R. Dovydėno pieš.

Nemažai pasiekę žmonės nuveikia tikrai daug, o kitiems, žiūrėk, net ir smulkiems darbams neužtenka laiko. Pasinaudokite sėkmingų žmonių patarimais.

Nedirbkite viršvalandžių

Bent pusvalandžiu atsikėlusios anksčiau, laimėsite laiko svarbioms užduotims atlikti. Rytais jūs daug energingesnės, be to, kol kiti šeimos nariai miega, galima šį tą naudingo nuveikti.

Išnaudokite kelionės iš namų į darbą ir atgal laiką. Vairuodamos automobilį, galite pasiklausyti audioknygų. Jei keliaujate autobusu, imkitės vertingų skaitinių ar kartokite užsienio kalbos žodžius.

Jei dirbate ofise, pradėkite nuo svarbiausių užduočių. Juk mažiau svarbūs darbai gali luktelėti. Susiplanuokite darbus pagal svarbumą, susirašykite juos eilės tvarka ir veikite.

Neleiskite, kad jus trukdytų nesvarbiais klausimais. Pasistenkite maksimaliai susikoncentruoti į darbą. Nesiblaškykite atsakinėdamos į nereikšmingus kolegų klausimus, telefono skambučius ar žinutes. Tuo užsiimkite per pertraukėles.

Nedirbkite viršvalandžių. Jei neteisingai suplanavote darbus, darbe užtruksite ilgiau.

Dalį namų ruošai skiriamo laiko skirkite profesinei veiklai. Padalykite kitiems šeimos nariams bent dalį namų ruošos darbų.

Nepulkite prie elektroninio pašto

Vos pradėjusi darbo dieną, nepulkite prie elektroninio pašto. Skubiais klausimais jus visada pasieks telefonu. Elektroninius laiškus peržiūrėkite tik atlikusi svarbias užduotis.

Ar tik ne priklausomybė elektroninio pašto dėžutę tikrinti daugybę kartų per dieną? Jį tikrinkite iš ryto, vidurdienį ir baigiantis darbo dienai, kiekvieną kartą tam skirdamos po 30 minučių?

Pirmiausia parašykite ir išsiųskite jums pačiai svarbius laiškus. Kol atsakinėsite į gautuosius laiškus, gali būti, kad sulauksite atsakymų į savo išsiųstuosius.

Elektroninio pašto programos turi katalogus, į kuriuos galite suskirstyti gaunamus laiškus. Tai padės jums tvarkytis su dideliais laiškų srautais.

Laiko taupymo formulė

*Jei rytoj laukia sunki diena, anksti atsigulkite. Tai garantuoja sėkmę.

*Pirmąją dienos valandą skirkite sau.

*Susitikimus renkite kuo anksčiau.

*Prieš priimdamos sprendimą, gerai jį apsvarstykite, kad jų nereikėtų keisti.

*Rūšiuokite darbus. Dirbkite pirma tuos, kuriuos mėgstate, o įgavusios pagreitį, greičiau nudirbsite likusius.

*Būkite punktualios. Tai padeda taupyti laiką.

*Rūpinkitės savo sveikata – ligos atima daug laiko.

*Nemanykite, kad tapsite laimingos rytoj, būkite laimingos šiandien. Sutaupiusios laiko nuo darbų, galėsite jį skirti mylimiems žmonėms.

Neužsikuiskite namuose

Jei norite būti ir gera žmona, ir mama bei puiki darbuotoja, neužmirškite poilsio.

Vienu metu dirbkite ne kelis, bet vieną darbą. Kai bandote ir pietus virti, ir dulkes siurbti, ir vaiką prižiūrėti, ir dar į telefono skambučius atsakinėti, nė vieno darbo neatliekate gerai ir greitai.

Pravartu susidaryti darbų sąrašą. Pradėkite nuo svarbiausiųjų. Nenukrypkite nuo tikslo: net labai norėdamos atsiversti nuotraukų albumą, kai šluostote dulkes, nepasiduokite pagundai.

Nesusikraukite visų darbų vienai dienai. Daugeliui moterų taip būna savaitgalis. Tuomet pirmadienį išeinate į darbą… pailsėti. Kad savaitgaliais neslėgtų buitis, darbus reikia suskirstyti kiekvienai dienai. Pavyzdžiui, vieną dieną skalbimas, kitą – lyginimas, trečią – drabužių tvarkymas, ketvirtą ar penktą – maisto gaminimas savaitgaliui. Jei tinkamai įsuksite darbų ratą, namų ruoša taps paprastesnė. Svarbiausia, jūs nepervargsite.

Dirbsite produktyviau, jeigu dažnai darysite trumpas pertraukėles. Išsivirkite puodelį kavos ar arbatos, tai padės atsipalaiduoti. Žinoma, penkių minučių pertraukėlės naudingesnės darbo pradžioje, o ne pabaigoje.

Dalykitės darbeliais. Ne jūs viena gyvenate šiuose namuose, dar – vyras, vaikai. Taigi užsukti į prekybos centrą gal net patogiau jam, šiukšles išnešti – vaikams.

Neatidėliokite reikalų. Jei susidėvėjo šluota, nusipirkite naują jau šiandien. Jei norite pasižvalgyti po parduotuves ir, galbūt, įsigyti kažką vertingo, tačiau namie – tuščias šaldytuvas, pasirinkite, kas svarbiau.

Negaiškite laiko eilėse, kai yra internetas. Jei už komunalines paslaugas galite sumokėti internetu per kelias minutes, kam gaišti laiką eilėse? Jei turite skalbimo mašiną, kam skalbti rankomis, tegu ir jautrius, vilnonius skalbinius? Pasirinkite atitinkamą skalbimo programą.

Planuokite būsimus darbus. Paprastoje užrašų knygutėje susirašykite darbus, kuriuos teks atlikti po savaitės ar mėnesio. Tuomet nepamiršite vizito pas odontologą ar draugės gimimo dienos.

Kad gerai jaustumėtės fiziškai bei emociškai ir pajėgtumėte užsiimti intelektine veikla, turite miegoti apie aštuonias valandas. Miego trūkumas neigiamai atsiliepia atminčiai, didina nelaimingų atsitikimų riziką, daugiau daroma klaidų.

Skirkite laiko dvasiniams poreikiams. Jokia kita investicija nepadės įgyti tokios išminties, kad turiningai išnaudotumėte ne tik kiekvieną dieną, bet ir visą savo gyvenimą. Tai gali būti ne tik kultūriniai renginiai ar paskaitos, bet ir dvasinės praktikos – meditacija ar malda, bažnyčios lankymas.

Ina Laumenytė