Organizatorių nuotr.

Lietuviai tautai jau pradėjo pristatinėti savo techniką, skirtą startuoti sausį Dakaro ralyje, bet iki jo likus mažiau nei dviems mėnesiams pasaulinė koronaviruso pandemija nenustoja demonstruoti kaip drastiškai per vieną dieną gali pasikeisti viso pasaulio ritmas. Nors šiais laikais kažką planuoti gali būti labai rizikinga, Dakaro ralio organizatoriai užtikrina, kad viską spėjo apgalvoti, ir ne tik jie, bet ir Saudo Arabijos vadovai entuziastingai laukia lenktynių.

Daug pokyčių ir mažai aiškumo

Dėl žmonių saugumo atsiras ne tik Dakaro „burbulas“, dėl kurio dalyviai turės riboti kontaktus su išore, bet keisis ir technikos atidavimas bei techninių ir administracinių komisijų atlikimo tvarka. Gruodžio pirmomis dienomis pagal griežtai numatytą grafiką dalyviai turės priduoti techniką Marselio uoste. Tam, kad nekiltų biurokratinių nesklandumų, visiems bus išduoti Prancūzijos sporto ministerijos raštai apie kelionės tikslą.

Gruodžio gale, technikai pasiekus Džidos miestą Saudo Arabijoje, techninę bolidų apžiūrą pareigūnai atliks vieni patys. Administracinės ir techninės komisijos apžiūros vyks dvi dienas – sausio 1-ąją ir 2-ąją. Jos vyks Karaliaus Abdulo sporto miesto stadione Džidoje laikantis griežto grafiko, siekiant išvengti nereikalingų susibūrimų.

Esant neaiškumams dėl oro linijų darbo ir galimų atšauktų skrydžių, kyla grėsmė ir dėl to, jog dalyviai tiesiog neturės galimybių patys atvykti į Saudo Arabiją reikiamu metu. Užkirsdami kelią tokiai galimai situacijai, Dakaro ralio organizatoriai tariasi dėl užsakomųjų skrydžių iš įvairių Europos miestų. Tokiu atveju komandoms tektų pasirūpinti tik nuvykimu iki artimiausio miesto, iš kurio vyks užsakytas skrydis.

Nors nežinomųjų daug, tiek Dakaro ralio dalyviai, tiek žiniasklaidos atstovai tikisi, kad viskas vyks kaip suplanuota. Apie artėjantį nuotykį ir vis dar tvyrančią nežinomybę pasakojo jau ketvirtą kartą į Dakarą kartu su savo komanda važiuosiantis „iGo2Dakar“ įkūrėjas Mindaugas Plukys: „Dakaras šiemet bus kitoks. Labai daug nežinomųjų ir neatsakytų klausimų. Nuo skrydžių į Saudo Arabiją iki žurnalistų akreditacijų. Paprastai tokiu metu akreditavimo formalumai jau būdavo sutvarkyti, o šiemet procesas dar net neprasidėjo ir organizatoriai nepriima paraiškų. Kol tiek klaustukų, tol dalyvavimas 2021 Dakare išlieka su daugiau klausimų nei atsakymų. Galima tikėtis ir tokio formato, kaip buvo Andalūzijos ralyje, kai visą komunikaciją vykdė varžybų organizatoriai ir išorės žiniasklaidai bivako vartai buvo užverti.“

Organizatoriai ramina

„Buvo sunkumų, bet sugebėjome pasiekti savo pagrindinį tikslą – naują maršrutą, kuriame visi greičio ruožai skiriasi nuo tų, ką matėte pernai. Saudo Arabijos karalystė lenktynininkus pasitiks visiškai kitokia. Dakaro ralis visada sugebėdavo atitinkamai sureaguoti į iškilusias situacijas ir su jomis susitvarkyti“, – apie pasiruošimą Dakarui kalbėjo ralio vadovas Davidas Castera.

Pasak ralio vadovo, pasiruošimo darbų dar liko, o laiko tikrai nėra daug, bet viskas vyksta kaip suplanuota ir sausio 3 dieną Džidoje bus paskelbtas startas 43 kartą vyksiančiam Dakaro raliui.

„Žinoma, kad turėjome daug ką keisti ir prisitaikyti prie esamos situacijos, bet niekada negalvojome atsitraukti. Visada stebime pandemijos evoliuciją ir kelis mėnesius dirbome, kad būtume pasiruošę tinkamai sureaguoti į galinčias iškilti situacijas. Taip pat visą laiką bendravome ir su Saudo Arabijos valdžia ir žinome, kad Dakaro ralis ten yra labai laukiamas“, – kalbėjo ralio vadovas.

„iGo2Dakar“ primena, kad 2021 metų Dakaro ralis startuos sausio 3 dieną, o finišuos sausio 15 dieną ten, kur ir startavo – Džidos mieste Saudo Arabijoje. Prie starto linijos šiemet tikimasi išvysti net penkis automobilių įskaitos dalyvius iš Lietuvos, vieną motociklininką ir vieną keturračiu važiuojantį tautietį.