Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Teisybės paieškos – tik atkakliausiems pacientams

Į „Gimtojo Rokiškio“ redakciją kreipėsi odontologų paslaugomis nusivylęs rokiškietis. Iš Ligonių kasų apmokėti dantų protezai, turėję palengvinti gyvenimą, džiaugsmo toli gražu nesuteikė ir senatvės nepraskaidrino.

Išsiaiškinti, ar paslauga buvo atlikta tinkamai, o jeigu ne, prisiteisti turtinę ar neturtinę žalą, įmanoma, tačiau tam reikia nemažai laiko, žinių ir atkaklumo. Ir, beje, tokių paieškų rezultatai nebūtinai bus paciento naudai.

Kaip „Gimtajam…“ komentavo Odontologų rūmų viešųjų ryšių specialistė Justina Steponavičiūtė, pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės į kokybišką ir kvalifikuotą odontologinės sveikatos priežiūrą, turi teisę dėl turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, kuri yra privaloma ikiteisminė institucija. Taip pat pacientų skundus, nesusijusius su žalos atlyginimu, nagrinėja Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

Odontologų rūmai nagrinėja pacientų pareiškimus dėl odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugų, vertindami suteiktų paslaugų kokybę bei profesinę etiką.

Tačiau pirmiausia pacientas privalo raštu kreiptis į sveikatos įstaigos, kurioje buvo suteikta paslauga, vadovą. Šis ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų privalo išnagrinėti paciento kreipimąsi ir raštu pranešti jam apie nagrinėjimo rezultatus. Jeigu paciento netenkina sveikatos priežiūros įstaigos vadovo atsakymas raštu, jis turi raštu kreiptis į Odontologų rūmus (Jasinskio g. 16, Vilnius).

Šie nagrinėja tik tuos pacientų pareiškimus, prie kurių yra pridėtas sveikatos priežiūros įstaigos vadovo atsakymas raštu dėl pareiškime išdėstytų faktų. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad pacientas pareiškime, kurį paštu siųs Odontologų rūmams, privalo pridėti notaro patvirtintą asmens tapatybės dokumento kopiją. Odontologų rūmai, gavę paciento pareiškimą, sudaro komisiją, vertinsiančią odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugų kokybę.

Jei pacientas nesutiks su komisijos išvada, jis gali apskųsti ją teismui, tačiau ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo arba nuo tos dienos, kai buvo sužinota apie tokį sprendimą.

Rekomenduojami video