Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Galiūnas iš Pietų Korėjos

Kai šių metų vasario pradžioje rašiau „Toyota Land Cruiser“ apžvalgą, įvardijau jį kaip vienintelį rinkoje likusį tikrą rėminės konstrukcijos visureigį. Suklydau ne iš piktos valios – mat tuo metu Lietuvos rinkoje dar nebuvo debiutavęs kitas tokio paties „kalibro“ septynvietis ir taip pat rėminis visureigis „SsangYongRexton“. Taigi, ko vertas seniausio, 1954 metais įkurto, Pietų Korėjos automobilių gamintojo visureigis, ar jis gali konkuruoti su „Land Cruiser“? Pasirodo, gali ir net kai kur jį pranoksta.

Dvi savaitės prie vairo

Pirmą kartą apie šį jau ketvirtos kartos visureigį išgirdau metų pradžioje, kai su žinomu keliautoju automobiliais ir žurnalo „Auto Bild“ redaktoriumi Vitoldu Miliumi diskutavome apie nykstančias automobilių rūšis ir modelius.

Kalbai pasisukus apie tikruosius rėminius visureigius, jis patarė atkreipti dėmesį į naująjį „SsangYongRexton“. Žinodamas, kad V.Milius brangina savo žodį ir nesimėto tuščiomis frazėmis, kiek nustebau. Tačiau abejoti juo neturėjau nė menkiausios priežasties, mat į rugsėjį vykusią Frankfurto automobilių parodą „Rexton“ modelių karavanas atvyko savo eiga iš gamyklos Pietų Korėjoje. Tarp 30 Europos žurnalistų, įveikusių daugiau kaip 13 tūkst. kilometrų iš Pietų Korėjos į Vokietiją, buvo ir V.Milius. Tad šiame automobilyje jis praleido maždaug dvi savaites, važiavo pačiomis įvairiausiomis sąlygomis ir keliais.

Taigi, su nekantrumu laukiau progos „Rexton“ išmėginti Lietuvoje. Išvydęs jį, pirmiausia pagalvojau: kaip gerai, kad koncernas pagaliau liovėsi tikėti keistomis britų dizainerio KenGreenley vizijomis ir nutraukė bendradarbiavimą su juo. Juk būtent brito „dėka“ pasaulį išvydo tokie modeliai kaip „SsangYongActyon“ arba „Rodius“ (pastarasis ne kartą pelnė negražiausio automobilio titulą).

Dabartinis „Rexton“ yra per šviesmetį nuo šių modelių ir europiečio akiai labai priimtino dizaino – ne pernelyg ekstravagantiškas, bet santūriai solidus.

Geriau, nei tikiesi

Dar maloniau nei išorė nuteikia vidus: erdvus, šiuolaikiškai atrodantis salonas su minkštu, kokybišku apdailos plastiku, oda aptrauktomis sėdynėmis. Visi mygtukai, svirtelės, jungikliai, prie kurių tenka liestis vairuojančiajam, yra padaryti labai kokybiškai. Be to, maloniai nuteikia šiuolaikinė multimedijos sistemų įranga su dideliu 9,7 colių lietimui jautriu ekranu ir aukštos kokybės grafika, savo išvaizda ir matiniu tonu šiek tiek primenanti naujausius „Volvo“ automobilius. Žodžiu, salono apdailos kokybe ir šiuolaikiškumu „Rexton“ neabejotinai pranoksta „Land Cruiser“.

Galima pasigesti nebent papildomo laiptelio ties slenksčiu – vidutinio ar žemesnio ūgio žmogui sunkoka įlipti į šį aukštą automobilį. Be to, keista paties vairo rato forma – jis tarsi sudarytas iš dviejų dalių: apatinė (kurios dažniausiai nė nepalieti) storesnė, o viršutinė (ant kurios paprastai laikomos rankos) plonesnė. Kodėl taip padaryta? Juk tai nesuteikia nei daugiau patogumo, nei estetikos. Tokiam rimtam visureigiui norėtųsi ir rimtesnio vairo rato.

