Šeimai neabejotinai geriau tinka dviračių laikiklis, tvirtinamas ant tempimo kablio: keturis dviračius čia lengva ir pritvirtinti, ir nuimti. Scanpix nuotr.

Važiuoti su visa šeima, galimybė bet kada keisti maršrutą, sustoti kur nori ir vežtis daug daiktų – tai didžiausi kelionių automobiliu privalumai. Verslo atstovai sako, kad vis daugiau nedidelių Lietuvos miestų ir miestelių gyventojų ne tik keliauja automobiliais, bet kartu vežasi ir dviračius. Kaip tinkamai pasiruošti kelionei, kad papildomas inventorius nepridarytų rūpesčių?

Ant stogo ir ant kablio

„Renkantis dviračių laikiklius, svarbiausia konsultantui pasakyti, kaip dažnai ir kur juos vežiojatės – jis tikrai patars, kokiu atveju kokie laikikliai patogiausi. Tačiau trumpas drūtas patarimas būtų toks: jei dviračius vežatės retai (maždaug porą kartų per mėnesį), labiau tiktų ant tempimo kablio montuojami laikikliai, o jei juos tenka gabenti dažnai, patogiau naudotis ant stogo sumontuotais laikikliais“, – sako Vytis Martinaitis, bendrovės „Autoekspertas“ vadovas.

Vytis Martinaitis

Vytis Martinaitis

Vasaros atostogų metu nemažai žmonių automobiliu nuvyksta į poilsiui pasirinktą kurortą, mašiną palieka viešbučio kieme arba kempinge ir po apylinkes važinėja atsivežtais dviračiais. Taip kur kas patogiau, nes nereikia sukti galvos, kur pastatyti automobilį, o dviračių takų infrastruktūra daugelyje Vidurio ir Pietų Europos valstybių yra puikiai išplėtota.

„Dviračius tvirtinti ant automobilio stogo yra populiariau, nes tokie laikikliai kainuoja mažiau, o juos įrengti galima beveik ant bet kurios mašinos. Be to, vagims dviračius nuo stogo nugvelbti yra gerokai sunkiau. Tačiau tokie laikikliai apie 20 procentų padidina degalų sąnaudas, o ir važinėti reikia atsargiau – apie požemines automobilių aikšteles galima pamiršti“, – pataria skelbimų portalo autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Automobilio gale ant tempimo kablio montuojami laikikliai patogesni toliau keliaujantiems žmonėms, nes neturi didelės įtakos degalų sąnaudoms. Tačiau reikia nepamiršti „Regitroje“ užsisakyti papildomą ant tokio tipo laikiklio tvirtinamą automobilio valstybinį numerį, nes jis originalųjį užstoja, taigi gali tekti susimokėti baudą už numerio slėpimą. Be to, tokius laikiklius galima pritaikyti ne kiekvienam automobiliui – reikalingas tempimo kablys.

Sportuoti ar keliauti?

„Ant stogo montuojami laikikliai labiausiai tinka tiems asmenims, kurie dažnai važinėja dviračiu ir vežasi jį tik vieną, nes užkelti vieną dviratę transporto priemonę ant stogo ar ją nukelti užtrunka vos pusę minutės. Sukelti keturis dviračius ant stogo ir juos pritvirtinti sudėtinga, vienam kažin ar pavyktų tai padaryti“, – vardija privalumus ir trūkumus V.Martinaitis, garsaus švedų gamintojo „Thule“ prekybos partneris.

Pastaruoju metu daugėja krosoverių tipo automobilių, tokių kaip „Toyota RAV-4“, „Nissan Qashqai“ ar „Subaru Outback“, kurie yra aukštesni nei įprasti automobiliai, taigi ant jų užkelti dviračius dar sunkiau. Todėl šeimai neabejotinai patogesnis yra laikiklis, tvirtinamas ant kablio: keturis dviračius lengva ir pritvirtinti, ir nuimti. Kita vertus, toks laikiklis yra gana didelis – reikia turėti vietos jam laikyti, kai nėra naudojamas. Ant stogo montuojami dviračių laikikliai papildomos vietos beveik neužima.

Aktyviai keliaujančių ir besiilsinčių žmonių daugėja, tad plečiamas ir jiems skirtų prekių asortimentas. Prieš dešimtmetį, pavyzdžiui, „Thule“ gamino tik kelis dviračių laikiklių modelius, o šiandien vien tvirtinamų ant stogo yra 4 modeliai, o montuojamų ant kablio – net 8. Atsiranda daugiau modifikacijų ir kainų pasirinkimo galimybių – gamintojai siekia, kad kiekvienas galėtų išsirinkti pagal savo pomėgius ir kišenę. Šiandien dviračių laikikliai kainuoja vidutiniškai nuo 50 iki 200 eurų.

