FB nuotr.

Artėjant žiemai Rusijos žiniasklaida daug dėmesio skiria vienam išskirtiniam visureigiui. Tiesa, neslepiama, kad šiuo atveju nauja tėra užmiršta sena. Tai – sraigtinis-rotorinis pelkiaeigis, suprojektuotas Žemutinio Naugardo technikos universitete. Planuojama pradėti ir serijinę jo gamybą.

Automobiliui visiška bekele į priekį leidžia judėti originalus mechanizmas. Rotorinę-sraigtinę sistemą sudaro du Archimedo sraigtai, pagaminti iš itin atsparios medžiagos. Pirmasis 2,5 keliamosios galios sraigtaeigis ZIL-4904 Rusijoje buvo sukonstruotas dar 1972 m. Jis turėjo būti naudojamas, kai, kosmonautams nusileidus į Žemę sunkiai prieinamose vietose, iki jų reikėdavo greitai nusigauti.

Tiesa, iki nepravažiuojamų vietų šiuos sraigtaeigius buvo planuojama gabenti sunkvežimiais. Iš viso XX a. pagaminta 20 tokių transporto priemonių, tačiau jos naudotos itin retais atvejais. Todėl projektas pamažu numirė.

Žemutiniame Naugarde atgaivintas sraigtaeigis komplektuojamas su rusišku varikliu JAMZ-5344 (galia apie 135 AG) arba baltarusišku MMZ D245.7 (119 AG). Kaip teigia sraigtaeigio kūrėjai, ši transporto priemonė skirta judėti pelkėta vietove arba sniego pusnimis. Panašiai kaip vokiški „Unimog“ (nors gretinti būtų sunku), šios transporto priemonės gali turėti įvairių priedų: ekskavatoriaus kaušą, manipuliatorių, grunto siurblį ir pan. Taigi jį planuojama panaudoti ne tik pasitinkant kosmonautus, bet ir žemiškesnėse srityse: statybose, melioracijoje, gelbėjimo darbų metu.

Bazinėje versijoje – dvivietė kabina, variklio šildytuvas ir vandens pumpavimo siurblys. Sraigtaeigio matmenys: ilgis 5 500 mm, plotis 2 800 mm, aukštis 2 500 mm. Ratų bazė – 3 775 mm, prošvaisa – 250 mm. Ledu šis mechanizmas gali judėti 25 km/val., o vandeniu plaukti – 10 km/val. greičiu.