Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaip išsirinkti namelį ant ratų atostogoms

Automobilinius namelius (kemperius) atostogoms kiekvienas renkasi dėl skirtingų priežasčių. Vieni – dėl pigumo, nes juo patogiai ir nebrangiai gali keliauti 4–6 žmonės, kiti – dėl noro nuolat būti mobiliam, treti – tiesiog siekdami išbandyti naują keliavimo būdą. „Valstiečių laikraštis“ pateikia specialistų patarimus, į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis kemperį atostogoms.

Kelios rūšys 

Žmonės dažnai maišo kemperius su automobiliais, turinčiais papildomų patogumų. Pavyzdžiui, „Volkswagen Multivan“ modelis gali turėti lovą, viryklę ar kitokią įrangą, tačiau tai nėra tikras turistinis automobilis. Kemperis turi turėti visą komplektą – autonominį šildymą, viryklę, šaldytuvą, tualetą ir dušą.

Populiariausi Lietuvoje yra vadinamieji alkovenai. Tai kemperiai su alkova (miegama dvigule lova virš kabinos). Šiame didžiausių gabaritų (aukštis siekia 3–3,15 m) kemperyje gali keliauti ir gyventi 6–7 asmenys. Tai geriausias pasirinkimas šeimai su vaikais. Šio tipo kemperių kaina beveik nesiskiria nuo pusiau integruotų, tačiau pasižymi didžiausiomis degalų sąnaudomis.

Jų populiarumo paaiškinimas paprastas: pas mus mėgstama keliauti didesnėmis grupėmis, keliomis šeimomis, o užsienyje keliones kemperiu dažniau gali sau leisti ir poros.

Pusiau integruotas kemperis leidžia patogiai keliauti 2–4 asmenims. Pagrindiniai jo privalumai yra degalų ekonomija (2–2,5 l mažesnės dyzelino sąnaudos, palyginti su alkovenu, paprastesnis valdymas dėl aerodinaminių savybių, dažniausiai – ir dizainas.

Ne tik dėl taupumo

Dažnai galvojama, kad keliaujant kemperiu pavyks sutaupyti pinigų, tačiau toks keliavimo būdas nebūtinai yra pats pigiausias, ypač jeigu važiuojama dviese.

Kemperio nuoma parai svyruoja nuo 60 iki 100 eurų parai, be to, paprastai prašoma palikti kelių šimtų eurų depozitą. Taigi, turint tokį biudžetą dienai, galima gerokai pigiau keliauti lengvuoju dyzeliniu automobiliu ir pasilikti nemenką eurų rezervą viešbučiams.

Svarbesnis čia yra ne taupymo, o patogumo, savęs neribojimo veiksnys – iš esmės galima apsistoti bet kurioje vietoje, kur tik nedraudžia kelio ženklai. Kemperis yra idealus pažintinėms kelionėms su šeima.

Greičio ar kelių apribojimai kemperiams yra tokie patys, kaip ir lengviesiems automobiliams, nebent kemperis sveria daugiau nei 3,5 tonos. Miestų centruose kemperiais taip pat dažniausiai galima važinėti, išskyrus atvejus, kai kelią kerta pernelyg žemas tiltas ar panaši kliūtis.

Pagrindinis skirtumas – keltų mokesčiai, kurie kemperiams, atsižvelgiant į gabaritus, gali būti iki 50 proc. didesni, taip pat brangesni kempingo ir kiti mokesčiai.

Yra alternatyvų

Alternatyva kemperiui yra prikabinamasis namelis ant ratų, jis yra gerokai pigesnis ir išties patogus tais atvejais, kai toje pačioje vietoje praleidžiama daug laiko. Namelius ant ratų kaip vasarvietes labai mėgsta tam skirtose poilsiavietėse pasistatyti vokiečiai, toks atostogavimo būdas populiarėja ir Lietuvos pajūryje.

Nepatyrę keliautojai kartais nusprendžia pirkti namelį ant ratų todėl, kad palikę jį priemiestyje tikisi apvažiuoti miesto centrą automobiliu. Tačiau reikia nepamiršti, kad tempti prikabinamąjį namelį ant ratų yra šioks toks iššūkis net ir patyrusiam vairuotojui. Tolimesnėms kelionėms rekomenduotinas kemperis.

Ar svarbus gamintojas?

Dažnai klaidingai manoma, kad kemperius gamina „Fiat" ar kitas automobilių gamintojas.

Iš tikrųjų automobilių gamintojai tik tiekia automobilio bazę (važiuoklę) būsimų kemperių gamintojams, kurie atlieka tolesnį darbą. Pagrindinės kemperių bazės Europoje yra „Fiat Ducato“, „Ford Transit“, „Renault Master“ ir „Mercedes-Benz Sprinter“. Populiariausia yra „Fiat Ducato“ bazė, nes „Fiat“ yra daug investavusi į bazių kemperiams gamybą, turi atskirą pagalbos kelyje paslaugą kemperiams ir didelį aptarnavimo centrų tinklą visoje Europoje.

Kemperį kiekvienam reikėtų rinktis pagal savo asmeninius įspūdžius: kaip jaučiatės vairuotojo sėdynėje, kaip patogiai jaučiasi keleiviai. Tai labai svarbu, nes paprastai namelyje ant ratų tenka praleisti savaitę ar daugiau laiko. Ne mažiau svarbu ir degalų sąnaudos – pasidomėkite, kokias jas deklaruoja gamintojas. O jeigu ir tuomet nepavyksta apsispręsti, rinkitės pagal dizainą – tą, kuris gražiausias.

Rekomenduojami video