Panašu, jog už Dakarui paruošto automobilio pavienių detalių sumą galima įsigyti naują automobilį

Savaitgalį Saudo Arabijoje startavo 42-osiosios Dakaro dykumų lenktynės. Dalyviai ne kartą yra pasakoję, kiek kainuoja startas šiose varžybose. Tačiau tai – tik dalis visų išlaidų. Norintieji kovoti šiose pasaulinio lygio lenktynėse turi susimokėti ne tik dalyvavimo mokesčius, bet ir paruošti profesionalią techniką rimtam iššūkiui.

Kopos, akmenys ir ištisos valandos važiavimo sportiniu tempu pareikalauja naujų detalių, kurių kainos – stulbinančios.

Pavyzdžiui, sportiniame „Toyota Hilux“ yra ne 4 (kaip įprastame automobilyje), bet 8 amortizatoriai, kurie šuolius ir trasos nelygumus sugeria dvigubai efektyviau. Ekstremalioms sąlygoms pritaikyta automobilio važiuoklė turi savo kainą – vienas amortizatorius kainuoja apie 3 800 eurų, tad pakeisti visą komplektą (8 amortizatorius) kainuoja per 30 tūkstančių eurų.

Jeigu kam yra tekę keisti ar remontuoti pavarų dėžę, tikėtina, žinote, jog tai net ir standartiniam automobiliui yra nemenka suma. Sportinė greičių dėžė nuo standartinės skiriasi kaip kosminis laivas nuo „kukurūzniko“, o ja naudotis taip pat reikia mokėti – pavarą perjungti tik su tam tikra jėga. Taigi, tokia „Sadev“ pavarų dėžė, montuojama sportiniame „Toyota Hilux“, kainuoja 32 tūkstančius eurų.

Ne ką menkiau gali nustebinti ir paprastų dalykų – ratų – kaina. Norintys išsiskirti iš minios, dailiam ratlankių komplektui gali pakloti ir tūkstančius eurų, tačiau vidutinių ratlankių komplektas kainuoja 400–600 eurų. Padangos taip pat priklauso nuo vairuotojo poreikių. Jas galima įsigyti ir už šimtą eurų, ir keturis kartus brangiau.

Tačiau vienas „Toyota Gazoo Racing Hilux“ ratas (ratlankis + padanga) kainuoja 900 Eur. Taigi, komplektas – apie 4 000 eurų, o padangas reikia keisti tikrai ne vieną kartą per varžybas. Tad už vieno sportinio „Toyota Hilux“ rato kainą realiai galima „apauti“ visą standartinį automobilį.

Tačiau tai ne vienintelės atsarginės detales, kurias „Inbank team Pitlane“ komanda vežasi į Dakarą. Benediktas Vanagas pasakoja, jog būtina turėti pusašių (3 400 eurų/vnt.), pakabos svirčių (2 800 eurų/vnt.), lankstų (1 600 eurų/vnt.) ir daugybę kitų detalių.

Panašu, jog už Dakarui paruošto automobilio pavienių detalių sumą galima įsigyti naują automobilį, už visas – net butą sostinėje. Ir tai – už kokybę, atsparumą bekelės sąlygoms ir patikimumą.

 

VL