Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Dažniausiai keliuose žūva vyresni vyrai be atšvaitų

Maždaug 61 metų amžiaus arba vyresnis vyras be šviesą atspindinčių elementų, tamsoje ėjęs neapšviestu užmiesčio keliu rudenį ar žiemą, penktadienį, tarp 18 ir 21 valandos. Toks yra tipinis žuvusio pėsčiojo Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose paveikslas. Jį, išanalizavusi eismo įvykius ir apibendrinusi statistinius duomenis, „nupiešė“ Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Šis žuvusio pėsčiojo paveikslas atnaujintas įvertinus 2018–2020 metų statistinius eismo įvykių duomenis. Pirmą kartą žuvusio pėsčiojo Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose statistinis paveikslas buvo sudarytas ir paskelbtas 2018 m. Tuo metu buvo analizuoti ir vertinti eismo įvykiai 2013–2017 metais.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per pastaruosius dvejus metus fiksuojamas mažesnis žuvusių pėsčiųjų skaičius (2019 m. sumažėjo 16,9 proc. (palyginus su 2018 m.), o 2020 m. – 13,6 proc. (palyginus su 2019 m.), tačiau žuvusiam eismo įvykiuose pėsčiajam būdingi tie patys bruožai ir eismo įvykio aplinkybės. Pėstieji ir toliau išlieka pažeidžiamiausia eismo dalyvių grupe.

„Per ketverius metus statistinio žuvusio pėsčiojo valstybinės reikšmės keliuose paveikslas iš esmės nepakito. 2020 m. net 31 proc. visų valstybinės reikšmės keliuose žuvusių pėsčiųjų sudarė 71 m. ir vyresnio amžiaus senjorai, todėl norime paraginti artimuosius pasirūpinti savo vyresnio amžiaus tėvais ar seneliais, parūpinant jiems šviesą atspindinčias priemones“, – sako Remigijus Lipkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas.

Pagal anksčiau atliktos 2013–2017 metų eismo įvykių analizės duomenis, minėtu laikotarpiu žuvęs statistinis pėsčiasis dažniau buvo neblaivus. Pastarųjų 2018–2020 metų tendencija – žuvęs pėsčiasis dažniau buvo blaivus.

Rudens ir žiemos mėnesiai kaskart tampa išbandymu visiems eismo dalyviams: pėstiesiems dažniau tenka eiti tamsoje ar prieblandoje, o dėl lietaus, sniego ir šalčio ilgėja automobilio stabdymo kelias, vairuotojui sunkiau ne tik pamatyti pėsčiąjį, bet ir laiku sustabdyti automobilį.

Taip pat šiuo metu, dėl kelkraščiuose susikaupusio gausaus sniego ir dėl kai kur susiaurėjusios važiuojamosios dalies, užmiesčio kelių kelkraščiais einantiems pėstiesiems reikia būti ypač atidiems, būtinai eiti prieš transporto eismą (kairiąja kelio puse), su savimi turėti šviečiantį žibintuvėlį ar pritvirtintą atšvaitą, arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis. Svarbu atšvaitą prisisegti ar užsidėti taisyklingai, kad jis būtų gerai matomas kitiems eismo dalyviams.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 m. visuose Lietuvos keliuose iš 51 žuvusio pėsčiojo 36 žuvo tamsiuoju paros metu, tai sudaro 71 proc. visų žuvusių pėsčiųjų.

VL

Rekomenduojami video