Asociatyvi nuotr.

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas sako, kad automobilių registracijos mokestį pirmas dvi liepos savaites sumokėjo 16 tūkst. asmenų.

„Per šias dvi savaites iki vakar dienos (antradienio – ELTA) buvo 8 tūkst. pirmą kartą įregistruotų transporto priemonių, kurioms buvo taikomas mokestis, ir 8 tūkst. pasikeitusių valdytojų, kuriems taikomas registracijos mokestis. Ir iš šitų 16 tūkst. mes praktiškai didesnių problemų neturėjome su apskaičiavimu ir nustatymu (mokesčio – ELTA)“, – Seimo Aplinkos apsaugos komiteto posėdyje sakė „Regitros“ vadovas.

Anot jo, kol kas surinkta 1,5 mln. eurų mokesčio.

„Populiariausia nuo 150 g/km iki 180g/km (taršos grupė – ELTA). Tai būtų populiariausias tarp 90 ir 150 eurų (mokestis – ELTA)“, – teigė S. Šuminas.

Aplinkos ministerijos kancleris Arminas Mockevičius teigė, kad prijungiami hibridiniai automobiliai yra kontraversiškai vertinami kaip priemonė taršos mažinimui.

„Vienaip ar kitaip ir akumuliatoriai sensta, jei dėvėta mašina, mažėja atstumas nuvažiuojamas. Jei automobilis yra sunkesnio svorio ir ryja daugiau kuro, tai jis ir teršia daugiau. (…) Tarptautinės nevyriausybinės organizacijos tuos tradicinius gamintojus ir hibridinius automobilius, kurie nuvažiuoja iki 50 km, vertina kaip neprisidedančius prie klimato kaitos mažinimo“, – teigė A. Mockevičius.

Anot jo, buvo svarstyta pakeisti hibridinių automobilių taršos apskaičiavimo formulę, tačiau įstatymo pakeitimų atsisakyta.

„Manau, kad su „Regitra“ bendradarbiaudami tokius klausimus išspręsime ateityje. Šiuo metu nematome, kad reikėtų keisti įstatymą ir leisti pinigus brangioms studijoms ir diskusijoms“, – sakė jis.

Automobilių taršos mokestis įsigaliojo nuo liepos 1 dienos.

Kaip nurodo „Regitra”, registruojant lengvuosius ir lengvuosius krovininius automobilius taikomas registracijos mokestis priklausomai nuo degalų rūšies ir kai išmetamo anglies dioksido kiekis viršija daugiau nei 130 gramų kilometre.

Mažiausias mokestis turėtų siekti 13,5 euro, didžiausias – 540 eurų.

Mokestis taikomas, kai automobilis yra registruojamas pirmą kartą (registruojant naują arba įvežtą iš užsienio), keičiasi jo valdytojas ar po išregistravimo jis yra registruojamas iš naujo. Šiuo mokesčiu nebus apmokestinti istoriniai automobiliai.