Bendrovės nuotr.

Pirmadienį Vilniuje, „Litexpo“ parodų centre, oficialiai prasidėjo „Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimai, kuriuose šiemet dėl geriausiojo titulo varžosi 34 naujausi modeliai. Pirmą kartą per du dešimtmečius mūsų šalyje trunkančią šių rinkimų istoriją „Valstiečių laikraštis“ turi savo atstovą dešimties narių komisijoje. Būtent jie, Druskininkuose surengtoje bandymų stovykloje išmėginę visus automobilius, gruodžio 2 dieną vyksiančio finalinio vakaro metu paskelbs, kuris yra geriausias.

Jūsų nuomonė svarbi

„Valstiečių laikraščio“ skaitytojai gali atiduoti savo simpatijas ir balsuoti už jiems labiausiai patinkantį automobilį specialiai šiam renginiui sukurtu elektroninio pašto adresu metuautomobilis@kaimozinios.lt. Susumavę gautus rezultatus, daugiausia simpatijų pelniusio automobilio atstovams įteiksime prizą, o patį automobilį išmėginsime ir nuodugniai aprašysime „Technikos kiemo“ puslapiuose.

Taigi abėcėlės tvarka „Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurse varžosi: „Alfa Romeo Stelvio“, „Audi Q5“, 6 serijos BMW GT, 5 serijos BMW, BMW X3, „Citröen C3“, „Fiat Tipo“, „Ford Fiesta“, „Honda Civic“, „Hyundai i30“, sportinis „Hyundai i30 N“, „Jeep Compass“, „Kia Picanto“, „Kia Rio“, „Kia Stonic“, „Kia Stinger“, „Land Rover Discovery“, „Land Rover Range Rover Velar“, „Mazda CX-5“, „MINI Countryman“, „Mercedes-Benz E400 4MATIC Coupe“, „Mercedes-Benz GLA“ , „Nissan Micra“, „Nissan Qashqai“, „Nissan X-Trail“, „Opel CrosslandX“, „Opel Insignia“, „Peugeot 5008 GT, „Peugeot 308SW GT“, „Renault Koleos“, „Suzuki Swift“, „Škoda Karoq“, „Volkswagen Arteon“, „Volkswagen Polo“.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimai jau du dešimtmečius (nuo pat pirmojo konkurso, surengto 1997 m.), vyksta tokiais pat principais ir naudojant tokią pat balų skaičiavimo metodiką, kokia taikoma „Europos metų automobilio“ rinkimuose. Trumpai tariant, visi konkurso automobiliai suvežami į bandymų stovyklą, kurioje per 5 dienas visi komisijos nariai išmėgina juos vienodomis sąlygomis važiuodami tais pačiais keliais.

Po bandymų kiekvienas narys pateikia savo geriausiųjų septynetuką. Įvertinus visų narių pateiktus pretendentus išrenkamas finalinis septynetukas. Finalo metu kiekvienas komisijos narys savo dispozicijoje turi 20 balų, kuriuos turi paskirstyti 7 automobiliams, tačiau nė vienam jų negali skirti daugiau nei 10 balų, taip pat draudžiama skirti 0 balų.

Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamo konkurso dalyvių parkas nė kiek neatsilieka nuo „Europos metų automobilio“ rinkimuose dalyvaujančių pretendentų, o kartais juos net lenkia. Mat per du dešimtmečius išgryninta rinkimų koncepcija vilioja automobilių gamintojų atstovus: vieni čia neslepia ambicijų laimėti, kitiems pakanka pasirodyti ir sulaukti žiniasklaidos dėmesio.

Pirmadienį Vilniuje "Litexpo" parodų centre oficialiai prasidėjo "Lietuvos metų automobilio 2018" rinkimai.

Pirmadienį Vilniuje „Litexpo“ parodų centre oficialiai prasidėjo „Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimai.

Išnyko sedanai

Dažnai klausiama, kuo skiriasi dabar ir prieš dešimtmetį bandyti automobiliai, kaip jie patobulėjo per pastaruosius dešimt ar dvidešimt metų. Kalbant apie „Metų automobilio konkursą“, nesunku pastebėti, kad, paisant pirkėjų norų ir madų, rinkoje beveik išnyko klasikiniai sedanai. Juos pakeitė įvairiais pavadinimais vadinami visureigius primenantys (tačiau visai nebūtinai 4 varomaisiais ratais), labiau universalūs, aukštesnės prošvaisos ir sėdėjimo pozicijos automobiliai. Bene geriausi tokio virsmo pavyzdžiai – mūsų šalies pirkėjų itin mėgstami „Nissan Qashqai“ ar „Opel Meriva“.

