Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Vilniaus
Rubrika
Anglija pasitiko saulėtu oru

Šiandien reta šilutiškių šeima nėra išlydėjusi savo vaikų ar bent artimųjų į Angliją: kas dirbti, kas mokytis, o kai kurių artimieji ūkanotajame Albione jau suleidę šaknis – turi savo namus. Ir mes vykome aplankyti savųjų vaikų ir anūkų.

Kelionė

Smagu, kad galėjome skristi iš Palangos oro uosto – nebereikia belstis per visą Lietuvą. Skrydis į Stanstedo oro uostą buvo sėkmingas –tiksliai pagal grafiką pakilome ir po poros valandų nusileidome. Nelijo, švietė saulė, buvo šilta. Mūsų kelionės tikslas buvo Svindonas – miestas Pietų Anglijoje, tarp Bristolio ir Redingo. Jame yra didelė geležinkelio stotis, išplėtota automobilių, telekomunikacijų pramonė. Miestas žinomas žiedinių sankryžų gausa.

Svindone yra garsiausia, vadinamoji Magic Roundabout sankryža. Ši žiedinė sankryža sudaryta iš pagrindinio žiedo ir aplink jį įrengtų 5 mažesnių žiedų, į kuriuos įvažiuojama iš 6 gatvių. Važiavome keturių juostų automagistrale. Šalikelėse plytėjo žaliuojančios pievos, gražiai suarti laukai, ant kalvelių ganėsi avys. Nuolatos lydėjo rudenio nugelsvinti klevai.

Į Velsą

Atvykęs į svečią šalį visada nori kuo daugiau pamatyti, tad jau kitą dieną išskubėjome pasižvalgyti po kalnuotąjį Velsą. Kelias netrumpas, tad į valias galėjome žvalgytis į pakelėje pralekiančius vaizdus: kalvas, senovinius tiltus, kuriuos buvo tekę matyti tik kino filmuose, mažus kaimelius su mūsų akiai neįprastai suręstais namais, prie kurių dar gausiai žydėjo darželio gėlės. Velsą pasiekėme pervažiavę vieną didžiausių Jungtinės Karalystės kabantį tiltą Severn Bridge. Jo ilgis – 1 600 metrų, ilgiausias atstumas tarp atramų – 988 m. Kalbama, kad iki 2018 m. pabaigos Didžiojoje Britanijoje bus panaikintas mokestis už važiavimą šiuo tiltu. Didžiulis tiltas, vienintelis jungiantis Angliją ir Velsą, bus nemokamas jau visai netrukus: šiandien už važiavimą tiltu vairuotojams tenka mokėti 6,70 svaro. Per metus Severn pervaža prarieda apie 25 mln. automobilių.

Velsas sužavėjo savo didybe. Iš abiejų kelio pusių tolumoje driekėsi aukšti kalnai, kurių papėdėse įsikūrę maži miesteliai, su namais, panašiais į ilgus traukinukus. Aukščiausia vieta – Snowdon viršūnė (1085 m virš jūros lygio). Pagrindinis miestas ir regiono sostinė – Kardifas, esantis pietinėje Velso dalyje. Nutarėme jį aplankyti kitą kartą.

Senovinis Malboras ir Oksfordas

Malboro (Marlborough) miestas įsikūręs netoli Svindono. Įvažiavus į jį, iš karto padvelkė senove. Pasivaikščiojome pagrindine gatve grožėdamiesi senoviniais pastatais, bažnyčiomis, jaukiomis suvenyrų parduotuvėlėmis ir neįprastais mūsų akiai žydinčiais krūmais ir medžiais, nokinančiais spalvotus vaisius. Čia nusipirkau knygų skirtukų į savo kolekciją ir Antuano de Sent Egziuperi „Mažąjį princą“ anglų kalba (lauktuvės ir dovana anūkui gimtadienio proga).

Į Oksfordą nuvažiavome temstant, tad mieste pamažu žiebėsi pirmosios šviesos. Mieste labai daug jaunų žmonių. Ir nieko keista, juk tai mokslo šventovė – jame įsikūręs vienas iš seniausių ir garsiausių pasaulyje Oksfordo universitetas, tad jame daugybė studentų iš viso pasaulio. Vaikščiojome ir fotografavomės prie didingų senovinių pastatų, mokslo įstaigų, bažnyčių, paminklų, kurių apstu šiame mieste.

Prasidėjus piko valandai, mūsų akys pamatė tai, ko niekada niekur nebuvo regėjusios – pagrindinę gatvę užplūdo dviaukščiai autobusai – važiavo vienas po kito. Lengvųjų automobilių nesimatė, tačiau dviratininkai čia – visaverčiai eismo dalyviai. Jų daugybė visuose miestuose, kuriuose tik pabuvojome. Žmogus ant dviračio nei paskubės, nei ką nors praleis…

Oksforde gausu senovinių pastatų.

Miesto centras – Carfax, nuo kurio pagrindinės gatvės išsišakoja keturiomis pasaulio šalių kryptimis. Šioje vietoje viduramžiais buvo miesto–tvirtovės vidurys. Yra Šv. Mykolo (XI a.) ir Švč. Mergelės Marijos (XIII a.) bažnyčios, Bodlio biblioteka, Šeldono teatras. 1965 m. Oksforde įkurtas šiuolaikinio meno muziejus. Ašmolio muziejuje, įkurtame dar 1683 m., yra daug garsių meno ir archeologijos eksponatų.

Svindone

Iš priemiesčio, kuriame lankėmės, į miesto centrą važiavome keletą kartų: pasivaikščioti, po parduotuves pasižvalgyti (juk įdomu, kokios ten kainos), papietauti ir pasmaližiauti ledų, apie kuriuos tiek daug buvome girdėjusios. Smagu, kad niekur neteko laukti ilgai eilėse. Akcijų metu žmonės gali nusipirkti įvairių tris kartus ar dar daugiau nupigintų prekių. Žinodami, ko jiems reikia, kantriai laukia ir sulaukia, taip nemažai sutaupydami. Lietuviškų maisto produktų – duonos, miltų, kruopų, sūrelių, varškės ir kitų – nusiperka lenkų parduotuvėse. Kartais ir didesniuose prekybos centruose.

Svindone yra daug parkų, dviračių takų, vaikų žaidimų aikštelių, kurios ir po penketo metų atrodo tarsi tik prieš kelis mėnesius būtų įrengtos. Nors jau ruduo, tačiau aplinkui visur dar labai žalia, tik medžiai barsto geltonus lapus. Voverytės parkuose riešutus kremta tiesiai iš rankos, tai labai patinka vaikams. Sutikti žmonės šypsosi, su visais sveikinasi (kaip mums to trūksta).

Daugelyje matytų žiedinių sankryžų auga didžiuliai medžiai.

Ko žmonės, gyvendami Anglijoje, dažniausiai pasiilgsta?

Mūsiškiai sakė, kad artimųjų ir… cepelinų. Pastarūjų virti nebandėme – bulvės ne tokios, o plokštainį kepėme – buvo skanu. Dovanų atvežtas šakotis ištirpo per porą dienų – vaikai kirto apsilaižydami. Džiugu, kad ir vaikai, ir anūkai kalba lietuviškai.

Ko trūksta? Laisvo laiko. Kai nori turėti, reikia daug dirbti, kartais ir savaitgaliais.

Savaitė Jungtinėje Karalystėje prabėgo nepastebimai. Parsivežėme puikių įspūdžių, daug pamatėme savo akimis. Įspūdžiais galime pasidalinti su tais, kurie ruošiasi keliauti.