„Dirbu kompiuteriu ir kartais labai išvargsta akys – jaučiu skausmą, po ilgo įtempto darbo kompiuterio vaizdą matau tarsi per miglą. Kaip paprastais būdais padėti užkirsti kelią akių ligoms?“ – klausia Martynas iš Plungės.

Banyte-Ruta_web

Atsako vaistininkė Jolita Bespalovienė.

Elektroniniai prietaisai neatsiejama ne tik daugelio žmonių darbo, bet ir laisvalaikio dalis, o įtemptas darbas kompiuteriu ar naršymas be pertraukų išmaniajame telefone veikia mūsų regos aštrumą.

Žmonėms, dirbantiems kompiuteriu, būtina daryti pertraukas. Po 1 val. darbo turi būti daroma 5–10 min. pertrauka. Skaitant svarbu išlaikyti pakankamą atstumą, jis turi būti ne mažesnis nei 30 cm iki objekto. Naudinga stengtis ir kuo dažniau žiūrėti į tolį, pasirūpinti, kad darbo vieta būtų tinkamai apšviesta – tiesioginiai saulės spinduliai neturėtų kristi į kompiuterio ekraną, arba šviesti prieš darbo vietą.

Nuo ilgo nepertraukiamo darbo kompiuteriu ne tik silpsta rega, bet ir sausėja akys, todėl būtina stengtis kuo dažniau mirksėti ir taip drėkinti akies paviršių. Labai dažna klaida, kad žmonės, daug dirbantys kompiuteriu, savo pertraukas praleidžia naršydami telefone. Verčiau šį laiką išnaudokite trumpam pasivaikščiojimui lauke, užsiimkite veikla, nevarginančia akių.

Galite atlikti ir akių pratimų. Porą sekundžių žiūrėkite į toli esantį objektą, tuomet 3–5 sekundėms nukreipkite žvilgsnį į 30–40 cm atstumu laikomą tušinuką, tai kartokite iki 12 kartų. Naudinga ir paprasčiausiai minutėlei užmerkti akis, lengvais rankų pirštų judesiais pamasažuoti akių vokus.