Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Geriausiajam dar teks kautis dėl pirkėjų palankumo

Praėjusį ketvirtadienį poilsio ir pramogų centre „Belmontas“ aidėjo džiaugsmo šūksniai ir liejosi šampanas – naujasis „Peugeot 508“ buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobiliu 2019“. Nugalėti šiam automobiliui nebuvo lengva – pergalę lėmė tik paskutinių komisijos narių balsai. Panašu, kad pelnyti pirkėjų simpatijas šiam modeliui gali būti ne mažiau sunku, mat jis taiko į gana siaurą rinkos segmentą – ketverių durų kupė.

Nedrįso net svajoti

„Tikėjau, kad galime patekti į geriausiųjų trejetuką, tačiau apie pergalę svajoti net nedrįsau – šiemet rinkimuose konkurencija buvo labai didelė“, – dar neatsitokėjęs po pergalės „Valstiečių laikraščiui“ prisipažino Vitalijus Eidimtas, „Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje.

Iš tiesų V.Eidimtas šiek tiek pasikuklino, mat puikūs rezultatai pastaruoju metu „Peugeot“ lydi ir Europos metų automobilio rinkimuose. Štai „Peugeot 508“ buvo atrinktas ir į Europos finalininkų septynetuką, iš kurių geriausias bus paskelbtas kitų metų pavasarį vyksiančioje Ženevos automobilių parodoje.

Europos metų automobilio apdovanojimą pastaraisiais metais pelnė net du šio prancūzų gamintojo modeliai: hečbekas „Peugeot 308“ geriausiu pripažintas prieš ketverius, o krosoveris „Peugeot 3008“ geriausiu išrinktas 2017 metais.

Lietuvos finale „Peugeot 508“ surinko 49 balus. Antroje vietoje liko „Kia Ceed“ (43 balai), trečioje – „Ford Focus“ (42). Ketvirtas liko pirmą kartą į septynetuką išrinktas elektromobilis „Hyundai Kona EV“ (36), penktas – „Mercedes-Benz A-Class“ (33), šeštas – „Volkswagen Touareg“ (27), septintas – BMW X2 (20).

Reikės rimtai pasistumdyti

Skirtingai nei universalusis „Peugeot 3008“, kuris puikiai tinka ir šeimai, ir stilingam viengungiui, sportiško silueto kupė „Peugeot 508“ taiko į nepalyginti siauresnį pirkėjų ratą. Tai yra segmentas, kuriame dominuoja galiūnai iš Vokietijos, todėl prancūziškam automobiliui, norint rasti vietos po saule, teks gerokai pasistumdyti. Mat tokio tipo – ketverių durų kupė – automobilių Lietuvoje parduodama vos kelios dešimtys per metus.

Pastaraisiais metais naujų automobilių rinkoje vyrauja krosoveriai, šiai klasei priskiriami modeliai buvo pripažinti geriausiais trijuose iš keturių pastarųjų lietuviškų konkursų. Toks automobilis – ketverių durų kupė – geriausiu tapo pirmą kartą Lietuvos istorijoje.

Galbūt šiam dailiam, stilingam ir nuo 26 tūkstančių eurų kainuojančiam „Peugeot 508“ pavyks padaryti proveržį ir šiame rinkos segmente – ateitis parodys. O kol kas realybė tokia: spalį Lietuvoje buvo nupirkti 2, Latvijoje – 3, Estijoje – 4 tokio tipo automobiliai.

Nuo 32 tūkstančių eurų kainuojantis „Volkswagen Arteon“ yra bene artimiausias konkurentas prancūzui tiek kainos ir įvaizdžio, tiek potencialių klientų požiūriu.

Kiti šį kuklų rinkos pyrago dalį besiraikantys automobiliai yra kiek kitos lygos žaidėjai: „Audi A5 Sportback“ (nuo 41 tūkstančio), 4 serijos „BMW Gran Coupe“ (nuo 43,5 tūkstančio), „Kia Stinger“ (nuo 44,9 tūkstančio).

