Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pandemija: kaip karantiną išgyvena lopšeliai-darželiai?

Pandemijai tebesitęsiant ir Kėdainių miesto darželiai buvo priversti keisti savo gyvenimo tempą ir pereiti prie nuotolinio ugdymo.

Pasiteiravome mokymo įstaigų vadovų ar juos pavaduojančių asmenų, kaip šie vertina tokį ugdymosi būdą, kaip sekasi įveikti iškilusias kliūtis, besimokant nuotoliniu būdu.

Tobulino kompetencijas

Kėdainių lopšelio-darželio „Vyturėlis“ direktorė Kristina Sinkevičienė teigė, kad nuotoliniam ugdymui rengtasi atsakingai.

„Ruoštis ugdymui per atstumą pradėjome dar rugsėjo mėnesį, kuomet buvo pastebėti rajone vis labiau kylantys susirgimų atvejų skaičiai.

Pedagogai intensyviai mokėsi, tobulino kompetencijas informacinių technologijų srityje, ieškojo naujų ugdymo būdų bei metodų, kuriuos galėtų panaudoti ne tik kontaktinio, bet ir nuotolinio ugdymo metu“, – pabrėžia ugdymo įstaigos vadovė.

Lengviau perprantama

Antroji koronaviruso banga, anot K. Sinkevičienės, ugdymo įstaigos bendruomenei gerokai lengviau perprantama, o nuotolinis ugdymas vyksta kur kas sklandžiau ir paprasčiau tiek vaikams, tiek tėvams, tiek lopšelio-darželio darbuotojams.

„Pirmosios koronaviruso bangos metu viskas buvo nauja, netikėta, neįprasta.

Tačiau po jos visi pasisėmėme patirties, išanalizavę atliktą darbą, padarėme išvadas ir antrą kartą startavome kur kas stipresni, užtikrintesni ir jau žinodami kaip turime dirbti“, – sako K. Sinkevičienė.

Nepraranda vilties

Ugdymo įstaigos vadovė mano, kad ir koks kokybiškas bebūtų nuotolinis mokymas, realaus bendravimo su ugdytiniais jis neatperka.

„Nors šią akimirką tikrai sunku numatyti, kada teks vaikams sugrįžti į darželį, tačiau ugdymo įstaigos darbuotojai nepraranda vilties ir tiki stebuklu, jog tai kuo greičiau įvyks“, – viliasi K. Sinkevičienė.

Kėdainių lopšelį-darželį „Vyturėlis“ lanko apie 30 ugdytinių.

Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Regina Bičkienė taip pat mano, kad ugdymo įstaigos bendruomenė tinkamai dirba nuotoliniu būdu.

„Dar pavasarį ugdymo įstaigos darbuotojai ilgojo karantino metu tobulino savo kompetencijas.

Kadangi esame lopšelis-darželis, todėl ypatingų programų, sudėtingų bendravimo tinklų ar platformų nesirenkame.

Nuotolinį mokymąsi vykdomas kur kas paprasčiau.

Užimtumo užduotėles vaikams teikiame per „Zoom“ ar „Messenger“ programas“, – įvardija R. Bičkienė.

Pozityvus požiūris

„Nors visa tai nėra nauja ir pedagogams jau žinoma, tačiau, nepaisant to, nuotolinio mokymosi rūpesčiais dalijamės ir su aplinkiniais, t. y. ir su ugdytinių tėvais, kurių pagalba vaikučiams labai reikalinga.

Reikalui esant, pedagogai pasiruošę bendrauti su šeima individualiai.

Džiaugiamės tėvų pozityviu požiūriu į mokymosi procesą namuose, nes sėkmingam proceso užtikrinimui būtinas jų įsitraukimas, vaikučių motyvavimas.

Gautu rezultatu lieka patenkintos abi pusės – tiek lopšelio-darželio bendruomenė, tiek ugdytinių tėvai.

Mano nuomone, tai – svarbiausia“, – sako R. Bičkienė.

