Pluoštinių kanapių sėklose yra daug omega-3 bei kitų riebiųjų rūgščių, gerinančių širdies sveikatą.

Šiais laikais vis daugiau žmonių laiko kanapių sėklas naujuoju supermaistu. Sėklos turi daugybę organizmui reikiamų maistinių medžiagų, kurių vartojimas turi didelę naudą mūsų sveikatai.

Nors pluoštinių kanapių sėklos yra išgaunamos iš Cannabis Sativa augalo, jos nesukelia marihuanai būdingo svaiginančio efekto.

Šios mažos, rudos sėklos turi daugybe baltymų, skaidulų bei sveikųjų riebiųjų rūgščių, tokių kaip omega-3 ir omega-6 rūgštys. Pluoštinių kanapių sėklos taip pat yra žinomos kaip geras antioksidantas, gerinantis širdies, odos bei sąnarių sveikatą.

Kanapių sėklų maistinė nauda

Baltymai

Pluoštinių kanapių sėklose yra beveik tiek pat baltymų kaip sojos pupelėse. 30 g kanapių sėklų turi beveik 10 gramų baltymų. Šios sėklos – tai pilnas baltymų šaltinis, suteikiantis organizmui visas devynias svarbiausias aminorūgštis. Jos yra visų baltymų sudedamosios dalys, kurių organizmas negali pagaminti pats, todėl žmogus privalo gauti per mitybą. Augaliniai maisto produktai retai būna pilnais baltymų šaltiniais, todėl pluoštinių kanapių sėklos labai tinka vegetariškai ar veganiškai dietai.

Nesotieji riebalai

Polinesotieji riebalai, o ypač omega-3 riebiosios rūgštis turi didelę naudą mūsų sveikatai. Pluoštinių kanapių sėklos – tai puikus svarbiausių riebiųjų rūgščių šaltinis. Mūsų organizmas negali pagaminti šių medžiagų, todėl turime jas pasisavinti per mityba. Riebiosios rūgštis turi didelę įtaką ilgalaikei žmogaus sveikatai.

Skaidulos

Didžioji dalis skaidulų, esančių kanapių sėklose, glūdi sėklos lukšte, todėl jei įmanoma, pirkite sėklas su lukštais. Tačiau net be lukštų, šios sėklos yra nepakartojamas skaidulų šaltinis. Vartojant pakankamai skaidulų kiekvieną dieną sumažėja apetitas, pagerėja žarnyno veikla, stabilizuojasi cukraus kiekis kraujyje.

Vitaminai ir mineralai

Pluoštinių kanapių sėklose esantis vitaminų kiekis yra išties įspūdingas. Jose yra gausu vitamino E, magnio, fosforo ir kalio. Kanapių sėklos taip pat yra puikus geležies, cinko, vitamino B šaltinis.

Kanapių sėklų nauda sveikatai

Kartu su maistine nauda, pasak mokslinių tyrimų pluoštinių kanapių sėklos taip pat turi didelį, teigiamą poveikį mūsų sveikatai.

Smegenų apsauga

Daugybės tyrimų, tiriančių kanapių sėklas, dėka buvo nustatyta, kad sėklose esančių vitaminų, mineralų bei kitų maistinių medžiagų dėka, jos turi neuroprotekcinį, priešuždegiminį poveikį bei galimai padeda kontroliuoti ir apsaugoti imuninę sistemą. Medžiagoje esantis kanabidiolis (CBD) padeda numalšinti neurologinių ligų simptomus, tokių kaip Parkinsono, Alzhaimerio liga, išsėtinė sklerozė ar neuropatinis skausmas.

Širdies sveikata

Omega-3 riebiosios rūgštys gerina širdies būklę bei sumažina įvairiausių širdies ligų riziką. Pluoštinių kanapių sėklose yra daug omega-3 bei kitų riebiųjų rūgščių, gerinančių širdies sveikatą.

Sėklose taip pat yra daug arginino – aminorūgšties, kuri pavirsta į azoto oksidą. Ši medžiaga yra labai svarbi arterijų ir venų išsiplėtimui ir išlaiko kraujagyslių sieneles lygias ir elastingas.

Sumažina uždegimus

Pluoštinių kanapių sudėtyje esančios sveikos riebiosios rūgšyts taip pat padeda numalšinti uždegimus. Taip pat sėklose yra daug gamma linoleno rūgšties, kuri taip pat pasižymi priešuždegiminiu poveikiu. Vertėtų paminėti, kad atliekant tyrimus su šia rūgštimi buvo pastebėta, kad jos nauda pastebima tik didėlemis dozėmis, todėl sėklų valgymas gali būti ne toks efektyvus, kaip tikimasi.

Kanapių sėklose esančios medžiagos padeda sumažinti uždegimus ir kovoti su tokiomis lėtinėmis ligomis kaip medžiagų apykaitos sindromas, 2 tipo diabetas, artritas, širdies bei kepenų ligos.

Kanapių sėklos – tai puikus maisto papildas, suteikiantis organizmui reikiamų aminorūgščių, skaidulų, vitaminų ir mineralų. Šių medžiagų lygio atstatymas greitai pagerina savijautą ir užtikrina geresnį, sveikesnį gyvenimą.