Tampame aktyvūs

„Labai išaugo ne tik keliaujančių, bet aktyviai besiilsinčių žmonių skaičius. Kai kurie iš jų ant stogo sumontuotų laikiklių nenusiima beveik ištisus metus – po darbo užsikelia dviratį ant stogo, nulekia į mišką, numina 20 kilometrų ir grįžta namo“, – pasakoja V.Martinaitis.

Pašnekovo teigimu, Lietuvoje vis daugiau keliauja nedidelių miestų ir miestelių gyventojai. V.Martinaitis įsitikinęs, kad noras keliauti priklauso ne nuo gyvenamosios vietovės, bet labiau nuo amžiaus ir pajamų – aktyviausi yra 30 metų ir vyresni žmonės, gaunantys stabilias pajamas. Tiesa, vis dažniau dviračius į keliones pasiima ir solidesnio amžiaus žmonės.

„Netoli Dotnuvos gyvenantiems tėvams padovanojau dviračių laikiklius. Kaimynai pamatė, susižavėjo ir užsisakė dar tris“, – šypsosi „Autoeksperto“ vadovas.

Ant stogo montuojami laikikliai anksčiau buvo daugiausia žiemą slidinėti keliaujančių asmenų perkamas daiktas, todėl jie paklausūs būdavo tik tris žiemos mėnesius. Dabar laikikliai tapo labai populiarūs ir yra perkami ištisus metus.

„Į stogo bagažinę telpa kelioniniai krepšiai, šaltkrepšis su gėrimais, kita manta, tad keliaujant automobilio salonas nebūna užverstas įvairiais daiktais“, – aiškina pašnekovas.

Svarbu rasti kokybišką produktą

Automobilių specialistas atkreipia dėmesį į dar vieną tiek konkrečių laikiklių, tiek stogo skersinių, prie kurių jie tvirtinami, pasirinkimo niuansą – kokybę. Verčiau jau pirkti naudotus, bet gerai žinomo gamintojo, nei naujus, bet pagamintus menkai žinomos įmonės.

„Įsivaizduojate, kiek nuostolių sukeltų automagistralėje nuo stogo nukritęs dviratis? Todėl geriau nerizikuoti ir, norint sutaupyti, rinktis naudotą, bet patikimą daiktą“, – pataria N.Paketūras.

Skelbimų portaluose galima rasti įvairių stogo skersinių ir bagažinių. Jeigu manote, kad laikiklių ar bagažinės jums reikės tik vieną kartą, verčiau nuomotis – tokią paslaugą teikia ne viena įmonė.

Stogo bagažinių ar dviračių laikiklių kainos skiriasi ne šiaip sau. Galima rasti išoriškai panašiai atrodančių produktų ir už 100, ir už 300 eurų. Jeigu stogo bagažinė ar dviračių laikiklis yra parduodami ES, jų kokybe galima pasitikėti – važiuojant užmiestyje nuo stogo nenukris. Tačiau skiriasi kitos jų savybės.

„Neretai skiriasi aerodinamika. Brangesnės bagažinės sukelia mažiau triukšmo ir ilgą laiką naudojant gali netgi atsipirkti dėl mažesnės įtakos degalų sąnaudoms. Skiriasi ir jų užraktai. Neįveikiamų sistemų vagims nėra, tačiau į gero gamintojo bagažinę įsilaužti bus sunkiau ir užtruks ilgiau, tad labiau tikėtina, kad nenaudėlį kas nors pastebės“, – teigia specialistas.

Galimos alternatyvos

Nagrinėdami techninius stogo bagažinių ir kitų priedų duomenis bei kainas, vairuotojai kartais prieina prie išvados, kad verčiau kelionei išsinuomoti automobilį, kuriame tilps visa reikalinga įranga. Pavyzdžiui, į mikroautobusą susės dvi šeimynos, o apie papildomą bagažinę ant stogo galvoti greičiausiai nebereikės.

„Kiekvienas sprendimas turi savų niuansų. Jeigu ketinama vietoj papildomos bagažinės rinktis mikroautobusą, verta apsvarstyti ir kitą variantą – namelį su ratais. Jis suteikia absoliučią laisvę – galite ne tik važiuoti, kur norite, bet ir valgyti bei nakvoti bet kurioje patikusioje vietoje“, – siūlo N.Paketūras.

Svarstant apie kelionę kemperiu būtina įvertinti kelis dalykus. Pirma, tai ganėtinai lėtas keliavimo būdas – per dieną įveiksite tik kelis šimtus kilometrų. Antra, ne visos nakvynės bus nemokamos – kas kelias dienas reikės apsilankyti kempinge ir papildyti vandens atsargas bei ištuštinti nuotekų talpyklas. Trečia, gerokai padidėja išlaidos degalams ir kelių mokesčiams, o didesniems kemperiams vairuoti dar reikalinga ir C1 kategorija.

Pats kemperis irgi kainuoja daugiau nei lengvasis automobilis – tiek jį įsigyti, tiek nuomotis. Tačiau daugeliui vasaros kelionių su šeima tai – idealus automobilis. Jo viduje daug vietos, o dviračių laikikliai neretai būna jau standartinėje įrangoje.