Svarbiausia – išlikti sveikiems

Neveikiantys darželiai – siekis išsaugoti tiek ir suaugusiųjų, tiek ir vaikų sveikatą, mano R. Bičkienė.

„Juk svarbiausia, kad visi būtume sveiki, o bendromis pastangomis viską, ką esame užsibrėžę, anksčiau ar vėliau pasieksime.

Norisi, kad laukimas, kuomet galėsime vėl dirbti kaip dirbę, mus visus sustiprintų ir viltingai vestų į priekį“, – teigia direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

Kėdainių lopšelį-darželį „Pasaka“ lanko apie 45–47 vaikus.

Budrūs ir pasiruošę

Savo įstaigos pasiruošimą nuotoliniam mokymui teigiamai įvertino ir Kėdainių lopšelio-darželio „Žilvitis“ direktorė Audra Savo įstaigos pasiruošimą nuotoliniam mokymui Kėdainių lopšelio-darželio „Žilvitis“ direktorė Audra Pakštienė įvertino teigiamai.

„Vyraujant pandemijai visi turime būti it kareiviai – budrūs.

Didžiausias iššūkis mūsų ugdymo įstaigos pedagogus aplankė pavasarį, kuomet labai greitai, neturėdami patirties ir pakankamai laiko turėjome perorganizuoti savo darbą.

Tačiau nepaisant sunkumų, su kuriais teko susiduri, buvau labai patenkinta mūsų ugdymo įstaigos pedagogų komanda.

Bendradarbiaudami vienas su kitu, dalindamiesi informacija, jie puikiai pasirodė sudėtingu laikotarpiu, kuomet vaikai turėjo būti ugdomi nuotoliniu būdu.

Nors tikrai nesitikėjome, kad ir vėl teks pereiti prie mokymosi per atstumą, tačiau šį kartą mes nesame tokie pasimetę. 

Dabar jau turime pasirengę nuotolinio ugdymo tvarką, kiekvienas pedagogas ją turi po ranka ir žino, kaip viskas turi veikti“, – tikina A. Pakštienė.

Palaiko nuolatinį ryšį

A. Pakštienė mano, jog nuotoliniame ugdyme – svarbiausia išlikti kantriam ir per daug neįkyrėti.

„Nors dirbant nuotoliniu būdu, – labai svarbus grįžtamasis ryšys iš vaikučio namų, tačiau, atsižvelgdami į tai, jog dauguma ugdytinių tėvų net ir karantino laikotarpiu turi dirbti, esame susitarę, įkyriai to nereikalauti.

Žinoma, jei grįžtamojo ryšio iš šeimos ilgai nesulaukiame, kreipiamės asmeniškai telefonu ar elektroniniu paštu.

Labai svarbu palaikyti nuolatinį ryšį su vaiku ir žinoti, kaip jis gyvena, kaip jaučiasi, ką veikia, kokia jo sveikata, tačiau tą daryti reikia apgalvotai, nenuvarginant nei savęs, nei vaikučių bei jų tėvelių.

Mokydami per atstumą, stengiamės neskirti vaikams itin sunkių užduotėlių. Dažniau renkamės įdomias, kurių atlikimo procesas vaiko nenuvargintų, o Kėdainių lopšelio-darželio „Puriena“ direktorės Birutės Naruševičienės manymu, dirbti nuotoliniu būdu ir bendrauti su vaikais grupėse realiai – du skirtingi dalykai, tačiau kai tokia neeilinė situacija už lango, privalome prisitaikyti ir mes.

Kėdainių lopšelio-darželio „Puriena“ direktorės Birutės Naruševičienės manymu, dirbti nuotoliniu būdu ir bendrauti su vaikais grupėse realiai – du skirtingi dalykai, tačiau kai tokia neeilinė situacija už lango, privalome prisitaikyti ir mes.sudomintų“, – sako A. Pakštienė.

