Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Geriausiam vairuotojui teko gesinti mašiną

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome jau šešioliktą kartą vyko Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“. Antrus metus iš eilės geriausiu šalies vairuotoju pripažintas vilnietis Kęstutis Taškūnas. Jau tapęs nugalėtoju, jis turėjo retą progą pademonstruoti savo įgūdžius darbuodamasis gesintuvu – privalėjo užgesinti organizatorių specialiai padegtą senučiukę „Volvo V40“.

Konkurse „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ galėjo dalyvauti visi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintys ir lietuvių kalbą mokantys žmonės, prieš tai užsiregistravę internetu. Po internetinės registracijos vyko trys atrankos etapai skirtingų miestų autodromuose. Kiekviename atrankos etape po teorinių ir praktinių užduočių iš kelių dešimčių dalyvių buvo atrinkta po septynis, kurie savo išmanumą ir įgūdžius demonstravo rugsėjo 24-ąją vykusiame finale.

Iki finalinės dienos dalyviai nuėjo sunkų ir ilgą kelią – jiems teko ne tik pademonstruoti, kaip išmano Kelių eismo taisykles, bet ir parodyti išmonę atliekant automobilio sandaros bei technologijų testus. Be abejo, pagrindiniu smuiku šiame konkurse griežė vairavimo rungtys.

„Kaip visada,stengiamės sugalvoti rungčių, kurios ne tik padėtų išaiškinti geriausią vairuotoją, bet ir būtų įdomios dalyviams. Taip pat stengiamės pateikti staigmeną, kad dalyvis iš konkurso išvažiuotų ir pasivaržęs su kolegomis, ir įgijęs naujos patirties, tarkime, gelbėdamas žmogaus gyvybę arba gesindamas automobilį. Būtent tokių užduočių šiandien ir buvo pateikta. Be abejo, automobilio valdymo rungtys yra privalomos“, – sakė varžybų vadovas Dainius Leonavičius.

Netikėta užduotis finalininkams – bekelės ruožas autodrome ir ekonomiško vairavimo rungtis su „Toyota C-HR“. Iš dalyvių organizatoriai reikalavo atrasti greičio ir ekonomiškumo balansą. Be abejo, geras vairuotojas yra tas, kuris moka greitai orientuotis tam tikrose situacijose. Tai parodė tarp važiavimo rungčių surengta žaibo viktorina, kurioje per tris minutes reikėjo atsakyti į 20 klausimų, o už neteisingus atsakymus buvo baudžiama. Dalyviams reikėjo atpažinti įvairias detales, gesinti degantį automobilį, gaivinti žmogų ir atlikti daugybę kitų užduočių, tačiau daugiausia dėmesio sulaukė važiavimas bekele.

Suskaičiavus visų rungčių rezultatus, paaiškėjo, kad 146 balus surinko ir 21 tašku artimiausią varžovą aplenkė K.Taškūnas. Antrą vietą užėmė Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairavimo mokytojas Kęstutis Pūkas. Nuo jo dar vienu tašku atsiliko ir trečią vietą užėmė Tomas Janauskas.

Beje, pirmą sykį šio konkurso istorijoje nugalėtojų du kartus iš eilės tapo tas pats dalyvis. „Šis konkursas patiko tuo, kad visos sąlygos buvo pritaikytos realiam eismui. Pavyzdžiui, važiavimas slidžia danga. Gali būti, kad, tarkime, gaivinti žmogų ar gesinti automobilį vairuotojui neteks nė karto gyvenime, bet privalome žinoti, kaip elgtis, jeigu pakliūtume į tokią situaciją“, – įspūdžiais dalijosi K.Taškūnas.

Moterų įskaitoje tarp trijų dalyvių pergalę šventė 91 tašką surinkusi vairavimo instruktorė Solveiga Dambrauskaitė. Būtent ji ir panevėžietis K.Pūkas surinko aukščiausią, 34 taškų, įvertinimą Kelių eismo taisyklių rungtyje – padarė tik vieną klaidą. Antrą vietą moterų įskaitoje laimėjo Giedrė Kuprienė, o panevėžietei Kristinai Kučinskaitei atiteko trečia vieta.

Moterų įskaitoje pergalę šventė vairavimo instruktorė S. Dambrauskaitė, antrą vietą laimėjo G. Kuprienė (kairėje), o trečią - I. Kučinskaitė. Organizatorių nuotr.

Rekomenduojami video