Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kasdien – po 6 bandymus susitarti

Išanalizavus visus praėjusių metų Techninės apžiūros informacinės sistemos (TAIS) protokolus paaiškėjo, kad pernai automobilių savininkai net 1 788 kartus (vidutiniškai po 6 kasdien) bandė susitarti su kontrolieriais, kad šie „nepastebėtų“ akis badančių trūkumų. Labiausiai paplitę kyšio davimo būdai nekinta jau daugelį metų: „apžiūrėkite peleninę“, „prie pavarų svirties palikti pinigai“, „dokumentuose jums palikta dovanėlė, „bagažinėje – geriems pietums“, „žinau, kad kyšių neimante, bet po pirštine padėta“.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis, komentuodamas per pirmuosius kalendorinius metus sukauptą statistinę informaciją apie vairuotojų bandymus „praslysti“ atliekant automobilio patikrą, siūlė atkreipti dėmesį ne į skaičius, bet į visiems eismo dalyviams keliamą pavojų.

Tikėtina, kad kontrolieriai atitinkamą pastabą TAIS palieka tuomet, kai į perspėjimus nebrukti neteisėto atlygio automobilininkai nereaguoja. Kur kas svarbiau, kad tokie žmonės kasdien keliais ir gatvėmis važinėja transporto priemonėmis, turinčiomis ne po vieną, o po kelis ar net keliolika didelių trūkumų. Kadangi visais atvejais po užuominų „patikrinti peleninę“ kontrolierius problemines automobilio vietas ar susidėvėjusius agregatus fotografuoja, mes turime galimybę pakankamai tiksliai nustatyti, kas bandoma užmaskuoti: tai būna ir visiškai sudilusios vairo mechanizmo bei pakabos dalys, ir korozijos sugraužtos svarbiausios laikančiosios konstrukcijos, ir sutrūnijusios stabdžių žarnelės, ir visiškai nudilusios padangos. T. y. tokie defektai, kurie drastiškai komplikuoja galimybę suvaldyti automobilį ir paverčia jį savotiška uždelsto veikimo bomba“, – akcentavo G. Šlėderis.

Asociacijos „Transeksta“ vadovas taip pat pabrėžė, kad korupciniais metodais technines problemas spręsti linkę veikėjai iš tiesų tik dar labiau komplikuoja savo padėtį: kad ir kur nuspręstų dar kartą bandyti laimę (kai kurie daug trūkumų turinčių automobilių šeimininkai, ieškodami spragų techninės apžiūros sistemoje, per dieną sugeba apsilankyti dviejose ar net trijose techninės apžiūros stotyse), vos įvedus transporto priemonės duomenis į TAIS, jie akimirksniu yra identifikuojami kaip probleminiai klientai. Tokių asmenų mašinos patikros procesas ir pirminės apžiūros metu užfiksuoti trūkumai privaloma tvarka fotografuojami. Taip gaišinamas visų laikas ir bergždžiai eikvojami pinigai.

Dėl kokių trūkumų automobilių šeimininkai dažniausiai bando susitarti, kad kontrolieriai jų nepastebėtų, ir brukdami šiems keliasdešimt eurų gauti leidimą toliau dalyvauti eisme?

TAIS fotoarchyve esančiose nuotraukose, kurios buvo padarytos gavus galbūt korupcinio pobūdžio užuominų, užfiksuoti transporto priemonių trūkumai verčia susigūžti: varvantis degalų bakas arba vamzdeliai, visiškai korozijos sugraužtos ir sukiužusios laikančiosios konstrukcijos, besisukančių detalių ardomos stabdžių sistemos žarnelės, suskaldyti ir kosmetinėmis priemonėmis užmaskuoti ratlankiai, gumbais apėjusios padangos.

Tokių trūkumų turinčio automobilio šeimininkui negalima leisti važinėtis net nuosavame kieme, nes vėliau neišvengiamai atsirandančios gydymo ir reabilitacijos išlaidos apmokamos iš kiekvieno Lietuvos piliečio kišenės.

(Kyšis) Kai kurie automobiliai į techninės apžiūros stotį atrieda tokios būklės, kad jų trūkumai verčia susigūžti.

Rekomenduojami video