Kęstučio Kadūno nuotr.

Jau šį savaitgalį – paskutinį spalio sekmadienį, 4 val. ryto suksime laikrodžio rodykles valanda atgal. Pereinamajame laikotarpyje į žiemos laiką pamiegosime kiek ilgiau – rytai bus šviesesni, o vakarai – dar tamsesni. 

Žiemos laikas galios iki kovo pabaigos.

Visgi, kad nepakenktumėte sveikatai rekomenduojama į žiemos laiką pereiti palaipsniui ir sekmadienį keltis įprastu laiku. Tai yra valanda anksčiau. Jei sekmadienį ryte užsimiegosite per daug, vakare, kai ateis įprastas laikas miegui, užmigti gali būti nelengva.

Žmonėms, turintiems miego sutrikimų, sergantiems depresija, neurologinėmis, psichikos ligomis, ar sergantiems kitomis sunkiomis ligomis, perėjimas į žiemos laiką gali būti nemalonus.

Jei turite sveikatos problemų, į žiemos laiką reikėtų pereiti po truputį: pavyzdžiui, pamiegoti 15 minučių ilgiau ir atsikelti 15 minučių vėliau, nei anksčiau; kitą dieną ritmą paslinkti dar 15 minučių ir t. t.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) suaugusiems rekomenduoja per parą miegoti 7–9 valandas. Nuolatinis trumpesnis miegas ilgainiui gali kelti riziką sveikatai. Nepamirškite, kad miego kokybė turi labai didelės įtakos imunitetui. Ypač šaltuoju metų laiku reikėtų stengtis miegoti nueiti anksčiau, o ryte atsikelti tuo pat metu.