Vykdo projektą

Ugdymo įstaigos vadovė viliasi, kad greitu metu visi vaikučiai sugrįš į savas grupes ir įsitrauks į įprastinį ugdymo procesą.

Kėdainių lopšelį-darželį „Žilvitis“ lanko apie 30–35 ugdytinius.

Du skirtingi dalykai

Apie sėkmingai vykdomą nuotolinį mokymąsi kalba ir Kėdainių lopšelio-darželio „Puriena“ direktorė Birutė Naruševičienė.  

„Žinia, jog lopšeliuose-darželiuose skelbiamas karantinas, buvo netikėta, bet svarbiausia, jog tiems netikėtumams mes jau buvome pasirengę, kadangi turėjome labai gerą pamoką pavasarį.

To dėka, dabar su sudėtinga padėtimi susitvarkėme kur kas lengviau ir paprasčiau.

Elementaru, jog dirbti nuotoliniu būdu ir bendrauti su vaikais grupėse – du skirtingi dalykai, tačiau kai tokia neeilinė situacija už lango, privalome prisitaikyti ir mes“, – teigia B. Naruševičienė.

Kėdainių lopšelį-darželį „Puriena“ lanko daugiau nei 50 vaikų.

Dirbti lengviau

Anot Kėdainių lopšelio-darželio „Varpelis“ laikinai einančios direktorės pareigas Jolitos Miliškevičienės, antrą kartą dirbti nuotoliniu būdu buvo lengviau: „Jau žinojome tvarką, mokėjome dirbti platformose, buvo sukurtos socialinio tinklo „Facebook“ nuotoliniam mokymuisi skirtos grupės.

Ruošėsi antrai bangai

„Po pirmos koronaviruso bangos įstaiga įsigijo daugiau kompiuterių, sustiprino interneto tiekimą visose grupėse.

Taip pat supažindino darbuotojus su parengta ekstremalios situacijos, nuotolinio ugdymo  tvarka.

Pedagogai susikūrė uždaras grupes socialinėje erdvėje, „Zoom“ platformoje, per kurias kėlė nuotolinio mokymo užduotis, bendravo su tėvais ir vaikais“, – apie pasiruošimą antrai koronaviruso bangai kalba J. Miliškevičienė.

Sunkiausia tėvams

J. Miliškevičienės, nuomone, iš pradžių nuotolinis ugdymas vaikams buvo smagus, patiko kompiuterio ekrane matyti savo draugus, mokytojus, kartu atlikti paskirtas užduotis, pasikalbėti.

„Sunkiausia šioje situacijoje, manau, tėvams, kurie dirbdami nuotoliniu būdu, dar turi rasti laiko ir vaikų nuotoliniam ugdymui.

Stengiamės neapkrauti tėvų, užduočių atlikimo laikas nenustatomas, per „Zoom’ą“ bendraujama tėvams patogiu metu.

Šioje situacijoje sunku ir tai, jog trūksta fizinio kontakto, vaikai įpratę apsikabinti, bendrauti ir bendradarbiauti betarpiškai, tiek su draugais, tiek su ugdymo įstaigoje dirbančiais pedagogais“, – nuomonę dėsto J. Miliškevičienė.

Pasiilgo triukšmo

J. Miliškevičienė pasidžiaugia, ugdytinių tėvelių sąmoningumu.

„Džiugu, kad mūsų darželį lankančių vaikučių tėvai laikosi rekomendacijų ir pagal galimybes neveda savo atžalų į ugdymo įstaigą, taip saugodami ugdymo įstaigos darbuotojus, save, o, svarbiausia, savo vaikus.

Tikimės ir labai laukiame, kada darželis bus pilnas vaikų, jau pasiilgome triukšmo, švenčių, šurmulio“, – viliasi J. Miliškevičienė.

Praėjusią savaitę Kėdainių lopšelį-darželį „Varpelis“ lankė 56 ugdytiniai, šiuo metu ugdymo įstaigoje 38 vaikai. 

Džestina BORODINAITĖ

Rekomenduojami video