos atgal į sąskaitą. Jei lėšų gavėjas atsisako grąžinti pinigus, belieka kreiptis į teismą.