Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
BMW benziną gamins iš oro - skamba, kaip fantastika, bet dar šiemet numatoma naujo kuro gamybos pradžia

Dabar kuro gavyba, gamyba ir naudojimas reiškia vien gamtos teršimą, tad, nieko keisto, kad siekiama jo naudojimą sumažinti ir pereiti prie elektromobilių. O ką, jei būtų galima panaudoti „žalią“ kurą, gaunamą ne iš žemės gelmių, o iš oro?

Dukterinė BMW koncerno kompanija BMW i Ventures, paskelbė apie finansinę ir organizacinę pagalbą technologijų startuoliui Prometheus Fuels. Dabartinė tiesioginė parama bus $12,5 mln. – o tai netgi labai tinakamas laikas, nes gamybos pradžia numatyta jau antroje šių metų pusėje. Tai bus nauja kuro rūšis, visiškas benzino analogas, tačiau pagamintas ne iš naftos, o iš ore esančio anglies dvideginio.

Prometheus Fuels startuolį įsteigė Jeilio universiteto mokslų daktaras daugelio kitų aukštųjų technologijų projektų autorius Rob McGinnis. Jis jau yra pasižymėjęs automobilių, raketų, ir aviacinio kuro gamybos iš nestandartinių šaltinių srityje. Svarbiausias toks šaltinis – ore esantis CO₂, o perdirbimui reikalinga energija gaunama vien iš atsinaujinančių šaltinių.

Svarbiausias Prometheus Fuels nuopelnas, patraukęs ir BMW dėmesį – kuro, kurio molekulinė sudėtis identiška iš naftos gaminamam benzinui. gavyba. Tereikėtų pastatyti dar vieną stotelę kuro kolonėlėse ir šį kurą galėtų naudoti bet kurie vidaus degimo variklį turintys automobiliai be kokių nors pakeitimų ar modernizacijų. Be to, kadangi tokio kuro gamyba padėtų šalinti iš atmosferos CO₂, tai jam degant išsiskiriančios emisijos šių šiltnamio efektą sukuriančių dujų koncentracijos nedidintų. O dabartinės politikos, siekiančios apsaugoti aplinką, fone tokia savybė būtų didelis privalumas.

Svarbiausias klausimas: kaip padaryti, kad toks benzinas galėtų konkuruoti su įprastu? Štai tam ir reikia pinigų ir pagalbos iš BMW, kur toks kuras atitinka jų interesus, nes jį būtų galima ramia širdimi vadinti „žaliu“ ir toliau gaminti automobilius su vidaus degimo varikliais. Ar bent jau pailginti perėjimo prie elektrinių variklių procesą, taip sumažinant nuostolius. O daktaro McGinniso maksimalus planas – perkelti visą pasaulio transportą prie kuro iš CO₂, kas sumažintų emisijas į atmosferą 10 gigatonų, arba 25 % nuo dabartinio lygio.

Rekomenduojami video