Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Mažas didelių pokyčių pranašas

Gerą dešimtmetį, maždaug nuo 2005 metų ,didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas „Toyota“ stokojo įdomesnių, pirkėjų širdis virpinančių modelių. Pagaliau nusprendęs, jog nebeužtenka gaminti tik racionalius ir patikimus, tačiau nuobodokus automobilius, gamintojas ėmėsi veiksmų. Vieną tokį būsimųjų permainų pranašą išmėgino ir „Valstiečių laikraščio“ žurnalistas.

Pagaminta vos 600

Šis „Toyota Yaris GRMN“ iš pažiūros atrodo kaip įprastas baltos spalvos „Yaris“, tik apklijuotas raudonos ir juodos spalvos lipdukais. Juodi BBS firmos ratlankiai, nedidelis aerodinaminis oro aptakas gale ant stogo, apačioje per vidurį įtaisytas dujų išmetimo antgalis. Automobilio išvaizda, kaip ir jo pavadinimas – tie dalykai, už kuriuos „Toyota“ rinkodaros ir įvaizdžio specialistams, ko gero, reikėtų ne skirti premijas, bet išrašyti papeikimus.

Ką reiškia vien tik santrumpa prie pavadinimo, kurią šifruojant net pats nelabasis sprandą nusisuktų. GR – tai sportinius modelius ruošiančio padalinio „GazooRacing“ raidės, o kitos dvi – MN – tikra keistenybė iš vokiškų žodžių su angliškas artikeliais „MeisteroftheNurburgring“ (suprask – Niurburgringo trasos meistras).

Tačiau šio automobilio išskirtinumas slypi visai kitur. Tai ribotos serijos modelis, kurio pagaminta viso labo 600 vienetų (400 skirta Europai, 200 – Japonijai) ir kuriam pirmajam tenka nelengva užduotis parodyti, ko būsimieji pirkėjai ateityje gali tikėtis iš GRMN raidėmis žymimų modelių ir kokiu keliu nusprendė pasukti gamintojas.

Tai tarsi pirmoji kregždė, aiškiai parodanti, jog „Toyota“ vėl turi rimtų ketinimų kurti aistrą keliančius automobilius. Tad nenuostabu, jog tik paskelbus apie jo pardavimo pradžią, visi egzemplioriai buvo užsakyti vos per 72 valandas. Ir pirkėjai, panašu, net nežiūrėjo į šio automobilio kainą, kuri yra labai didelė – apie 30 tūkstančių eurų. Visi troško pajusti būsimąsias „Toyota“ permainas ir azartiško vairavimo malonumą.

Išbandęs šį automobilį, galiu teigti, jog net ir nelabai vykęs akronimas GRMN žada kažką išties intriguojančio – šiomis raidėmis žymimi modeliai vėl bus geidžiami tų, kuriems vairavimas – aistra.

Smagus variklis

Skirtingai nei rinkodaros specialistai ir dizaineriai, „Toyota“ inžinieriai prie „Yaris GRMN“ padirbėjo iš peties – techninė dalis beveik be priekaištų. Ypač gerą įspūdį palieka 210 AG pajėgumo variklis. Tai 1,8 litro darbo tūrio, keturių cilindrų variklis su kompresoriumi, kurio galia sklandžiai perduodama į ratus labai plačiame sūkių diapazone.Todėl automobilis smagiai „traukia“ nuo pat žemiausių sūkių iki raudonos tachometrožymos (iki 6800 aps./min.).

Tai jis visuomet daro noriai, greitai reaguodamas į kiekvieną kojos prisilietimą prie akceleratoriaus pedalo. Variklio galia perduodama į priekinius ratus per 6 laipsnių mechaninę greičių dėžę, kurios eiga yra tiksli, o pavarų perdavimo skaičiai gerai suderinti. 100 km/val. greitį šis hečbekas pasiekia vos per 6,4 sekundės.

Todėl labai smagu stebėti kitų vairuotojų, sėdinčių prie gerokai prabangesnių ir didesnių automobilių vairo, nuostabą, kai iš pažiūros standartinis „Yaris“ pro juos prazvimbia lyg kulka. Kas čia nutiko? Ir tik pamatę storą dujų išmetimo vamzdį, jie susivokia, jog tas priekin nurūkęs „Yaris“ nėra jau toks paprastas.

Pakaba ir vairas labai gerai subalansuoti kasdieniam važinėjimui, sportiška važiuoklė nėra pernelyg kieta ir gana gerai įveikia gatvių nelygumus. Mašinos, pakaba, stabdžiai ir riboto praslydimo diferencialas (LSD) suderinti taip, jog greituoju „Yaris“ galima mėgautis tiek ramiai važiuojant mieste, tiek išlėkus į vingiuotą užmiesčio kelią. Pakaba buvo sustiprinta, įdėti „Sachs“ amortizatoriai su sportinėmis spyruoklėmis, kurios yra 60 procentų kietesnės už standartines. Palyginti su standartiniu „Yaris“, GRMN modelis yra 2,4 centimetro žemesnis.

Ateityje bus įdomu

Tiesa, pajusti visus sportiško vairavimo malonumus trukdo nesportiška sėdėsena prie šio “Yaris GRMN” vairo: gana aukštai sumontuotos sėdynės ir nepakankamos vairo reguliavimo galimybės lemia tai, kad vairo ratas yra pernelyg žemai. Sportiniuose automobiliuose sėdynė būna sumontuota labai žemai, kone ant mašinos grindų, o vairas yra vairuotojo akių lygyje.

Toks įspūdis, kad „Toyota“ konstruktoriai beveik nekreipė dėmesio į kitus dalykus ir koncentravosi tik į variklio, pakabos ir valdymo galimybes.

„Yaris GRMN“ charakteris – griežtas, bet ne grubus, todėl juo gali mėgautis labai skirtingą vairavimo stilių mėgstantys vairuotojai, nes jų neišgąsdins nežabotas sportiškumas ir neprognozuojamas mašinos elgesys. Bene svarbiausia, kad „Yaris GRMN“ tarsi grįžta prie mažųjų „karštų hečbekų“ ištakų ir primena mums, kokie jie iš tiesų turėtų būti  – paprasti, nekomplikuoti, su didžiausio darbo tūrio varikliu, kokį tik įmanoma įmontuoti po variklio dangčiu, ir tinkamai sureguliuota pakaba, kad būtų suvaldyta variklio galia ir vairavimas teiktų malonumą.

Todėl ateityje bus tikrai įdomu: ar GRMN serijos „Toyota“ modeliai taps tokie pat kultiniai kaip ir ankstesni „Toyota Celica“, Supra“, MR2?

Gali kilti klausimas, kam iš viso bandyti automobilį, kurio jau nebegali nusipirkti? Ogi tam, kad patys savo kailiu patirtume, koks svarbus yra šis modelis pačiam „Toyota“ koncernui ir visiems, kurie ateityje dar sulauks kitų aistrą vairuoti žadinančių modelių iš Japonijos.

 

Rekomenduojami video