Veidaknygės nuotr.

Stuburas ar nugaros raumenys toli gražu ne vieninteliai kalti dėl nugaros skausmo, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Pasak jo, nugaros skausmas gali atsirasti ir dėl moteriškų bei vyriškų hormonų pakitimų ar net streso, o atsikratyti skausmo padeda ne tik mankšta, bet ir taisyklinga mityba.

„Priežasčių skaudančiai nugarai yra daugybė, tačiau dažniausiai daugumai tai asocijuojasi su stuburu. Bet jis ar nugaros raumenys toli gražu ne vieninteliai kalti dėl nugaros skausmo – yra ir kitos skausmo priežastys“, – sako A. Unikauskas.

Jis tikina, kad nugaros skausmai – viena dažniausių kreipimosi į gydytojus priežasčių. Pasak medikų, per gyvenimą 60–80 proc. žmonių bent kartą jautė nugaros skausmą. A. Unikauskas sako, kad skaičius toks didelis ir dėl to, kad skausmą gali lemti įvairios ligos.

Pirmoji A. Unikausko įvardijama galima nugaros skausmo priežastis – inkstų akmenys. „Inkstų akmenligė sukelia į nugaros skausmą panašius pojūčius. Viena iš priežasčių – vartojate daug špinatų ir riešutų, „sauso“ maisto, todėl jūsų kraujyje per daug kalcio.

Norint išvengti inkstų akmenų, priduria gydytojas, reikėtų vartoti citrinų sultis arba obuolių actu pagardintas vandenį, kurį galima vartoti reguliariai.

A. Unikauskas sako, kad apatinės nugaros dalies skausmas gali būti endometriozės ar gimdos miomų požymis.

„Dėl to kaltas didesnis estrogeno kiekis. Gimdos miomos, kiaušidžių cistos – taip pat atsiranda dėl padidėjusio estrogeno kiekio. Policistinių kiaušidžių sindromas – jis susijęs su per dideliu androgenų keikiu. Jei jums būdinga viena iš šių būklių, jaučiamą skausmą tikrai galima apibūdinti kaip apatinės nugaros dalies skausmą“, – tikina jis.

Šiuo atveju profesorius pataria pakeisti mitybą – valgyti daugiau daržovių (kopūstų, brokolių), nes jos padės subalansuoti estrogeno lygį.

Taip pat patartina nevartoti pieno produktų, valgyti jūros dumblius, jie padeda reguliuoti estrogeno lygius.

„Labai svarbu pradėti mokytis ir taikyti protarpinį badavimą. Vartokite mažai angliavandenių turintį maistą. Didelis angliavandenių kiekis paskatins papildomą insulino išskyrimą, o tai padidina androgenų išskyrimą. Taigi ir čia svarbi sveika mityba“, – sako A. Unikauskas.

Dar viena nugaros skausmo, nesusijusio su stuburu, priežastis – padidėjusi prostatos liauka. Dėl prostatos sutrikimų atsiradę skausmai gali plisti į nugarą. Jei turite šia problemą, pabrėžia gydytojas, labai svarbu vengti pieno produktų.

Be to, teigia A. Unikauskas, nugaros skausmą gali sukelti ne tik fiziniai, bet ir emociniai sunkumai. „Deja, ant nugaros mes nešiojame ne tik sunkius daiktus, bet ir sunkų gyvenimą. Stresas, nerimas taip pat gali sukelti nugaros skausmą, todėl jo reikėtų vengti“, – pataria medikas.

Pasak jo, apklausos rodo, kad sėdėdami žmonės per dieną praleidžia vidutiniškai dešimt valandų – darbuotojai nuo kėdžių nepakyla net per pietų pertrauką. Todėl dar viena priežastis – juosmens lordozė.

 

Parengė Gertrūda Stripeikytė.