Petro Skutulo nuotr.

Kovo 5 d. kelio Šilutė – Rusnė 400 m ilgio ruože vandens nebuvo, automobiliai važiavo be trikdžių. Smalsuolius traukė ledo vainikais tarsi sijonais saulėje spindėję medžiai, tai priminė, jog medžiai iki šalčių buvo beveik metro gylio potvynio vandenyje. Tiek vandens tuomet sėmė ir kelią.

Šią savaitę kelyje Šilutė–Rusnė prasidės parengiamieji darbai užliejamo kelio ruožui rekonstruoti ir estakadai statyti. Pirmiausia numatytame rekonstruoti kelio ruože statybų rangovo AB „Kauno tiltai“ darbininkai pradėjo kirsti kelkraščiuose ir ant kelio pylimo augančius senus uosius, beržus, liepas.

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos praneša, kad rengiantis rekonstrukcijos darbams bus iškirsti eismo saugai pavojų keliantys 288 seni, alėją sudarantys  medžiai. Pranešime akcentuojama, kad kraštovaizdžiui atkurti tiek pat medžių bus pasodinta abipus kelio palei visą rekonstruotą kelio ruožą, išskyrus estakadą.

Memorandumas dėl medžių

„Medžių atsodinimo ir vėliau nuolatinės jų priežiūros bei apsaugos klausimai numatyti šiandien (2018.03.05 – red. pastaba) pasirašytame Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos ir Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos memorandume.

Memorandume numatyta, kad Kelių direkcija ne tik užtikrins medžių prie kelio Šilutė–Rusnė atsodinimą, bet rūpinsis ir kitų unikalių, su keliais susijusių Nemuno deltos regioninio parko kraštovaizdžio elementų išsaugojimu. Medžių juostos bus saugomos, prižiūrimos ir atnaujinamos prie regioniniame parke esančių Kintų–Ventės, Rusnės–Pakalnės ir kitų kelių“, – teigiama Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos pranešime.

Susisiekimo ministerija primena, kad Rusnės estakada bus statoma krašto kelyje Nr. 206 Šilutė–Rusnė, kuris vienintelis veda į Rusnės salą. Rekonstruojamame 5 km ilgio kelio ruože bus įrengta nauja kelio dangos konstrukcija, apie 1,8 km ilgio kelio atkarpa prie estakados bus paaukštinta. Atsižvelgiant į Šilutės rajono turizmo ir rekreacijos poreikius, ties rekonstruojamu keliu ir per estakadą bus nutiestas 4,5 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas. Pačiame žemiausiame, kasmet užliejamame kelio ruože bus pastatyta gelžbetoninė sijinė 750 m ilgio dviejų eismo juostų estakada.

Potvynis prasidėjo 2017 m. spalio 16 d.

Pamario krašto gyventojai puikiai žino, kad žemiausią 400 m ilgio šio kelio ruožą kiekvieną pavasarį (kartais ir rudenį) užlieja Nemuno žemupio upių potvynis, todėl apie 40 dienų per metus kelias būna nepravažiuojamas lengvaisiais automobiliais. Lengvieji automobiliai užliejamu ruožu važiuoja, kol vandens gylis neviršija 15 cm. Iki 80 cm gylio užlietu ruožu automobilius perkelia traktoriai, jei gylis dar didesnis – transporto eismas keliu draudžiamas.

Valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ duomenimis, dar tęsiasi pernai spalio 16 d. prasidėjęs potvynis. Šiuo metu kelias Šilutė–Rusnė yra pravažiuojamas. Ekstremali situacija buvo susidariusi šių metų vasario 1–6 ir  9–12 d., kai vandens gyliui viršijus 80 cm automobiliai nebuvo keliami.

Parengta pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos informaciją