Svarbiausia – vairuotojas

Metų automobilio rinkimų komisijoje esančio „Valstiečių laikraščio“ žurnalisto manymu, „Peugeot 508“ daugiausia komplimentų nusipelno dėl įspūdingo dizaino, tikslių vairo reakcijų į vairuotojo komandas, sportiško charakterio važiavimo.

Patogi vairuotojo vieta su įspūdinga centrine konsole ir joje patogiai išdėstytais valdymo prietaisais. Vairuotojas šiame automobilyje yra akivaizdžiai pagrindinis personažas. Pagal savo dydį tai labai vikrus, gyvas ir emocionalus automobilis.

Tačiau geriausias metų Lietuvos automobilis turi ir akivaizdžių trūkumų: jis ankštas ir nepakankamai patogus kasdieniam naudojimui. Salono erdvės stygius ypač juntamas gale – čia normaliam 188 centimetrų ūgio vyrui niekaip nepavyks įsitaisyti patogiai. Kita vertus, net ir smulkesnio sudėjimo moteriai nebus patogu laipioti iš galinių sėdynių dėl aukštų slenksčių, žemos stogo linijos ir gana siauros durų angos – norint išlipti, duris reikia atverti maksimaliai plačiai. Žodžiu, vairuotojas čia jausis tikrai puikiai, o keleiviai – kaip paklius, atsižvelgiant į jų kūno sudėjimą ir nuotaiką.

Modernaus interjero pagrindas – vairuotoją supanti „Peugeot i-Cockpit“ sistema, kurią sudaro patogus nedidelis vairas ir du dideli ekranai. Priešais vairuotojo akis matyti pagrindiniai automobilio duomenys tokie kaip greitis bei variklio apsisukimai, o kiek dešiniau – 10 colių lietimui jautrus ekranas, kuriame valdomos daugelis funkcijų (klimato kontrolė, garso sistema ir kitos).

Automobilyje montuojami dviejų galingumų benzininiai ir trijų – dyzeliniai varikliai. Benzininiai „PureTech“ varikliai pasiekia 180 arba 225 AG, dyzeliniai „BlueHDI“ – 130, 160 arba 180 AG.

Išrinko šimtmečio automobilį

Kartu su „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimais specialistai bei portalo „15min“ skaitytojai dalyvavo ir kitame konkurse: sprendė, kuris labiausiai vertas tapti Lietuvos šimtmečio automobiliu.

Pirmame šių rinkimų etape dešimties žurnalistų komisija bei istorinių automobilių ekspertai – kolekcininkas Alfredas Eitutis, restauratorius Arvydas Šapoka ir istorikas Ričardas Žičkus – atrinko po tris didelę reikšmę Lietuvai turinčius modelius ir priskyrė juos įvairiems dešimtmečiams.

Antrajame etape „15min“ skaitytojai balsavo už jiems labiausiai patikusius modelius ir iš kiekvieno dešimtmečio išrinko po vieną favoritą, o tada darbo vėl ėmėsi žurnalistų bei ekspertų komisija ir po ilgų diskusijų Lietuvos šimtmečio automobiliu išrinko „Volkswagen Golf II“.

Paskelbę savo vertinimus, visi komisijos nariai turėjo keliais sakiniais paaiškinti savo sprendimo motyvus. Štai kaip visus finalininkus trumpai apibūdino „Valstiečių laikraščio“ žurnalistas.

Apie finalininkus – trumpai

BMW X2. Labiausiai sužavėjo šiame automobilyje suderinti du iš pažiūros nesuderinami dalykai: visureigio siluetas ir sportinio kupė valdymo savybės. Puikios valdymo savybės, nepriekaištinga salono ergonomika, pakankamas praktiškumas ir puikus dyzelinio variklio ekonomiškumas net važiuojant dinamiškai. Pagal pojūčius prie vairo jis bene artimiausias automobiliui „Porsche Macan“. Skirti daugiau balų sutrukdė tai, kad jo potencialių pirkėjų ratas Lietuvoje yra gana siauras ir labai didelė kaina.

