Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kas slypi po viešbučių žvaigždutėmis?

Atostogų metu kiekvienas trokštame komforto bei kokybiško poilsio, todėl natūralu, kad tokius lūkesčius keliame ir apgyvendinimo įstaigai. Užsakydami 4 žvaigždučių viešbutį tikimės atitinkamos paslaugų kokybės, tačiau verta žinoti, kad 4 žvaigždutės Graikijoje nebūtinai atitiks 4 žvaigždutes Turkijoje. Kodėl? Atsakymas paprastas – skirtingose šalyse taikomos skirtingos viešbučių klasifikavimo sistemos.

Lietuvoje ir dar 16 Europos šalių (Austrija, Belgija, Čekija, Danija, Estija, Vokietija, Graikija, Vengrija, Latvija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Malta, Olandija, Slovėnija, Švedija, Šveicarija) viešbučiai klasifikuojami pagal Hotelstars Union Europos klasifikavimo sistemą, kuri nustato vieningą apgyvendinimo paslaugų standartą visoms šalims narėms. Pagal teikiamų paslaugų kokybę ir įvairovę šių šalių viešbučių kokybės lygis vertinamas žvaigždutėmis, kur aukščiausias lygis – 5 (plius) žvaigždutės, o žemiausias – 1 žvaigždutė. Taigi, rinkdamiesi Hotelstars Union sertifikatą turintį 5 žvaigždučių viešbutį, kiekvienoje šalyje narėje galite pagrįstai tikėtis vienodos paslaugų kokybės, pavyzdžiui: seifo kambaryje, 24 valandas per parą dirbančios registratūros, drabužių lyginimo bei batų valymo paslaugų ir kt.

Kadangi visame pasaulyje veikia dešimtys viešbučių klasifikavimo sistemų, būtina atkreipti dėmesį, kad skirtingose šalyse tuo pačiu žvaigždučių kiekiu pažymėtos apgyvendinimo paslaugos gali skirtis kambarių skaičiumi, plotu, personalo paslaugumu, maitinimo pasirinkimu, teikiamų paslaugų spektru ir kt.

Viešbučių įvertinimas gali skirtis ne tik tarp šalių, bet ir šalies viduje, kadangi viešbučių kokybę vertina ne tik tarptautinės ar nacionalinės institucijos, bet ir kelionių organizatoriai ar viešbučių rezervavimo sistemos, kurios, pasitelkdamos klientų atsiliepimus, dažnai nusistato subjektyvius viešbučių kokybės vertinimo kriterijus. Pavyzdžiui, tai, kad pernai atostogavote 3 žvaigždučių viešbutyje Stambule dar nereiškia, kad šiemet, pasirinkę 3 žvaigždučių viešbutį tame pačiame mieste, sulauksite tokios pačios kokybės paslaugų. Arba, jei kelionių organizatorius skelbia, kad pagal subjektyvų kelionių organizatoriaus vertinimą viešbutis atitinka 5 snaigutes (gaubliukus, žąseles ir pan.), tai dar nereiškia, kad šis viešbutis atitiks Hotelstars Union keliamus kokybės reikalavimus, gali būti ir taip, kad viešbutis iš viso nėra oficialiai klasifikuotas savo šalyje. Norint įsitikinti, kad pasirinktas viešbutis atitiks jūsų lūkesčius, kiekvienu atveju verta gerai susipažinti su viešbučio teikiamų paslaugų sąrašu, apie viešbutį pateikiama informacija bei kitų keliautojų paliktais atsiliepimais įvairiuose internetiniuose portaluose („TripAdvisor“, „Booking.com“ ir pan.) ir tik tada priimti galutinį sprendimą.

Taigi, prieš užsakydami viešbučio paslaugas gerai įvertinkite informaciją apie viešbučio klasifikavimą, pasidomėkite, kokius viešbučių klasifikavimo kriterijus taiko konkreti šalis ir atkreipkite dėmesį, ar pateikiamas įvertinimas nėra subjektyvus.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos inform.

Rekomenduojami video