Nors tulžies pūslė gyvybiškai svarbus organas, ji labiausiai ignoruojama, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Jo teigimu, tulžis skaido riebalus (panašiai kaip riebaluotas rankas nuplauna muilas), užtikrina riebaluose tirpstančių vitaminų pasisavinimą, sutepa storąją žarną, apsaugo nuo akmenų susidarymo.

„Kai tulžies pūslė išoperuojama, – aiškina A. Unikauskas, – kepenys nebesaugomos nuo suriebėjimo (juk tulžis skaido riebalus ir jie nesikaupia kepenyse), sutrinka omega 3 riebalų rūgščių pasisavinimas (prarandamas jų uždegimų slopinamasis poveikis), blogojo ir gerojo cholesterolio pusiausvyra, toksinų skaidymas ir pašalinimas.

Taip pat tinkamai nebesutepama storoji žarna, todėl vystosi obstipacijos, pučia pilvą, raugėjama. Galimi dešinės kūno pusės skausmai, bloga savijauta pavalgius.“

Dėl tulžies pūslės sutrikus riebaluose tirpstančių vitaminų pasisavinimui, A. Unikausko teigimu, reikia atkreipti dėmesį, kokiuose maisto produktuose tų vitaminų yra, ir koreguoti mitybą.

Pavyzdžiui, vitamino A yra svieste, galvijų kepenyse, kiaušinio trynyje. Vitamino D turi riebus pienas, lašiša, kiaušinio trynys. Vitamino E – mėsa, žirniai, pupelės, špinatai, kiaušinio trynys, riešutai. Vitaminų K1 ir K2 –  bulvės, avokadai, alyvuogių aliejus, kiaušinio trynys, sviestas, jautiena.

Kadangi į skirtingų vitaminų stoką organizmas ir reaguoja skirtingai, A. Unikauskas aiškina, kokia gali būti reakcija.

Kai stinga vitamino A (jis veikia kaip „hormonas“), sausėja oda, sergama sinusitu, prastėja regėjimas.

Pritrūkus vitamino D (veikia kaip „hormonas“), sutrinka kalcio pasisavinimas, sudirgsta imuninė sistema (astma, psoriazė), galima depresija, bendras silpnumas, lengvai susergama peršalimu. „Jei papildomai vartojate vitaminą D ir nepadeda, gali būti, kad trūksta tulžies“, – pastebi medikas.

Vitaminas E būtinas širdžiai, jis 250 proc. padidina širdies aprūpinimą deguonimi, apsaugo nuo anginos, saugo nuo nevaisingumo, yra naudingas sausai odai (ji riebesnė).

Vitaminas K1 saugo nuo kraujavimų.

Vitamino K2 saugo nuo kalcio kaupimosi minkštuosiuose audiniuose, o be K2 gali vystytis osteoporozė: „Jeigu jums pakanka kalcio ir vitamino D, bet trūksta K2, kalcis nepatenka ten, kur reikia, ir kaupiasi minkštuosiuose audiniuose. Žmogus pamažu virsta į „akmenį“.

Be to, pabrėžia jis, negalima vengti sveikų riebalų maiste, ypač vaikams ir vyresnio amžiaus žmonėms.

O tulžies pūslės veiklą, mediko teigimu, gerina akupresūra, sveikieji riebalai, tulžies rūgštys (bet jos gali sukelti rėmenį) ir kopūstinės daržovės (pagerina kepenų darbą, būna daugiau tulžies).