Bendrovės nuotr.

Septynvietis salonas yra tikrai erdvus, iš bėdos galima įsitaisyti ir trečioje sėdynių eilėje. Tik patekti ten gana keblu: antros eilės sėdynės nėra stumdomos, tad, norint pasiekti trečią eilę, pirmiausia reikės nulenkti atlošą ir pakelti sėdynę – viena ranka to atlikti nepavyks.

Kita vertus, užsisakius modifikaciją ne su septynviečiu, bet su penkiaviečiu salonu, tokių problemų iš viso nekils, o ir daugiau nei tūkstantis eurų (tiek papildomai kainuoja trečia sėdynių eilė) liks kišenėje.

Ir pigesnis, ir greitesnis

Žinoma, važiuoti rėminiu penkių metrų ilgio visureigiu ne taip komfortiška, kaip miesto tipo visureigiu – pirmiausia reikia įvertinti didesnę stabdymo jėgos inerciją. Rėminė konstrukcija turi savų privalumų bekelėje, bet tuo pat metu ji važiuojantiesiems labiau perduoda nuo pakabos kėbulą pasiekiančius krestelėjimus ir vibracijas. Tad bendras pojūtis – „Rexton“ kelyje yra stangrus ir net kietokas automobilis. Siekiantiesiems didesnio komforto, rekomenduočiau rinktis aukštesnio profilio padangas.

Kita vertus, džiugino gera garso izoliacija ir 2,2 litro 181 AG turbodyzelinio variklio bei 7 laipsnių automatinės pavarų dėžės (sukurtos „Mercedes-Benz“ inžinierių) sąveika. Spaudžiant akceleratorių „Rexton“ yra tikrai dinamiškesnis nei pagrindinis konkurentas „Land Cruiser“, kuris į greičio pedalo paspaudimą reaguoja vangiau, o pavaras perjungia lėčiau – korėjietiškame automobilyje kur kas sklandžiau darbuojasi vokiška transmisija.

„Rexton“ neturi sukimo momentą tarp ašių skirstančio diferencialo, tad važiuojant įprastai yra varomi galiniai ratai – priekinius galima prijungti, kai nuvažiuojama nuo asfalto arba esant slidžiai kelio dangai (perjungti režimus galima važiuojant iki 100 km/val. greičiu). Bekelėje ypač praverčia lėtesnė pavara.

2010 metais į „SsangYongMotor“ didžiules sumas investavo Indijos pramonės milžinė „Mahindra&Mahindra“. Tai Pietų Korėjos kompanijai suteikė smarkų postūmį kuriant naujus modelius ir modernizuojant gamybą, o jos gaminamų visureigių kokybė ir kaina tapo tikru galvos skausmu konkurentams – aštuntus metus iš eilės jų parduodama vis daugiau.

Vienas sėkmės faktorių – patraukli kaina ir ilga (5 metų) garantija. „Rexton“ kaina prasideda vos nuo 30 tūkst. eurų, o maksimaliai sukomplektuotas kainuoja apie 40 tūkst. eurų. Tai – „Škoda Kodiaq“ ar „KiaSorento“ kainų teritorija, bet šių automobilių nevertėtų net lyginti ir tikrai nereikėtų bandyti važiuoti ten, kur pravažiuos „Rexton“.

„Toyota Land Cruiser“ kaina prasideda nuo 45 700 eurų, o padoriai sukomplektuoto siekia apie 60 tūkstančių. Taigi, šių rėminių visureigių kainos skirtumas – apie 20 tūkst. eurų. Išmėginus tiek vieną, tiek kitą, tikrai yra apie ką susimąstyti.

 

„Valstiečių laikraščio“ vertinimas

Mums patiko:

  • salono apdailos kokybė,
  • kaina,
  • garso izoliacija.

Mums nepatiko:

  • vairo rato forma,
  • sunku patekti į trečią sėdynių eilę,
  • kieta pakaba.

Rekomenduojami video