Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaip mus išlaidauti parduotuvėse priverčia nosis

Užėjote į prekybos centrą nusipirkti dantų pastos ir sviesto, o namo grįžote nešini naujais džinsais, megztiniu, keliomis priemonėmis plaukams ir maišeliu skanėstų? Dėl tokios silpnumo akimirkos galite dalį kaltės nurašyti ir savo nosiai, sakoma LRT RADIJO laidoje „PIN kodas“.

Rinkodaros specialistai jau seniai nustatė, kad kvapai gali paskatinti žmones pirkti. Už kvapų suvokimą atsakinga sritis yra limbinėje smegenų dalyje, o ji valdo prisiminimus ir emocijas. Dėl to užuosti kvapai gali sukelti norą pirkti ir įsiminti parduotuvės kvapą, kurį užuodę kitą kartą prisiminsite, kad gal jau metas ir vėl ką nors įsigyti. O jei dar primintume, kad 7 iš 10 sprendimų pirkti priimami būtent parduotuvėje.

Be to, tyrimai rodo, kad tinkamai iškvepintoje patalpoje žmonės linkę pasilikti ilgiau, tad gali apžiūrėti daugiau prekių ir užsigeisti daugiau pirkinių. Bandymai patvirtino, kad iškvepintose patalpose žmonės išbūdavo perpus ilgiau nei bekvapėse.

Beje, skirtingi kvapai ir veikia mus skirtingai. Pavyzdžiui, citrusinių vaisių kvapas sužadina budrumą ir dėmesingumą. O žiemą jis primena Kalėdas ir žadina nostalgiją šiai šventei. Todėl gruodį parduotuvėse prie įėjimo visada rasite mandarinų, kurie primins, kad jau metas rinkti kalėdines dovanas.

Vanilės kvapas skatina neskubėti ir lėčiau pasivaikščioti. Pirkėjai, anot tyrimų, jausdami šį kvapą jaučiasi ramesni.

Kvapai gali net keisti įspūdį apie patalpos dydį – užuodę ant grotelių kepamą mėsą, žmonės patalpą vertina kaip mažesnę, o tie, kurių nosį pakuteno agurkų ar obuolių kvapai, teigia, kad patalpa yra didesnė. Odos ir kedro kvapas sudaro įspūdį, kad toje vietoje parduodami daiktai prabangūs ir kokybiški.

O štai šviežių kepinių kvapas ne tik žadina apetitą ir norą nusipirkti bandelę, bet gali paskatinti nusipirkti butą ar namą. Dėl to, pavyzdžiui, JAV nekilnojamojo turto agentai dažnai taip pakvepina parduodamą namą.

Beje, ar pastebėjote, kad didelė dalis drabužių parduotuvių ne tik parduoda savo vardo kvepalus, tačiau jais būna iškvepinę ir patalpas. Todėl, eidami pro šalį ir užuodę pažįstamą kvapą, nesąmoningai prisimenate apie mėgstamą čia pirktą palaidinę. Ir užsukate apsidairyti.

Viešbučiai taip pat turi savo kvapus. Dažniausiai čia naudojami alkį žadinantys aromatai. Kvapų patalpoms gamintojai sako, kad populiariausias kvapas vidutinės klasės viešbučiuose – kapučino.

Be to, kvapai gali paskatinti ir plačiau atverti piniginę. JAV atliktas tyrimas parodė, kad žmonės prikvepintoje patalpoje buvo linkę sumokėti 10 dolerių daugiau už tuos pačius sportbačius nei neprikvepintoje.

Tad jei norite, kad jūsų nosis neverstų per daug išlaidauti, į parduotuvę eikite su sąrašu, būtinai netuščiu skrandžiu ir... visada pauostykite patalpą. Taip prisiminsite, kad kvapas tėra kvapas, o piniginė greit tuštėja.

Rekomenduojami video