„Ford Focus“. Kaip ir ankstesnių kartų „Focus“, naujasis išliko bene geriausiai valdomu kompaktinės klasės automobiliu. Jo pakabos darbas, reakcija į vairo komandas ir bendra elgesio kelyje visuma nepaliks abejingų tų, kurie ieško ne tik racionalaus pirkinio už priimtiną kainą, bet nori gauti šiek tiek daugiau emocijų.Tuo pat metu salone (dizaine, spalviniuose sprendimuose ir pan.) bei pačiame automobilyje šiek tiek stinga idėjos naujumo, šviežumo pojūčio.

„Hyundai Kona EV“. Gana aukštą įvertinimą šiam elektromobiliui skyriau šiek tiek avansu, nes elektromobiliais važinėti Lietuvoje esant tokiai infrastuktūrai, kokia yra dabar, – per anksti. Tačiau tai bene pirmasis rinkoje elektromobilis, teoriškai gebantis patenkinti beveik visus kasdienius poreikius ir svarbiausia – galintis padaryti proveržį vartotojų mąstysenoje. Vertinant kritiškai, automobilis yra santykinai brangus (nuo 40 tūkstančių), triukšmingas tiek nuo padangų, tiek nuo vėjo.

„Kia Ceed“. Šiais metais šis automobilis kartu su „Ford Focus“ buvo mano rinkimų favoritai. Nors tai yra tos pačios klasės automobiliai, jie gana skirtingi: „Ford“ labiau vairuotojo automobilis, o „Ceed“ jį pranoksta išbaigtumu, salono apdailos kokybe ir naujumo jausmu sėdint salone. Visos salono apdailos medžiagos aukštos kokybės, ergonomiškas visų prietaisų valdymas. Be to, labai dažnam pirkėjui „Ceed“ kainodara ir gamyklinė garantija yra svarbesni kriterijai nei tikslus valdymas. Tarp minusų – vidutinės pakabos charakteristikos ir vangokas benzininis variklis.

„Mercedes-Benz A“. Kadangi pats neįtraukiau jo į savo septynetuką, vertinimas kuklus. Tai premium gamintojo įprastas kompaktinės klasės hečbekas už premium kainą, bet gana vidutinių pakabos darbo bei variklio charakteristikų. Visa tai gali būti kompensuojama labai modernia multimedijos sistema su daugybe nustatymo galimybių, puikios raiškos vaizdo kameromis ir panašiai – tai, kas vadinama žodžiu „softas“. Tačiau, skirtingai nei puikus didesnysis brolis C klasės „Mercedes-Benz“, kuris nustebino savo puikiu „hardu“ – pakabos, vairo, variklio darbu, A klasės modelis to nedaro.

Metų visureigis – mažylis

„Volkswagen Touareg“ – visokeriopai puikus automobilis. Jis demonstruoja puikius gebėjimus ir bekelės („PeakPoint“) rungtyse, ir suderina komfortišką, dinamišką bei santykinai ekonomišką važiavimą pačios įvairiausios kokybės lietuviškais keliais. Iš esmės mūsų bandytam tokios komplektacijos „Touareg“ sunku rasti rimtesnių priekaištų. Didelė kaina (bandytas modelis 95 tūkstančiai) yra rimčiausias argumentas ne tokiems aukštiems balams šiame konkurse. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad šis „Touareg“ dalijasi ta pačia platforma su „Audi Q7“ ir „Lamborghini Urus“, todėl ir kainą galima vertinti labai skirtingais požiūriais.

„Valstiečio laikraščio“ skaitytojams, ko gero, ne mažiau rūpi klausimas – jeigu tas „Touareg“ toks geras, kodėl jis nelaimėjo Metų visureigio titulo, kurį jam iš po nosies nugvelbė japoniškas mažylis „Suzuki Jimny“?

Koks tai automobilis ir kodėl jis tapo Metų visureigiu – apie tai parašysime kitame „Technikos kiemo“ numeryje

 

 

Rekomenduojami video