Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Ryškių spalvų mašinos nepatinka ne tik lietuviams

Lietuvos vairuotojai, matyt, kategoriškai nesutiktų su Bostono (JAV) universiteto atliktų tyrimų rezultatais, kurie rodo, kad geltonos spalvos automobiliai vertę praranda mažiausiai. Mūsų šalyje geltonos spalvos automobiliai sudaro vos 1,5 proc. automobilių parko. Lietuvos vairuotojai renkasi praktiškų spalvų (pilkos, sidabrinės, juodos) automobilius, todėl ir jų pasiūla didžiausia.

Remiantis minėto tyrimo duomenimis, po pirmų trejų metų eksploatacijos geltonų automobilių kaina krenta tik 27 proc., kai kiti automobiliai netenka maždaug 33 proc. pradinės vertės. Antroje vietoje tarp mažiausiai vertę prarandančių, žinovų skaičiavimais, atsidūrė oranžinės transporto priemonės, trečioje – žalios.

„Šalyje yra maždaug 1,4 mln. registruotų automobilių. Tik 1,5 proc. iš jų yra geltonos spalvos. Kodėl tai reta spalva? Galbūt žmonės nenori labai ryškiai matytis minioje. Tokios spalvos dažniausiai naudojamos specialios paskirties automobiliams, pavyzdžiui, taip nudažyti taksi ar pašto automobiliai. Kitas pavyzdys – sportinis automobilis, tarkime, kabrioletas, kuriam ta spalva galbūt ir tinka, vairuotojas norėtų, kad jo automobilis būtų ne tik smagus vairuoti, bet ir pažiūrėti“, – sako Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo „Autoplius“ plėtros vadovas.

Anot jo, važinėjantys geltonais automobiliais gali pernelyg nesidžiaugti – tai, kad geltoni automobiliai geriausiai išlaiko savo spalvą, dar nereiškia, jog tokį būtinai parduosite brangiau.

M.Buzelis sako, kad vairuotojai vengia ryškių spalvų ir tai yra pasaulinė tendencija – didžioji dalis vairuotojų renkasi mažiau išsiskiriančių spalvų transporto priemones.

„Užsienyje vyraujančios spalvos yra tos pačios, kaip ir Lietuvos automobilių parke. Populiariausia yra sidabrinė arba pilka spalva, toliau – juoda, mėlyna. Pastebime, kad labiausiai paaugo sidabrinės, juodos ir baltos spalvos proporcijos, jų rinkos dalys netgi prasiplėtė“, – aiškina M.Buzelis.

Pilkų ir juodų automobilių pasiūla rinkoje yra didelė – kaip ir paklausa. Išskirtinės spalvos automobilį sunkiau surasti, bet sunkiau ir parduoti.

Pasak M.Buzelio, dažnas lietuvis nė nesusimąsto, kaip greitai jo transporto priemonė praras spalvą.

„Statistiškai automobilį lietuvis renkasi 4–6 metams – maždaug kas tiek laiko žmogus keičia automobilį. Gal jis nesitiki, kad spalva per tą laikotarpį sukels kažkokių rūpesčių, problemų. Tikėtina, kad žmones domina ne tiek tos spalvos eksploatacija, kiek bendras perkamo automobilio vaizdas – kiek jie save įsivaizduoja tokios spalvos automobilyje“, – svarstė M. Buzelis.

Bostono universiteto tyrimas parodė, kad tarp greičiausiai spalvą prarandančių automobilių rikiuojasi visi lietuvių numylėtiniai, tai – balti, juodi ir pilki. Kad ryškių spalvų vairuotojai vengia, patvirtina ir „Regitros“ atstovai.

„Kalbant apie naudotas transporto priemones, vyrauja pilka, juoda, mėlyna, balta spalva, toliau – žalia ir raudona. Jei kalbėtume apie naujas transporto priemones, vyrauja pilka, balta, juoda, ruda, raudona ir mėlyna spalva“, – vardija Darius Jurgutis, „Regitros“ veiklos departamento direktorius.

VL

Rekomenduojami video