Tad ir šių metų konkurse iš 34 pretendentų yra tik 3 sedanai: 5 serijos BMW, E klasės „Mercedes-Benz“ ir „Volkswagen Arteon“.

Į klausimą, kas labiausiai pasikeitė per dešimtmetį, pusiau juokais galima atsakyti, kad labiausiai didėjo automobilių gamintojų ženklai ant variklių grotelių ir lietimui jautrūs ekranai. Dabar beveik nerasi automobilio, kuris neturėtų lietimui jautraus ekrano (arba vadinamosios planšetės) centrinėje konsolėje. Nemažas proveržis įvyko automobilių pasyvaus ir aktyvaus saugumo srityse.

Daugiau esminių skirtumų automobilių pramonėje neįvyko, išskyrus elektromobilių „Tesla“  gamintoją, kurį reikėtų traktuoti kaip atskirą reiškinį automobilių pramonėje ir kurio per dešimmetį padarytas progresas iš tiesų daro įspūdį net nedaug automobiliais besidomintiems asmenims.

Kaip renkama komisija?

Kaip išrenkama „Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimų komisija? Rugsėjo mėnesį Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai visuotiniame susirinkime iš daugiau nei trisdešimties klubo narių slapto balsavimo metu išrenka dešimt labiausiai vertų būti komisijoje.

Šiemet į komisiją išrinkti šie žurnalistai: Ramūnas Fetingis (BTV laidos „Autopilotas“ vedėjas), Renaldas Gabartas (alfa.lt autorius), Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ savaitinio priedo „Technikos kiemas“ redaktorius), Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Jurgis Paplaitis (delfi.lt autorius), Dina Sergijenko (15min.lt automobilių žurnalistė), Ilona Steponėnė (lrytas.lt „Auto“ rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris) ir Valdas Juozas Vilūnas (LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas).

„Komisijos stabilumas – vienas geriausių konkurso bruožų. Ne pirmus metus komisijoje esantys žurnalistai – puikus įrodymas, kad į ją patenka tik patys kompetentingiausi ir daugiausia apie naujus automobilius Lietuvoje išmanantys žmonės“, – sako Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas V.Valiukevičius. Bendras komisijos narių amžiaus vidurkis – 45,5 metų.

Bendrovės nuotr.

Bendrovės nuotr.

Vieno geriausio nebūna

Vienintelis komisijos narys R.Gabartas joje dirba be pertraukų – nuo pat pirmojo konkurso 1997-aisiais, kai „Lietuvos metų automobiliu 1998“ buvo išrinktas A klasės „Mercedes-Benz“. Kalbėdamas apie vertinimo kriterijus, R Gabartas neslėpė, kad išrinkti visiems tinkamą automobilį neįmanoma.

„Tam tikras didesnis ar mažesnis kompromisas visada pasiekiamas: juk vertinami tokie subjektyvūs dalykai kaip pakabos sureguliavimas, akustinis komfortas, interjero ergonomika, degalų sąnaudos ir daugybė kitų. Visi jie skirtingiems žmonėms atrodo ne vienodai svarbūs“, – sakė pašnekovas.

Tačiau komisijoje – dešimt skirtingai mąstančių ir pusšimtį automobilių kasmet išbandančių žmonių, tad galima neabejoti, kad jų priimtas bendras sprendimas geriausiai atitinka lietuvišką skonį.

Labiausiai patyrusiu komisijos nariu galima vadinti „Auto Bild Lietuvos“ redaktorių V.Milių. Jis jau daugelį metų renka geriausią Lietuvos automobilį (praleido tik pirmuosius penkerius rinkimus) bei dalyvauja tarptautiniame „Auto Bild“ rengiamame „Golden Steering Wheel“ konkurse. Be to, V.Milius yra rinkęs geriausius Gruzijos, Indijos ir Kinijos automobilius.

„Aš turiu tam tikrų kriterijų sistemą, kurią atsivežiau iš tarptautinių konkursų ir pritaikiau sau bei „Lietuvos metų automobiliui“. Jų daug, neužteks popieriaus lapo visiems surašyti, tačiau jie leidžia objektyviai įvertinti visus automobilius,“ – apie savo kriterijus renkant geriausiąjį pasakojo „Auto Bild Lietuvos“ redaktorius.