Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pildant kondicionierių būtina patikrinti ir visos šaldymo sistemos būklę

Ši vasara, ko gero, išskirtinė palapinių gausa. Ne tik užsieniečių registravimo centre Pabradėje, bet ir šalia prekybos centrų, kaip ir kasmet, prieš karščius išdygsta palapinės, siūlančios kondicionierių pildymo paslaugas. Specialistai pataria – būtina patikrinti pačios šaldymo sistemos būklę, nes jeigu ji sugedusi, sistemos užpildymas yra tik į balą išmesti pinigai.

Nuodugniai patikrinti

Toli gražu ne kiekvienas meistras teikiasi patikrinti sistemos sandarumą ir ją sutvarkyti – per nehermetišką sistemą šaldymo elementas (vadinamasis freonas) vėl netrukus išteka ir kondicionierių tenka pildyti iš naujo. Tai yra elementarus sukčiavimas, kurio niekas nenori nei pastebėti, nei kontroliuoti.

Atsiranda siūlančiųjų dar keistesnę paslaugą – atvažiuoti tiesiai pas klientą į kiemą ir pripildyti.

Tai – visiškas pinigų švaistymas. Mat jeigu šaldymo reagentas išteka, vadinasi, reikia žiūrėti, kur sistemoje atsirado nesandarumų, ir juos remontuoti. Kiaurą sistemą pripildžius freono, pinigai bus išmesti į balą – po kurio laiko ji vėl bus tuščia. Pirmiausia reikia pašalinti gedimą, viską sutvarkyti, o tik tada pripildyti kondicionavimo sistemą.

Automobiliui reikia vidutiniškai 400 gramų šaldymo reagento – vien freonas kainuoja apie 25 eurus. Dar reikia priskaičiuoti darbo ir diagnostikos kainą. Tad jeigu siūloma pripildyti kondicionierių už 20 eurų, vadinasi, galima įtarti, kad sistemos diagnostika nebus atlikta. Kokybiška ir visavertė paslauga turi kainuoti brangiau.

Veža kaip dujas

Europos Sąjungos šalyse įvedus įvežimo kvotas, freonas tapo itin paklausia kontrabandininkų preke. Pavyzdžiui, į mūsų šalį freonas iš Rusijos kontrabanda įvežamas gamtinių dujų balionuose – kaip propano dujos.

Ne vienas automobilininkas paskui stebisi, kad jo kondicionavimo sistema pildoma propano dujomis. Mat jas pildo iš propano balionų.

Į ES šalis freoną gali įvežti tik tos įmonės, kurios turi kvotą. Be to, yra nustatyti griežti reglamentavimai, kas gali dirbti su klasikiniu freonu (šaldymo elementu R134a), yra rengiami kursai, turi gauti pažymėjimą ir nuolat teikti ataskaitas. ES nuspręsta, kad ilgainiui bus atsisakyta šio produkto, tad periodiškai mažinamos kvotos ir jis vis brangsta.

Kvotos kaina – 20 eurų už 1 kilogramą (be paties produkto). 12 kilogramų kainuoja apie 400 eurų didmenine kaina ir 600 eurų – mažmenine.

Tuo metu naujas elementas, kuris daro gerokai mažesnį poveikį ozono skylei, yra net kelis kartus brangesnis: šaldymo agento R1234yF didmeninė kaina – 550 eurų už 5 kilogramus, o mažmeninė – net 1 200 eurų.

Gyva eilė

Pildymas netikrinant šaldymo sistemos sandarumo kvepia vartotojų teisių pažeidimu. Tačiau tokias paslaugas siūlančiųjų patikra niekas neužsiima. Dėl skirtingų darbo metodų ir paslaugų kokybės kondicionierių pildymo kainų diapazonas – nuo 7 iki 35 eurų. Reikia turėti omenyje, kad konkreti suma priklauso ir nuo to, ar sistema visiškai tuščia, ar ją reikia tik papildyti.

Klientų tradiciškai padaugėja vasaros pradžioje, taip pat su kiekviena karščio banga. Jei sistemą reikia remontuoti, gali tekti palaukti kelias dienas, kol atsiras laisvas meistras. Pildymo paslauga teikiama vadinamuoju gyvos eilės principu, t. y. atvažiavęs į servisą vairuotojas vietoje laukia, kol jam bus suteikta paslauga. Vėsesnę dieną paslauga suteikiama greitai, o per karščius susidaro eilės.

Darbų seka (galima dėti į foną, kaip INFOBOX)

Pirmiausia aparatas iš kondicionieriaus sistemos ištraukia šaldiklį (jei jo yra), jį išvalo nuo mechaninių priemaišų, drėgmės, atskiria tepalą. Taip išvalytas šaldiklis yra panaudojamas pakartotinai. Kadangi šaldiklis, naudojamas kondicionieriuje, nedegraduoja, nekeičia savo savybių, pakartotinis naudojimas niekaip nepaveikia kondicionieriaus darbo.

Iš kondicionieriaus sistemos sukuriant vakuumą pašalinamos nesikondensuojančios dujos (oras ir kt.), drėgmė. Į sistemą įpilamas reikiamas kiekis tepalo, specialių dažų, švytinčių ultravioletinėje šviesoje (UV dažai) ir pabaigoje – šaldiklis.

Jei kondicionieriaus sistema nesandari, nuotėkio vieta nustatoma specialia UV lempa.

Rekomenduojami video