Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Verslo automobilių parko formavimo kriterijai

Fizinių ir juridinių asmenų automobilių pasirinkimo kriterijai smarkiai skiriasi. Privatiems klientams itin svarbi pradinė kaina, dizainas, automobilio teikiama emocija, o verslo įmonės paprastai dėmesį kreipia į visai kitus dalykus. Didelius parkus valdančioms įmonėms svarbūs penki esminiai kriterijai: transporto priemonės kaina ir patikimumas, aptarnavimo tinklas, vairuotojo darbo vietos ergonomika, kėbulo tipų įvairovė ir netgi ekologiškumas.

Skaičiuoja skirtingai

Komercinio transporto kaina yra vienas svarbiausių kriterijų, tačiau ji paprastai vertinama ne tik atsivertus kainoraštį. Mikroautobusus įmonės paprastai perka 3–5 metams, tad dėmesys kreipiamas ne tik į pradinę kainą, bet ir į viso laikotarpio eksploatavimo sąnaudas – čia didelę įtaką turi ir gamintojo duodama garantija, priežiūros išlaidos, likutinė vertė.

„Mums svarbiausias yra kainos ir kokybės santykis. Naujo automobilio priežiūra kas 30 ar 40 tūkstančių kilometrų nėra brangi, tad didesnę įtaką čia daro pirkimo kaina“, – teigia 12 lengvųjų mikroautobusų parką valdančios įmonės UAB „Vilniaus citma“ direktorius Rokas Rudenka.

Jis prie kainos dedamosios pagal svarbumą priskyrė ir automobilio patikimumą bei serviso kokybę. Juk kai automobilis remontuojamas, jis nedirba – vadinasi, įmonei tuo metu yra nuostolingas. Todėl dideliais privalumais įmonės laiko pakaitinio automobilio suteikimą, garantinio laikotarpio trukmę bei servise atliekamų darbų greitį.

Komercinio transporto patikimumą ir garantinės priežiūros kokybę pabrėžė UAB „Transaibė“ įmonės, valdančios 225-ių modelių automobilių parką, direktorius Vidas Kaziukaitis. Įmonė naudoja daugiau nei 100 mikroautobusų, kurių apie 70 proc. sudaro „Fiat Ducato“ modeliai. „Mikroautobusai atlieka kurjerių darbą – per dieną jie užgesinami ir vėl užvedami mažiausiai 200 kartų, durys atidaromos bent 300 kartų. Ne visoms įmonėms tai aktualu, bet mums – labai svarbu. Buvo atvejų, kai po dvejų metų durys tiesiog išgriuvo. Todėl visada savo parke turime skirtingų mikroautobusų, kad galėtume įvertinti jų kokybę ir išlaikomą lygį“, – teigia pašnekovas.

Pasak V.Kaziukaičio, vidutiniškai jo įmonės transportas įveikia po 5–6 tūkst. kilometrų per mėnesį, bet yra ir automobilių, po vienų metų eksploatacijos turinčių 200 tūkst. km ridą.

Servisas – svarbu

UAB „Transaibė“ direktorius daug metų dirba pervežimų srityje, todėl žino, kur kai kuriems komercinio transporto pardavėjams ir gamintojų atstovams reikėtų pasitempti. „Servisas nemaža dalimi nulemia pasirinkimą. Yra buvę atvejų, kai turinčio garantiją automobilio detalės tenka laukti dvi savaites. To neturėtų būti – dažniau pagal garantiją keičiamų detalių galima sandėlyje turėti ir tik sutvarkius automobilį pradėti aiškintis su gamintoju, ar tai garantinis remontas, ar ne“, – sako V.Kaziukonis.

Pasak jo, kiekvienas apsilankymas servise kainuoja, tad kuo rečiau nustatoma privaloma priežiūra, būtinas remontas – tuo įmonėms naudingiau. Tiesa, ne visus vizitus į servisą įmanoma suplanuoti iš anksto. Tokiu atveju itin svarbus tampa serviso tinklo dydis Lietuvoje. Pasak verslininko, konkurencinėje kovoje laimi tie pardavėjai, kurių techninio aptarnavimo centrų galima rasti ne tik sostinėje, bet ir kituose šalies miestuose.

Automobilių ekonomiškumas ir ekologiškumas turi tiesioginę įtaką ne tik sąskaitos už degalus dydžiui. Keliolikos per metus po 100 tūkst. kilometrų įveikiančių komercinių automobilių parką valdančios UAB „Baltic travel“ direktoriaus Valentino Machankovo teigimu, mikroautobusų ekologiškumas gali turėti tiesioginę įtaką įmonės išlaidoms. „Niekada gyvenime negalvojau, kad transporto ekologiškumo kriterijus bus aktualus, tačiau būna visaip. Pavyzdžiui, dalis mūsų mikroautobusų važiuoja į Skandinaviją, kur yra ekologiškumo mokesčiai – jie priklauso nuo „Euro“ standarto. Mūsų mikroautobusai nauji, su „Euro 5“ , tad didelių išlaidų išvengėme“, – pamena V.Machankovas.

Jo manymu, perkant automobilį labai svarbus ir degalų sąnaudų kriterijus. Tačiau ekologiškus ir ekonomiškus komercinius automobilius gali pasiūlyti daug gamintojų, tad ne mažiau svarbus yra mikroautobuso pavarų dėžės ir variklio lankstumas – ar būtina jungti žemesnę pavarą norint aplenkti lėčiau važiuojantį automobilį, su sunkiu kroviniu kylant į kalną.

Įtaką renkantis komercinį automobilį turi ir vairuotojo darbo vieta – kuo geriau ji įrengta, kuo lengviau valdomas mikroautobusas, tuo jo darbo kokybė geresnė, žmogus mažiau pavargsta. Vairavimo patogumas, įvairių privalumų (kaip kondicionierius ar autopilotas) kaina turi nemažą įtaką priimant galutinį sprendimą dėl transporto parko atnaujinimo. Vairuotojai yra labiau motyvuoti vairuodami geriau įrengtą ir patogesnę transporto priemonę.

 

VL

Rekomenduojami video