Roberto Patronaičio nuotr.

Sinoptikai prognozuoja, kad artimiausiomis dienomis karštis iš Lietuvos nesitrauks ir kai kur termometro stulpeliai šoktels net iki 31 laipsnio. Medikai perspėja per karščius saugotis šilumos ir saulės smūgio.
„Žmonės nelabai suvokia, kas yra karštis. Jiems atrodo, kad saulė ir vasara yra puiku, reikia išeiti į lauką. Bet ne visi įvertina savo amžių ir, kad 30 laipsnių karštis organizmui nėra malonumas.
Dažniausiai pirmąsias karščio bangas jie iškenčia, bet vėliau prasideda bėdos ir iškvietimai, kai dingsta budrumas arba baigiasi jėgos. Jei organizmas yra nualintas ligų, tai per karščius paūmėja visos lėtinės ligos: širdies, kraujagyslių, kvėpavimo, sausas oras ir prasideda dusulys.
Patys gyventojai turi pasisaugoti, nes niekas kitas jų neapsaugos. Reikėtų apgalvoti laiką, maršrutą, su savimi pasiimti vandens, geriau kažkur eiti anksti ryte arba vakare“, – tv3.lt sakė Vilniaus greitosios medicinos pagalbos skubiosios pagalbos specialistas Mindaugas Kliukas.
Pasak mediko, karštis pavojingiausias sergantiems lėtinėmis ligomis. Taip pat pagyvenusiems asmenims ir tiems, kurie turi daug viršsvorio.
„Saulė taip pat pavojinga dirbantiems fizinį darbą. Dabar matome, kaip mieste darbininkai šienauja žolę. Reikėtų vengti šių dalykų ir dirbti anksti ryte arba vakare, o ne vidudienį. Kelius tiesia karštu asfaltu. Maža to, kad iš viršaus plieskia karštis, tai dar gauna ir iš apačios. Reikėtų ir darbdaviams pasaugoti juos ir pagalvoti, kokiu laiku geriausia dirbti“, – kalbėjo M. Kliukas.
Per karščius medikas patarė vartoti kuo daugiau skysčių. Bet, kad jie būtų be alkoholio, be kofeino, be įvairių saldiklių. Geriausia, negazuotas paprastas vanduo. Medikas įspėjo, kad nereikėtų eiti pasivaikščioti aktyviausiu saulės piko metu – nuo 11 iki 15 val.
Geriau vaikštinėkite anksti ryte ir vakare, kai saulė nusileidus. Karštuoju paros metu stenkitės būti patalpose arba rinkitės vietą gamtoje, kur yra pavėsis. Patariama rinktis natūralaus audinio šviesius rūbus. Tamsūs rūbai pritraukia daugiau šilumos.
Reikėtų būtinai apdengti galvą, o gulint pliaže – naudoti apsauginius kremus. Svarbu laikytis poilsio režimo – stengtis pailsėti ir išsimiegoti. Dabar naktys tvankios, tai sunku gerai išsimiegoti, kai temperatūra aukštesnė kaip 20 laipsnių.
Kai oras atvėsta, naktį galima išsivėdinti patalpas. Baltojo tilto sporto aikštynas Baltojo tilto sporto aikštynas Sinoptikai teigia, kad karščiai nesitrauks ir artimiausiomis dienomis. Artimiausią parą Lietuvos orus lems anticiklonas.