Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
K. Kupšys: galime vadintis automobilių kraštu, bet pamatysime, kad esame laužynas

Nesant automobilių mokesčio lietuviai gali vadinti save automobilių kraštu, tačiau tai nereiškia, kad vieną dieną nepamatysime, kad esame virtę laužynu, sako Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) tarybos narys Kęstutis Kupšys.

Pristatydamas Didžiosios Britanijos konsultacinės bendrovės „Element Energy“ atliktą bendrosios automobilio eksploatacijos kainos studiją, K. Kupšys sakė, kad ypatinga Lietuvos savybė yra tai, kad skaičiuojant automobilių valdymo kaštus Lietuva neturi jokių mokesčių.

„Ypatinga savybė, kai skaičiuojame automobilių valdymo kaštus, kad Lietuva neturi jokių mokesčių. Tai stebina daugelį europiečių kolegų. (...) mes galime džiaugtis, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko atsibusime ir pamatysime, kad esame laužynas“, – trečiadienį žurnalistams sakė K. Kupšys.

Jis lygino Lietuvos situaciją su Slovėnija, kuri, anot jo, panaši į Lietuvą tiek teritorija, tiek gyventojų skaičiumi.

„Pirmą kartą Slovėnijoje savininkas sumoka mokesčius, kurie skaičiuojami atitinkamai nuo įsigijimo kainos. Reikia atkreipti dėmesį, kad dyzelis yra su didesniais procentais nei benzinas, hibridas ar elektra. Jie taiko švelnias mokestines priemones“, – sakė K. Kupšys.

Kalbėdamas apie automobilių mokestį, K. Kupšys neatmetė, kad dėl to gali kilti arši diskusija.

„Žinau, kad gali prasidėti arši diskusija, kad, pavyzdžiui, turimas mažas automobilis, bet taršus, nes nesutvarkytas. Arba galingas automobilis, bet jis naujas, sutvarkytas ir teigiama, kad išmes mažiau taršos nei tas mažas ir nesutvarkytas. Tačiau galima pasiekti, kad žmonės pirktų automobilį, kurį gali sau leisti, atsižvelgdami į mokesčius, kuriuos turės mokėti“, – kalbėjo K. Kupšys.

ELTA primena, kad planuojama taikyti didesnį registracijos mokestį naujai perkamiems taršiems automobiliams.

Naujoji tvarka galėtų įsigalioti nuo kitų metų, tačiau konkrečios detalės dar nėra aiškios, mat Aplinkos ministerija atlieka vertinimą, kokie automobiliai turėtų būti apmokestinti.

Rekomenduojami video